Gå til innhold

Hva skal du spise på julaften?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal være hos svigers i år og der serveres det ribbe. Svigermor er god med både svor og saus, så det blir garantert sikkert godt :) Ah, gleder meg til desember og jul nå kjenner jeg- fin tid! :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kayia skrev:

Skal være hos svigers i år og der serveres det ribbe. Svigermor er god med både svor og saus, så det blir garantert sikkert godt :) Ah, gleder meg til desember og jul nå kjenner jeg- fin tid! :):) 

Jeg gleder meg ikke til jul. Jeg bærer på en sorg som forsterkes veldig i julen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Hvorfor det?

Fordi min mamma døde i 1990 og jwg savner henne helt grusomt,men den verste sorgen og det verste savnet er i julen. Savner også min mormor grusomt i julen. Hun døde 2 måneder etter min mor. Jeg pleier å si at julen er den verste tida for meg. Når jeg ser barn med sin mor eller både sin mor og far i før juls tida blir jeg bare trist fordi min mor ikkelenger lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Jeg gleder meg ikke til jul. Jeg bærer på en sorg som forsterkes veldig i julen. 

Ja sånn er det mange som har det, og mange her på dol også. Jeg forundres litt over at dere som ikke liker julen er de som tidlig og ofte starter tråder om julemat, juletradisjoner, julerenhold, julevasking etc. Jeg ville trodd at det var lettere for dere å skjerme dere for temaer knyttet til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Ja sånn er det mange som har det, og mange her på dol også. Jeg forundres litt over at dere som ikke liker julen er de som tidlig og ofte starter tråder om julemat, juletradisjoner, julerenhold, julevasking etc. Jeg ville trodd at det var lettere for dere å skjerme dere for temaer knyttet til dette.

xKanskje vi gjør det for å prøve å like julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Fordi min mamma døde i 1990 og jwg savner henne helt grusomt,men den verste sorgen og det verste savnet er i julen. Savner også min mormor grusomt i julen. Hun døde 2 måneder etter min mor. Jeg pleier å si at julen er den verste tida for meg. Når jeg ser barn med sin mor eller både sin mor og far i før juls tida blir jeg bare trist fordi min mor ikkelenger lever.

Oi, det var lenge å bære på en så sterk sorg. Jeg mistet min far i 2011, og de to første julene (spesielt den første) var rar og litt vedmoidig. Jeg syns mamma virket så liten og alene, og det virket litt tomt rundt bordet. Pappa hadde en del ting han gjorde og sa, ikke av betydning men som på et rart vis "hørte med" under middagen, og dette snakket vi om de første årene. "Nå ville pappa gjort xx eller sagt yy...." etc. Men jeg tror du har det annerledes, for vi hadde det fint sammen og gledet oss over disse første julene også, selv om pappa manglet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.g.a min sorg etter min mor og et så grusomt savn har jwg valgtå være alene julaften i år. Jeg klarer ikke lenger være med andre og være falsk glad. Jeg vil jo bare gråte. Jeg venter på å få innvilget en psykolog,men tror neppe jeg kommer dit før jul. Gleder meg i allfall til å feire min gebursdag i desember hjemme hos støttekontakten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ada jones fan skrev:

P.g.a min sorg etter min mor og et så grusomt savn har jwg valgtå være alene julaften i år. Jeg klarer ikke lenger være med andre og være falsk glad.

Det høres ut som et riktig valg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kayia skrev:

Det høres ut som et riktig valg for deg.

tror det. Skal tenne lys for min mor og mormor julaften. De to var mine beste venner og sto meg veldig nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Kayia said:

Ja sånn er det mange som har det, og mange her på dol også. Jeg forundres litt over at dere som ikke liker julen er de som tidlig og ofte starter tråder om julemat, juletradisjoner, julerenhold, julevasking etc. Jeg ville trodd at det var lettere for dere å skjerme dere for temaer knyttet til dette.

Det er viktig å vaske til jul. Tørke støv og heller klorin i toalettskålen.

Anonymkode: 56f7b...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å vaske til jul. Tørke støv og heller klorin i toalettskålen.

Anonymkode: 56f7b...e41

Ja skal vaske jeg samnen med damen som hjelper meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å vaske til jul. Tørke støv og heller klorin i toalettskålen.

Anonymkode: 56f7b...e41

Poenget var at det forundrer meg at dolere som ikke liker julen, liker å snakke mye om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ada jones fan skrev:

 

Aldri hørt om noen som spiser skikestek på julaften.

Jeg er oppvokst med skinkestek på julaften fordi min mor ikke likte ribbe. Tror ikke jeg har spist skinkestek siden vi hadde det julaften 1998 eller noe sånt. Det er  jo så kjedelig! Da jeg begynte å være vertinne gikk jeg over på viltstek og etter at jeg fikk ny mann har vi vekslet litt mellom vilt, ribbe og en gang kalkun (det var det året vi ikke ble enige :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er oppvokst med skinkestek på julaften fordi min mor ikke likte ribbe. Tror ikke jeg har spist skinkestek siden vi hadde det julaften 1998 eller noe sånt. Det er  jo så kjedelig! Da jeg begynte å være vertinne gikk jeg over på viltstek og etter at jeg fikk ny mann har vi vekslet litt mellom vilt, ribbe og en gang kalkun (det var det året vi ikke ble enige :) ).

På hvilken måte er skinkestek mer kjedelig enn ribbe? Vilt kan jeg gå med på, ingenting slår viltkjøtt. Men ribbe er jo svin det også, men på skinkesteika slipper man det ekle fettet ;) Vi har ikke sånn surra skinkestek da, var det det dere hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trine skrev:

På hvilken måte er skinkestek mer kjedelig enn ribbe? Vilt kan jeg gå med på, ingenting slår viltkjøtt. Men ribbe er jo svin det også, men på skinkesteika slipper man det ekle fettet ;) Vi har ikke sånn surra skinkestek da, var det det dere hadde?

Jeg tror ikke den var surret nei, jeg husker ikke. Jeg er ikke så begeistret for selve ribbekjøttet da, men svoren. :) Er  ikke så begeistret for svin lengre rett og slett, vilt er så mye bedre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...