Gå til innhold

Agorafobi og depresjon - medisinering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til dere som sliter med agorafobi og depresjon: Hva slags medisiner er de beste mot dette, hva tar dere?

Jeg  går på 40 mg cipramil+300 mg seroquel depot + 30 mg tolvon for søvn, tar også vival for angsten. Har gått lenge på denne kombinasjonen, men har fortsatt mye angst, har nå økt seroquel depot til 350 mg da jeg fortsatt er mye deprimert, er dette høy dose seroquel depot?  Lurer nå på om det er andre medisiner som ville vært bedre. (har prøvd cipralex og brintellix uten hell). Gode råd tas i mot med stor takk :-)

Anonymkode: 5c55d...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For depresjon og angst er det SSRI som har best dokumentasjon, og det får du. I tillegg får du standarddose Seroquel for depresjon/angst. Tolvon forsterker de to andre og hjelper også mot søvn. Også Seroquel er fint for søvnen.

Konklusjon: Du er godt medisinert.

Anonymkode: 9fb36...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For depresjon og angst er det SSRI som har best dokumentasjon, og det får du. I tillegg får du standarddose Seroquel for depresjon/angst. Tolvon forsterker de to andre og hjelper også mot søvn. Også Seroquel er fint for søvnen.

Konklusjon: Du er godt medisinert.

Anonymkode: 9fb36...211

Tusen takk for det fine svaret ditt, godt å høre. Jeg fortsetter med denne kombinasjonen. Hilsen TS.

Anonymkode: 5c55d...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange kombinasjoner. Det som har fungert best på meg og med minst bivirkninger er:  20 mg brintellix, 150 mg efexor og 75-100 mg quetiapin (for søvn)  Bruker i tillegg 15 mg abilify (mot psykoser)  Da legen la til 150 mg efexor så forsvant den verste angsten. Fikk også mer energi, orker derfor mer nå. Noe som har ført meg inn i en positiv spiral.

Det at denne kombinasjonen er bra for meg betyr ikke at den vil fungere for deg. Vi mennesker er så forskjellige at vi må nesten bare prøve oss fram sammen med legen. Ville bare gi et tips om at finnes flere gode kombinasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg har prøvd mange kombinasjoner. Det som har fungert best på meg og med minst bivirkninger er:  20 mg brintellix, 150 mg efexor og 75-100 mg quetiapin (for søvn)  Bruker i tillegg 15 mg abilify (mot psykoser)  Da legen la til 150 mg efexor så forsvant den verste angsten. Fikk også mer energi, orker derfor mer nå. Noe som har ført meg inn i en positiv spiral.

Det at denne kombinasjonen er bra for meg betyr ikke at den vil fungere for deg. Vi mennesker er så forskjellige at vi må nesten bare prøve oss fram sammen med legen. Ville bare gi et tips om at finnes flere gode kombinasjoner.

 

Tusen takk skal du ha for deling av din erfaring. TS

Anonymkode: 5c55d...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnVeldigMerkeligMann
På 24.3.2017 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Til dere som sliter med agorafobi og depresjon: Hva slags medisiner er de beste mot dette, hva tar dere?

Jeg  går på 40 mg cipramil+300 mg seroquel depot + 30 mg tolvon for søvn, tar også vival for angsten. Har gått lenge på denne kombinasjonen, men har fortsatt mye angst, har nå økt seroquel depot til 350 mg da jeg fortsatt er mye deprimert, er dette høy dose seroquel depot?  Lurer nå på om det er andre medisiner som ville vært bedre. (har prøvd cipralex og brintellix uten hell). Gode råd tas i mot med stor takk :-)

Anonymkode: 5c55d...c4f

Ingenting! Jeg står i det, i værstefall selvmedisinerer jeg med øl hvis depresjonene er for ille. Medisiner har jeg følt har gjort vondt værre for meg, og jeg har slitt tungt med det du nevner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EnVeldigMerkeligMann

Til info: jeg klarer fint å kontrollere inntaket av øl, øl smaker ikke alt for godt (synes jeg) og det er noe jeg gjør et fåtall ganger i året. Det er slitsomt, men jeg er ufør og det er vel en slags mening bak plagene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...