Gå til innhold

Matbutikker åpne 24/7


AnonymBruker

Vil du ha matbutikker åpne 24/7?  

13 stemmer

  1. 1. Vil du ha matbutikker åpne 24/7?

    • JA
      6
    • NEI
      7


Anbefalte innlegg

Andreaswell
Akkurat nå, heisenberg skrev:

Du kverulerer verre enn sør.

Mjau. Mjau.

Hvor kom du egentlig fra? Glemte å huke av på anonym? Kjenner igjen hvordan du skriver på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    47

  • Andreaswell

    37

  • heisenberg

    3

  • Forumassistent

    1

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
16 minutter siden, Andreaswell skrev:

Jeg bor rett i utkanten av sentrum i byen, meget nærme en butikk. Selv om denne butikken er åpent til 23 så kommer det ikke vareleveranser etter klokken 18 som regel. Hvorfor skal det da brått komme om natten?

Høres ut som du bør flytte til bygda.

Skal man drive døgnåpent så er det selvfølgelig også en sjanse for at det skal leveres varer til andre tider enn i dag. Du er kanskje ikke i jobbb og med det trenger du ikke ro om natta? Man burde, når man snakker om vodka og redbull, skjønne at det innebærer mye leven når disse varene skal anskaffes av berusede personer. I byen jeg bor fester man ikke kun på lørdag. Og festglade mennesker har ikke innestemmer hverken i butikk eller i området utenfor og rundt. Å be folk flytte til bygda fordi de ønsker å sove selv om de bor sentralt sier noe om hva man har innenfor pannebeinet.

Anonymkode: c2fb9...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Andreaswell skrev:

Altså, handlet dette om å få rett i noe? Ja, jeg er sta men jeg kan fint innrømme om jeg tar feil. Ser ikke at jeg har gjort det? Mulig din grense for støy er lavere enn min. Men jeg hadde nå et poeng når det gjaldt varelevering?

 

Ja, jeg jobbet natt. Var jo det jeg skrev ;) 

Har ingenting med vareleveranser å gjøre. Jeg har nå prøvd å komme med mine synspunkter midt i den viktige "krangelen" deres ;)

Jeg jobbet skift i 25 år... Det er helseskadelig. Jeg har ikke greie på butikk og økonomi men jeg bryr meg om folks psykiske og fysiske helse. Derfor mener jeg at man bør tenke seg litt om .... Noen yrker MÅ man jobbe skift . Det har sin pris og krever nøye oppfølging... Bare det ikke blir drevet " rovdrift" på folk og dette er bør være frivillig .... Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg. Tenker bare at man ikke skal være så skråsikker .... 

Anonymkode: b6463...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man drive døgnåpent så er det selvfølgelig også en sjanse for at det skal leveres varer til andre tider enn i dag. Du er kanskje ikke i jobbb og med det trenger du ikke ro om natta? Man burde, når man snakker om vodka og redbull, skjønne at det innebærer mye leven når disse varene skal anskaffes av berusede personer. I byen jeg bor fester man ikke kun på lørdag. Og festglade mennesker har ikke innestemmer hverken i butikk eller i området utenfor og rundt. Å be folk flytte til bygda fordi de ønsker å sove selv om de bor sentralt sier noe om hva man har innenfor pannebeinet.

Anonymkode: c2fb9...27c

Vet du hva, om du tror jeg var seriøs om jeg mente du burde flytte til bygda så beklager. Det var jeg absolutt ikke. MEN, man må ha større aksept for bråk jo mer sentralt man bor.

Jeg trenger så absolutt ro og søvn om natten, jeg studerer og har barn. Om jeg så ikke hadde gjort det hadde jeg fortsatt trengt mine timer. 

Her fester man heller ikke kun på lørdag. Som sagt bor jeg sentrumsnært som betyr at det går flere hundre mennesker forbi huset vårt til og fra byen. Jeg kan ikke si at jeg liker skriking og fjåding når klokken er 03.00. Men om det hadde irritert meg for mye ville jeg jo flyttet. Fordi, jeg må aksepter det når jeg bor så sentralt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting med vareleveranser å gjøre. Jeg har nå prøvd å komme med mine synspunkter midt i den viktige "krangelen" deres ;)

Jeg jobbet skift i 25 år... Det er helseskadelig. Jeg har ikke greie på butikk og økonomi men jeg bryr meg om folks psykiske og fysiske helse. Derfor mener jeg at man bør tenke seg litt om .... Noen yrker MÅ man jobbe skift . Det har sin pris og krever nøye oppfølging... Bare det ikke blir drevet " rovdrift" på folk og dette er bør være frivillig .... Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg. Tenker bare at man ikke skal være så skråsikker .... 

Anonymkode: b6463...f38

Klart skiftarbeid er helseskadelig på sikt, det er jeg veldig enig i! Nesten all forskning sier vel det samme også. Når det er sagt så kan ikke "dagens vanlige skiftorninger" sammenlignes med en evt skiftordning i butikk, da det mest sannynlig ville vært ungdom som jobbet natt i butikkene, og de har denne jobben før, etter, ved siden av eller i ferier sammen med studier, og ikke som noe permanent, normalt sett.

Om en jobb gjør en syk, uansett hvilken så er det ikke riktig jobb for en. Helsa kommer først.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
54 minutes ago, Gargamel said:

Så hvorfor har ikke det skjedd i USA, hvor sånn arbeidskraft er råbillig?

Noen, men ikke alle vil ha nattåpent.

Jeg sier ikke at de ville vært tvunget til det, jeg sier at de ville tapt markedsandeler. Er du uenig i den påstanden? Jeg tenker de fleste i bransjen er imot det fordi det ikke øker det totale salget til alle butikkene i et visst område med mindre man holder åpent hele natten og vinner kunder fra de som ikke holder åpent om natten. De fleste vil kanskje hverken være i drift om natten eller tape markedsandeler. Så er det noen få på offensiven som ønsker å holde åpent hele tiden (med det ubehaget det medfører) for å vinne.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Vet du hva, om du tror jeg var seriøs om jeg mente du burde flytte til bygda så beklager. Det var jeg absolutt ikke. MEN, man må ha større aksept for bråk jo mer sentralt man bor.

Jeg trenger så absolutt ro og søvn om natten, jeg studerer og har barn. Om jeg så ikke hadde gjort det hadde jeg fortsatt trengt mine timer. 

Her fester man heller ikke kun på lørdag. Som sagt bor jeg sentrumsnært som betyr at det går flere hundre mennesker forbi huset vårt til og fra byen. Jeg kan ikke si at jeg liker skriking og fjåding når klokken er 03.00. Men om det hadde irritert meg for mye ville jeg jo flyttet. Fordi, jeg må aksepter det når jeg bor så sentralt. 

 

Det tar ikke lang tid før mange som trenger søvn må som du antyder flytte på bygda om det skulle bli nattåpne butikker nær der folk bor og sover. Jeg antar du prater litt i dumskap når du tror at dette ikke vil by på andre problemer enn at et fåtall må flytte. Jeg bor sentralt selv og er ikke vant til stillhet, men er allikevel ikke så dum at jeg ikke forstår at dette vil bli ekstremt problematisk for mange og ikke et fåtall. Det er en grunn til at det skal være "stilletid" mellom kl 23 og 07. Men du tror kanskje det skyldes at det tas hensyn til et fåtall som egentlig ikke burde bo sentralt.

Anonymkode: c2fb9...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier ikke at de ville vært tvunget til det, jeg sier at de ville tapt markedsandeler. Er du uenig i den påstanden? Jeg tenker de fleste i bransjen er imot det fordi det ikke øker det totale salget til alle butikkene i et visst område. Man vil ikke tjene på det med mindre man holder åpent hele natten og vinner kunder fra de som ikke holder åpent om natten, og man vil tape på det hvis man ikke gjør det. De fleste vil kanskje hverken være i drift om natten eller tape markedsandeler. Så er det noen få på offensiven som ønsker å holde åpent hele tiden (med det ubehaget det medfører) for å vinne.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar ikke lang tid før mange som trenger søvn må som du antyder flytte på bygda om det skulle bli nattåpne butikker nær der folk bor og sover. Jeg antar du prater litt i dumskap når du tror at dette ikke vil by på andre problemer enn at et fåtall må flytte. Jeg bor sentralt selv og er ikke vant til stillhet, men er allikevel ikke så dum at jeg ikke forstår at dette vil bli ekstremt problematisk for mange og ikke et fåtall. Det er en grunn til at det skal være "stilletid" mellom kl 23 og 07. Men du tror kanskje det skyldes at det tas hensyn til et fåtall som egentlig ikke burde bo sentralt.

Anonymkode: c2fb9...27c

Og der var jeg ferdig med å diskutere med deg. Så fort noen skriver piss som "prater i dumskap" eller kaller andre dumme i en debatt/diskusjon har man sunket lavt og tapt heftig. For det handler ikke om det, men andre faktorer som kanskje ikke kommer tydelig nok frem, misforståelser eller manglende evne til å se den andres synspunkter. Hva som manglet her gidder jeg ikke å spekulere i, og det kan godt være meg som er dårlig til å få frem poenget. Men som sagt, begrepet "dumskap" og "dum" drar man bare ikke med seg i en diskusjon, kun fordi man er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Andreaswell skrev:

Og der var jeg ferdig med å diskutere med deg. Så fort noen skriver piss som "prater i dumskap" eller kaller andre dumme i en debatt/diskusjon har man sunket lavt og tapt heftig. For det handler ikke om det, men andre faktorer som kanskje ikke kommer tydelig nok frem, misforståelser eller manglende evne til å se den andres synspunkter. Hva som manglet her gidder jeg ikke å spekulere i, og det kan godt være meg som er dårlig til å få frem poenget. Men som sagt, begrepet "dumskap" og "dum" drar man bare ikke med seg i en diskusjon, kun fordi man er uenig.

Piss er å prate om at folk må flytte på bygda så fort støy nevnes som et plausibelt problem. Hva annet kan det skyldes enn dumskap når man i ene øyeblikket prater om vodka/redbull tilgjengelig for natteranglere og ikke forstår støyproblematikken i det? Støy er et stort samfunnsproblem som folk blir syke/stresset  av og det er  regulert ved lov for å gi folk mulig nødvendig nattero. Det burde ikke være så vanskelig å forstå både viktigheten i det og behovet for det. At du ikke trenger det fordi du ser fordeler ved tilgjengelig redbull/vodka vitner ikke akkurat om noe annet en ren dumskap.

Anonymkode: c2fb9...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Piss er å prate om at folk må flytte på bygda så fort støy nevnes som et plausibelt problem. Hva annet kan det skyldes enn dumskap når man i ene øyeblikket prater om vodka/redbull tilgjengelig for natteranglere og ikke forstår støyproblematikken i det? Støy er et stort samfunnsproblem som folk blir syke/stresset  av og det er  regulert ved lov for å gi folk mulig nødvendig nattero. Det burde ikke være så vanskelig å forstå både viktigheten i det og behovet for det. At du ikke trenger det fordi du ser fordeler ved tilgjengelig redbull/vodka vitner ikke akkurat om noe annet en ren dumskap.

Anonymkode: c2fb9...27c

Du leser virkelig ikke hva jeg leser, og sa du bruker personangrep vitner til at du ikke kan noe bedre.

JEG har ikke noe personlig behov for å kjøpe vodka kl 03.00 natt til onsdag, men hvorfor skal jeg ikke kunne det? Fordi det blir mer støy? Tvilsomt. I Danmark er det ikke mer nattestøy kun fordi dn får kjøpt en flaske Vodka på nærmeste 7/11. 

Igjen sier jeg til deg, skal prøve å være enda tydeligere; jeg var ikke seriøs når jeg skrev at folk bare kan flytte til bygda pga støy. Henger du med? Fint. Poenget mitt, som jeg også presiserte tidligere var at vi som bor sentralt må belage oss på mer støy ennom man bor alene ute i skogen. (Kan alltids prøve å anmelde parringsropene til dyrebe men da blir du nok latterliggjort). 

Generell støy er et samfunnsproblem, ikke støyen vi snakker om her :lol: Da snakker vi om støy på hovedsaklig arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutes ago, Andreaswell said:

Du leser virkelig ikke hva jeg leser, og sa du bruker personangrep vitner til at du ikke kan noe bedre.

JEG har ikke noe personlig behov for å kjøpe vodka kl 03.00 natt til onsdag, men hvorfor skal jeg ikke kunne det? Fordi det blir mer støy? Tvilsomt. I Danmark er det ikke mer nattestøy kun fordi dn får kjøpt en flaske Vodka på nærmeste 7/11. 

Igjen sier jeg til deg, skal prøve å være enda tydeligere; jeg var ikke seriøs når jeg skrev at folk bare kan flytte til bygda pga støy. Henger du med? Fint. Poenget mitt, som jeg også presiserte tidligere var at vi som bor sentralt må belage oss på mer støy ennom man bor alene ute i skogen. (Kan alltids prøve å anmelde parringsropene til dyrebe men da blir du nok latterliggjort). 

Generell støy er et samfunnsproblem, ikke støyen vi snakker om her :lol: Da snakker vi om støy på hovedsaklig arbeidsplasser.

Kanskje du skulle meditere litt nå?

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skulle meditere litt nå?

Anonymkode: 74527...23c

Hva er poenget med å komme med et slikt utsagn? Hadde du bedt en muslim om å gå å be til allah på samme måte? Heller tvilsomt. Så spar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Hva er poenget med å komme med et slikt utsagn? Hadde du bedt en muslim om å gå å be til allah på samme måte? Heller tvilsomt. Så spar meg.

Meditere og be til allah er vel motsatt? Jeg trodde meditasjon var beroligende.

Anonymkode: 74527...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meditere og be til allah er vel motsatt? Jeg trodde meditasjon var beroligende.

Anonymkode: 74527...23c

Har ikke engang guts til å svare meg på spørsmålet. Sier sitt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...