Gå til innhold

Faresignaler, partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Snakker nedlatende om tidligere kjærester

- Legger skyld over på tidligere kjærester og arbeidsgivere o.a., aldri hans feil

- Har prøvd ut 5-6 forskjellige yrker, flere utdannelser - noen halv-fullførte... Søker til typiske makt-yrker

- Snakker negativt om sin mor, faren er "uskyldig"

- Uttrykker negative og oppgitte meninger om kvinner, "kvinner skal alltid være så (...)"

- Bryter avtaler, mener "det ikke var en fastsatt avtale"

- Tåler ikke noe som minner om kritikk

- I 40-årene, ingen barn, ikke hus/bil, "lever det frie liv", bruker veldig mye tid på hobbyer - mener det er grunnen til at han ikke er gift.

- Veldig raskt interessert, pågående i begynnelsen

- Har tidligere søkt mot partnere som er betydelig yngre, psykisk syke og/eller økonomisk avhengige

- Orker ikke at noe stilles spørsmål ved. "Du er paranoid, Du reagerer fordi jeg er så bra".

- Alvorlig og autoritær fremtoning. Sterke meninger. (Men pen/kjekk og sjarmerende)

- Satte meg på plass med en krass kommentar foran vennene hans, første gang jeg møtte dem, når jeg spøkte om noe helt uskyldig. Jeg tror vennene hans reagerte på det.

- Har så smått begynt å komme med oppfordringer til hva jeg burde endre med utseendet mitt, selv om det er uskyldige ting som å lakkere neglene.

 

 

- Absolutt ingen tegn til sjalusi eller at han skal vite hvor jeg er. Lager mat til meg og varter meg opp.Kan det over likevel være tegn man bør ta på alvor?

 

 

Livredd for å havne i forhold med psykopat igjen, selv om det er lenge siden sist.... 



Anonymous poster hash: 12295...1fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykopat eller ikke - har du ikke lyst på en litt triveligere kar å være sammen med enn denne du beskriver her?

 

Her skriver jeg det som jeg ikke vet hvor mye vekt jeg skal tillegge. Psykopat eller ikke er ikke spørsmålet, men om det er signaler man bør ta på alvor, eller om det er bagateller man bør bære over med. 

 

Han er også flink til å varte opp og lage hyggelige kvelder for oss. Jeg hadde ikke spurt hvis jeg syntes han var utrivelig og forferdelig. 

 

Håper andre har noen gode råd. 

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper andre har noen gode råd. 

Noen gode råd om hva? Om du skal ta tegn på at han er en kjiping alvorlig eller ikke? Selvfølgelig skal du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Det er helt klart signaler du bør ta på alvor. Han har sikkert gode sider også, men er de virkelig verdt det her? Du fortjener bedre enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det kommer tydelig nok frem, men dette er altså ikke noe han går rundt og snakker om hele tiden. Men det er det han gir uttrykk for, når han sier noe. Jeg vet ikke hvor mye han legger i det. 

 

Han sa i begynnelsen, uoppfordret, at han tok forholdet vårt veldig seriøst og ville vi skulle lykkes, og at han ville anstrenge seg veldig for å tilpasse seg så vi kunne fungere. Jeg har aldri opplevd at noen er så pågående før, men kanskje det var fordi han merket at jeg holdt litt tilbake. 

 

 



Anonymous poster hash: 12295...1fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her er det en del som skurrer, men det er også en del som taler mot at han er en "psykopat".

 

Fint at han ikke har barn. Psykopater har dessverre alt for mange.

 

Mangler han bil fordi han er en miljøbevisst trimmer, eller fordi han ikke har klart å skrape sammen nok penger. Er det samme grunnen til at han ikke eier sin bolig?

 

Hvilke hobbyer? Betaler han for seg selv, eller ber han om penger/lån, lar han deg betale fellesutgifter?

 

Maktyrker? Er han stabil i disse?

 

Mangel på sjalusi taler sterkt mot psykopati.

 

Lakkere negler - det kommer alt an på måten han sier det på. "Du har så vakre og sensuelle hender. Jeg skulle ønske å se dem med litt neglelakk når vi skal pynte oss for hverandre"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en del som skurrer, men det er også en del som taler mot at han er en "psykopat".

 

Fint at han ikke har barn. Psykopater har dessverre alt for mange.

 

Mangler han bil fordi han er en miljøbevisst trimmer, eller fordi han ikke har klart å skrape sammen nok penger. Er det samme grunnen til at han ikke eier sin bolig?

 

Hvilke hobbyer? Betaler han for seg selv, eller ber han om penger/lån, lar han deg betale fellesutgifter?

 

Maktyrker? Er han stabil i disse?

 

Mangel på sjalusi taler sterkt mot psykopati.

 

Lakkere negler - det kommer alt an på måten han sier det på. "Du har så vakre og sensuelle hender. Jeg skulle ønske å se dem med litt neglelakk når vi skal pynte oss for hverandre"?

 

Teknisk sett kan han ha flere barn. Han ble nemlig donor da eksen hans for 6 år siden fikk barn med en annen, fordi han ble ekstremt sjalu. "Han ville også ha barn".  Jeg synes det er en litt merkelig logikk, men han så ut til å synes det er logisk. De var sammen i 5 år, "men hun gikk til psykiater og var ikke helt stabil", "han fikk ikke sex, og da de var i samlivsterapi tok terapeuten hennes parti" (sagt uoppfordret på 2. date), "han vet folk kan forandre seg, fordi hun ble stabil med en gang hun møtte han hun nå har barn med". 

 

Han har vært "evig student". Penger brukes på dyre hobbyer og reiser, så vidt jeg vet. Vannsport hvor utstyret koster en god del. Han går også ut på byen minst to ganger i uka, og drikker ganske mye vil nå jeg si. Han virker fornuftig økonomisk sett. Etter 1-2 mnd sammen ymtet han om noe frustrasjon over at jeg kjøpte dyre varer, heller enn å velge det billigste alternativet. Han har aldri bedt meg om penger, og vil gjerne betale for begge når vi er ute. 

 

Han har aldri vært stabil i et yrke, fordi han alltid enten har vært nyutdannet før han har funnet på noe annet, eller har avbrutt utdannelsene. Ser ut til å kjede seg lett, føler en skuffelse når han er ferdig med noe ."Det ble ikke som han trodde". 

 

Lakkere negler: "Du skal lakkere neglene dine! Det er så fint!" Sikkert en bagatell.

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer skeptisk etter nye opplysninger.

 

Kan jeg spørre hva det er som får deg til å bli mer skeptisk?

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det om barna. Evig student. Ofte på byen og drikker. Ustabil i arbeidslivet. Kommenterer din bruk av penger(antar at du ikke er et ødeland). Det bydende pålegget om neglelakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hau, du verden, bare vent til dere har vært enda lenger sammen, det kommer nok mye mer, han samler garnet rundt deg og jo lenger tid det går jo mer blir du viklet inn i det.

 

Dette høres slettes ikke bra ut, mener nå jeg. Jeg liker ikke denne sjarmen på den ene siden og alt det negative på den andre siden. Dette vil gjøre at du får problemer med å gå fordi du hele tiden vil dra frem de positive sidene, som er så bra når dere har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det om barna. Evig student. Ofte på byen og drikker. Ustabil i arbeidslivet. Kommenterer din bruk av penger(antar at du ikke er et ødeland). Det bydende pålegget om neglelakk.

 

Da regner jeg med jeg har grunn til å være skeptisk, og ikke er så paranoid som han påstår. :-)

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hau, du verden, bare vent til dere har vært enda lenger sammen, det kommer nok mye mer, han samler garnet rundt deg og jo lenger tid det går jo mer blir du viklet inn i det.

 

Dette høres slettes ikke bra ut, mener nå jeg. Jeg liker ikke denne sjarmen på den ene siden og alt det negative på den andre siden. Dette vil gjøre at du får problemer med å gå fordi du hele tiden vil dra frem de positive sidene, som er så bra når dere har det bra.

 

Når jeg ser hva jeg har skrevet, blir jeg ihvertfall bevisst på at han er en veldig frustrert mann som blir irritert, liker å ha kontroll og være autoritær. Han vil sikkert lykkes denne gangen, så han har prøvd sitt beste, men han glir stadig tilbake i gamle mønster. Samtidig er det umulig å si fra til han, når han blir så sur av alt som minner om kritikk. 

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når jeg ser hva jeg har skrevet, blir jeg ihvertfall bevisst på at han er en veldig frustrert mann som blir irritert, liker å ha kontroll og være autoritær. Han vil sikkert lykkes denne gangen, så han har prøvd sitt beste, men han glir stadig tilbake i gamle mønster. Samtidig er det umulig å si fra til han, når han blir så sur av alt som minner om kritikk. 

Anonymous poster hash: 12295...1fd

 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen går åpent inn i slike forhold, når der skurrer allerede nå, så vil det skurre enda mer jo lenger tid det går. Meningen med å gå inn i ett forhold er jo i utgangspunktet for å ha det godt, kanskje resten av livet, og da kan du ikke prøve å leve med alt dette.

Det finnes da mange flotte og skikkelig menn ute i den store verden, så gjør du dette valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen går åpent inn i slike forhold, når der skurrer allerede nå, så vil det skurre enda mer jo lenger tid det går. Meningen med å gå inn i ett forhold er jo i utgangspunktet for å ha det godt, kanskje resten av livet, og da kan du ikke prøve å leve med alt dette.

Det finnes da mange flotte og skikkelig menn ute i den store verden, så gjør du dette valget?

 

Når man er klar over at man selv kan være litt skeptisk og lese for mye inn i ting, har man ikke lenger den automatikken i at man kan stole på at det faktisk skurrer, og ikke bare er et resultat av tidligere dårlige erfaringer. 

 

Jeg møtte en flott mann som sa noen merkelige ting her og der, men som i det store og hele viste stor vilje til å satse på meg og få et forhold til å fungere. Det skjer ikke meg hver dag, og jeg har hatt min del av menn som ikke vil forplikte seg. Da er det sikkert ganske forståelig at man velger å se det an. 

 

Jeg er heldigvis mye mer sikker på magefølelsen nå som jeg har fått de tilbakemeldingene jeg har fått her i dag, så ikke bekymre deg for mine valg fremover :-)

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose eller ei, han høres ikke ut som en fyr det blir godt å leve sammen med.

 

Ikke for meg, ihvertfall. Kanskje for en 20-åring med sterke ønsker om å bli styrt, som ikke har egne meninger. 

Anonymous poster hash: 12295...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...