Gå til innhold

tvunget til å bli


Gjest på grunn av økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest på grunn av økonomi

Måtte slutte i min gamle jobb på grunn av sykdom og har derfor vært arbeidsledig i over et år.

Nå har jeg heldigvis fått meg jobb på hjemmstedet mitt som ligger 35 mil unna, og vil selvfølgelig ta den jobben.

Min samboer er i jobb her vi bor nå, men har også mulighet til å få seg jobb på hjemmstedet mitt. (Hvis han vil slutte i sin jobb her).

Uten å gå i detaljer om vårt forslitte forhold,må jeg si at det ikke engang er sikkert at jeg flytter med han. Tror forholdet egentlig er dømt til å være slutt.

Jeg vil aller helst ta med barnet vårt og flytte nedover uten han. Men i og med at avstanden er så stor og jeg da må klare alt alene er jeg NØDT til å bruke flyttebil. Jeg sjekket prisene i går og fikk nesten hakeslepp. For flytting lå på enorme summer som jeg slett ikke har råd til.

Bare fordi jeg ikke har penger nok ser det ut til at jeg må bli her i et forhold jeg ikke vil være i, og at jeg må fortsette å være arbeidsledig, bare fordi det ikke er jobber her...Det er trist at økonomien skal sette en stopper for at jeg får meg jobb. Hva gjør jeg? Kan jeg som arbeidsledig få støtte for å flytte,siden jeg flytter på grunn av jobb? Hvordan går jeg i såfall frem?

Hvis jeg ikke "tør" å bryte opp og føler at jeg skal gi forholdet et siste forsøk ved at vi alle tre flytter. Kan vi da få støtte til flyttebil siden jeg er arbeidsledig? eller går ikke det siden han er i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan søke aetat om å få dekket flytteutgifter. Du må sannsynligvis innhente anbud fra 2-3 flyttebyrå og velge det rimeligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...