Gå til innhold

Syns du det er kjipt å ikke jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutes ago, Maw87 said:

Hvorfor mener du at du er dum og lat? Tviler jeg på 😊

Jeg mener ikke det (jeg vet ikke hva jeg mener om den saken), men andre mener nok det.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, kovakova said:

Tror ikke jeg hadde greid å jobbe PR dags dato

Hvis du hadde vært slave så hadde du nok klart å f.eks. vaske klær. Men det ikke sånn arbeidslivet fungerer.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke det faktum at jeg ikke er i jobb, nei, men nå går jeg skole, og håper å komme meg ut i arbeidslivet igjen :) Gjør noe selv. Kanskje jeg ikke er uføretrygdet når jeg har bikka 30 lenger. Så er jo hva man gjør det til selv, egentlig ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutes ago, Jokke89 said:

Jeg liker ikke det faktum at jeg ikke er i jobb, nei, men nå går jeg skole, og håper å komme meg ut i arbeidslivet igjen :) Gjør noe selv. Kanskje jeg ikke er uføretrygdet når jeg har bikka 30 lenger. Så er jo hva man gjør det til selv, egentlig ! :)

Har man krav på trygd hvis det er hva man gjør det til selv?

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig som man skulle vri på ting her, da ... Jeg mener at om man ser muligheten til å greie en utdannelse og om mulig komme seg ut i jobb, og gjør noe med det, så er det hva man gjør det til selv ! Naturligvis, er man så syk at man aldri har muligheten til å komme ut i jobb igjen er det en annen sak. Men  det hender seg jo at NAV setter folk på trygd selv om de ikke vil det selv og da. Det er jeg ett eksempel på.  Så det er ikke alltid svart/hvitt her i verden !!

Endret av Jokke89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Jokke89 said:

Veldig som man skulle vri på ting her, da ... Jeg mener at om man ser muligheten til å greie en utdannelse og om mulig komme seg ut i jobb, og gjør noe med det, så er det hva man gjør det til selv ! Naturligvis, er man så syk at man aldri har muligheten til å komme ut i jobb igjen er det en annen sak. Men  det hender seg jo at NAV setter folk på trygd selv om de ikke vil det selv og da. Det er jeg ett eksempel på.  Så det er ikke alltid svart/hvitt her i verden !!

Var det er verge som signerte søknaden da?

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde vært slave så hadde du nok klart å f.eks. vaske klær. Men det ikke sånn arbeidslivet fungerer.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Jeg hadde blitt avlivet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Jokke89 said:

Veldig som man skulle vri på ting her, da ... Jeg mener at om man ser muligheten til å greie en utdannelse og om mulig komme seg ut i jobb, og gjør noe med det, så er det hva man gjør det til selv !

Ja, lykke til med det. Får håpe det går.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, signerte sjøl, men under tvang, vil jeg påstå ! Fikk beskjed om at jeg hadde gått på aap i fire år, og de så det som lite sannsynlig at jeg kom i jobb, noe jeg selv var og fortsatt er uenig i, og om jeg ikke søkte om trygd kom jeg ikke til å få mer penger. Trenger ikke verge jeg, klarer meg fint sjøl ! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, Jokke89 said:

Nei, nei, signerte sjøl, men under tvang, vil jeg påstå ! Fikk beskjed om at jeg hadde gått på aap i fire år, og de så det som lite sannsynlig at jeg kom i jobb, noe jeg selv var og fortsatt er uenig i, og om jeg ikke søkte om trygd kom jeg ikke til å få mer penger. Trenger ikke verge jeg, klarer meg fint sjøl ! ;) 

Vil ikke si det var tvang. :rolleyes: Ingen får AAP om det antas at en ikke kan komme i ordinært arbeid, det heter tross alt "arbeidsavklaringspenger".

Men, du får stå på, det er sikkert fint å komme seg av trygda.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert fint OM jeg kommer meg av trygda ja.. Sikker kan man jo aldri være .Skulle ha sovet nå, men  tenker så mye på fremtiden at søvn blir vanskelig. Ikke gøy . Så nå tok jeg meg en snus, sikkert veldig smart, men er man først våken, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så var eneste "arbeidsutprøvingen" jeg fikk i ei verna bedrift, fikk aldri prøvd meg i det ordinære arbeidslivet. Så NAV vet faktisk ikke med 100 prosent sikkerhet at jeg ikke kunne ha fungert i jobb f. eks 50 prosent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener IKKE at alle som går på trygd skal begynne å studere, jobbe og komme seg ut av trygden altså. Noen er faktisk for syk til å stå i jobb, og sånn er det jo bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for dårlig for jobb nå, både fysisk og psykisk. Må omskoleres når den tid kommer. Studerer deltid på høgskolen, og det er godt for det psykiske i hvertfall! Å komme seg ut for å være sosial og lære noe. Jeg elsket jobben min og det er derfor jeg tar utdannelse innen feltet mitt også. Men må videreutdannes for å i det hele tatt ha en mulighet til å komme meg ut i jobb igjen. Jeg skulle med glede sluppet å ha de smertene, den utmattelsen og den elendige psyken, for når jeg går hjemme over lengre tid føler jeg meg meget lite nyttig, noe som også stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man krav på trygd hvis det er hva man gjør det til selv?

Anonymkode: d2bf9...b6d

Om man har krav på det er en ting, om man får det noe annet. Er man sta og utholdene, jobber hardt for en diagnose, hevder alle utprøvede medisiner er full av bivirkninger og at ingenting virker, så får man nok det ja. 

Anonymkode: 8ce9e...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...