Gå til innhold

seroquel mot søvn+ ved behov, hjelp


jeagab

Anbefalte innlegg

hei, jeg har gått på seroquel depot (100mg) for søvn siden juni, og ved behov siden august(sjeldent), jeg har merket at jeg blir mer og mer borte i mitt eget hode ufrivillig, da jeg snakker med andre sliter jeg med å følge med på hva de sier om jeg klarer å skjønne hva de sier idet hele tatt, føles ut som jeg ikke har kontroll over meg selv, men det er på måte en tåke som tar over, jeg blir også mye fortere irritert og sint enn før, 

jeg går på skole og sliter med å følge med i timer, ikke pga distraksjon eller kjedsomhet, for har kun en sjanse igjen på å fullføre vgs, får ofte kaos i hodet men er ikke unormalt for meg 

 

jeg ønsker hjelp og tar i mot alle svar med glede. 

har også ADHD og depresjon og tar medisiner for begge

har prøvd melatonin(?) og vallergan for søvn tidligere uten hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at ren sovemedisin er mye bedre enn alt annet, det gir dessuten langt færre bivirkninger. Mange antidepressiver har nettopp den bivirkningen at man får dårligere søvn, på tross av dette skriver legene gladelig ut slike medisiner fremfor sovemedisiner.

Anonymkode: 7fb40...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jeagab skrev:

hei, jeg har gått på seroquel depot (100mg) for søvn siden juni, og ved behov siden august(sjeldent), jeg har merket at jeg blir mer og mer borte i mitt eget hode ufrivillig, da jeg snakker med andre sliter jeg med å følge med på hva de sier om jeg klarer å skjønne hva de sier idet hele tatt, føles ut som jeg ikke har kontroll over meg selv, men det er på måte en tåke som tar over, jeg blir også mye fortere irritert og sint enn før, 

jeg går på skole og sliter med å følge med i timer, ikke pga distraksjon eller kjedsomhet, for har kun en sjanse igjen på å fullføre vgs, får ofte kaos i hodet men er ikke unormalt for meg 

 

jeg ønsker hjelp og tar i mot alle svar med glede. 

har også ADHD og depresjon og tar medisiner for begge

har prøvd melatonin(?) og vallergan for søvn tidligere uten hell

Hvorfor bruker du depot? Depot virker gjennom hele døgnet. Vanlige tabletter har kortere halveringstid, og foretrekkes når det kun er forbedret søvn som er formålet. Da vil du antakelig trenge en lavere dose også.

Om medisinen har noe å gjøre med de plagene du har, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel avsluttet en 15 år lang periode med dårlig søvn, og har med det endret livet mitt i positiv forstand. Nå er alt av sovemedisin overflødig, og det er utrolig godt i og med at det er en høyst midlertidig løsning.

I stabile faser tar jeg 25 mg. en time før jeg legger meg. I tyngre perioder blir det 50. Da sover jeg sammenhengende gjennom natten og våkner uthvilt på morgenen. God søvn er den viktigste faktoren for meg når det gjelder å unngå bipolare episoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Janus30 skrev:

Seroquel avsluttet en 15 år lang periode med dårlig søvn, og har med det endret livet mitt i positiv forstand. Nå er alt av sovemedisin overflødig, og det er utrolig godt i og med at det er en høyst midlertidig løsning.

I stabile faser tar jeg 25 mg. en time før jeg legger meg. I tyngre perioder blir det 50. Da sover jeg sammenhengende gjennom natten og våkner uthvilt på morgenen. God søvn er den viktigste faktoren for meg når det gjelder å unngå bipolare episoder. 

Viker Seroquel med en gang eller tar det noen uker før de virker?

Anonymkode: 7fb40...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viker Seroquel med en gang eller tar det noen uker før de virker?

Anonymkode: 7fb40...b14

Virket fra første tablett for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at virkningen var veldig bra starten og ved opptrapping men jevner seg ut etterhvert, 

merker også at hvis jeg glemmer eller tar forsent så blir jeg veldig rar i hodet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan komplementere depot (som nok er ment for å gji deg effekt mot tankesurr og kaos gjevnt igjennom dagen) med vanlig Seroquel på kvelden. Evt. Bytte ut depot med med vanlige tabletter. Halveringstiden på disse er veldig kort. Disse blir til gjengjeld man ofte pang-trøtt av, så dosering på morgenen er problematisk for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...