Gå til innhold

Anbefal storby i romjulen


Gjest Evt paris?

Anbefalte innlegg

Gjest Evt paris?

Vi tenker å reise bort en bytur i romjulen. Noen som har noen anbefalinger? Vi har vært i London før og barna elsker det. Ellers lurer vi på Paris eller Berlin. Evt er det andre storbyer som er fine? Vi reiser på lavkost. Billigbilletter osv. Har hørt at Paris er veldig dyrt, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Praha i julen, og det var en veldig kos by å være i midt i julestyret. Prisnivået i Berlin og Paris er ikke veldig ulikt, men det er nok hakket dyrere å leie (og kaldere å være) i Paris. Begge vil nok egne seg godt i romjulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten rettelse bare ;)

Jeg har vært i Praha i julen, og det var en veldig kos by å være i midt i julestyret. Prisnivået i Berlin og Paris er ikke veldig ulikt, men det er nok hakket dyrere å leie (og kaldere å være) i Paris. Begge vil nok egne seg godt i romjulen.

Berlin hakket billigere enn Berlin?? Du får omtrent ikke bedre priser på leiligheter/hotell i Europa enn Berlin og prisnivået ligger generellt MYE lavere enn i Paris, som er en av Europas dyreste storbyer vil jeg si. Det er forøvrig også kaldere i Berlin enn i Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten rettelse bare ;)

Jeg har vært i Praha i julen, og det var en veldig kos by å være i midt i julestyret. Prisnivået i Berlin og Paris er ikke veldig ulikt, men det er nok hakket dyrere å leie (og kaldere å være) i Paris. Begge vil nok egne seg godt i romjulen.

"Berlin hakket billigere enn Berlin"

Enn PARIS skulle det selvfølgelig være.. hehe, måtte visst rette på meg selv også litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest - vi har reist dit år etter år i adventstiden, se bare på de bildene her - det er så en kan blir forelsket - og det er DRITbillig der:

https://www.google.no/search?q=budapest+christmas&hl=no&client=firefox-a&hs=iqF&rls=org.mozilla:nb-NO:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=cRWFUMaUDKiF4gSpmID4DQ&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1260&bih=643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Budapest - vi har reist dit år etter år i adventstiden, se bare på de bildene her - det er så en kan blir forelsket - og det er DRITbillig der:

https://www.google.no/search?q=budapest+christmas&hl=no&client=firefox-a&hs=iqF&rls=org.mozilla:nb-NO:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=cRWFUMaUDKiF4gSpmID4DQ&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1260&bih=643

DIT VIL JEG!!!!!!!

Kan du anbefale hotel også, eller? Har aldri vært i byen, og aner ikke noe om den. Men DEN julestemningen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIT VIL JEG!!!!!!!

Kan du anbefale hotel også, eller? Har aldri vært i byen, og aner ikke noe om den. Men DEN julestemningen, da!

Dette har jeg også bodd på - lenger å gå til byen, men ligger rett ved T-banen så det er ikke noe problem http://www.booking.com/hotel/hu/mercure-budapest-buda.no.html?sid=73222106309393940b3f2a3d2692fcab;dcid=1

BILLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evt paris

DIT VIL JEG!!!!!!!

Kan du anbefale hotel også, eller? Har aldri vært i byen, og aner ikke noe om den. Men DEN julestemningen, da!

Hotell Gellert er fantastisk. Faaantastisk frokost. Hyggelig erverdig gammelt hotell. Basseng inne og ute(neppe i romjulen).

Gå over broen og et kvartal så er du i byen.

Fantastisk park/høyde rett ved hotellet.

http://www.google.no/search?q=hotell+gellert&sugexp=chrome,mod%3D0&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=sKWJUMatFcX_4QS5ooC4Aw&biw=1366&bih=643&sei=sqWJULH0FsaF4gTl_YCADw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evt paris

Nå ble jeg så fristet at jeg har bestilt til Budapest selv - hahaha

Kanskje du bør prøve Hotell Gellert ;) Se innlegg lenger ned.

Drar du før jul eller i julen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør prøve Hotell Gellert ;) Se innlegg lenger ned.

Drar du før jul eller i julen?

Jeg syns Gellert ligger for langt unna der vi bruker å gå :) Vi valgte et bohem-sted vi nå. Blir før jul, -må ha med oss julemarkedet så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

På 25.10.2012 den 22.42, Gjest Evt paris skrev:

Hotell Gellert er fantastisk. Faaantastisk frokost. Hyggelig erverdig gammelt hotell. Basseng inne og ute(neppe i romjulen).

 

Gå over broen og et kvartal så er du i byen.

 

Fantastisk park/høyde rett ved hotellet.

 

http://www.google.no/search?q=hotell+gellert&sugexp=chrome,mod%3D0&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=sKWJUMatFcX_4QS5ooC4Aw&biw=1366&bih=643&sei=sqWJULH0FsaF4gTl_YCADw

Da har jeg bestilt Gellert i februar :) - 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, flisa skrev:

Da har jeg bestilt Gellert i februar :) - 

Hei flisa - husket du denne tråden fra 2012?  Imponerende :)  Budapest er en fin by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cathlin skrev:

Jeg vil også til Budapest kjenner jeg. Er det en grei/trygg by å dra til alene?

Absolutt. Transportsystemet er enkelt og folk er hyggelige. Av og til møter man noen som tviholder på servicenivået fra det gamle østeuropa, men det er unntaksvis.

Jeg har ikke vært på julemarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Budapest er den byen i Europa med minst kriminalitet. Det er en del tiggere der, men de er også hyggelig. Vi bruker å gi dem masse mynter og de er din venn for livet. Det er nok den eneste byen jeg kunne tenkt meg å reist alene til. Vært der ca 20 ganger :) Dra på Thermalbad, spise på alle mulig slags restauranter. Drikke Unikum og Guinness. Rusle rundt.   Julemarkedet er fantastisk. Drikke Glüvein og spise den spesielle "Chimney Cake" som er så vanvittig god:

Budapest has AMAZING food. Here are the foods you MUST try in Budapest!! Still dreaming about the Kurtoskalacs!

Endret av flisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...