Gå til innhold

Å ikke bli tatt på alvor på legevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg reagerer litt på enkelte legevakter. 

Jeg har en diagnose noen leger ikke tror på. Og det er jo så sin sak. 

Men jeg måtte ringe etter hjelp, da jeg fikk noen vanvittige mens smerter, noe jeg vanligvis ikke har. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg svimte av, noe jeg heller aldri har gjort før.  Ambulansen ville ha meg til sykehuset, da de mente det kunne være en syste som sprakk (hendelsen har absolutt ingenting med den sykdommen jeg har ellers) men ble korrigert via lege kontoret. Der skulle de ta blodprøve, urinprøve og ekg, og evnt sebde meg til ultralyd, for å sjekke om det kunne være en syste, om det var fler der osv. Så fikk legen tak i sykdommen min som ikke har noe med de symptomene jeg hadde under hendelsen. Og da ble all undersøkelse avbrutt. Og sendt hjem.

 

Selv om jeg har en diagnose ikke alle tror på, har jeg ingen rett på ordinær legebegandling når akutte ting skjer?  Jeg er heller ikke den som er til legen mer enn jeg må eller blir bedt om. Så det er jo som regel ganske ille, før jeg oppsøker lege til vanlig. 

Iallfall ringte jeg en privatklinikk, og spurte om en vurdering fra dem iht hva jeg burde. Og fikk haste time til ultralyd, og de var litt sjokkerte på at jeg ikke iht standard prosedyre fikk ultralyd med en gang. De og ambulansen forsto ei heller hvorfor jeg ble sendt til lokal legevakt, uten riktig utstyr til undersøkelse. 

 

Godt mulig det bare var så sterke smerter at jeg svimte av, men det føles ikke trygt ut, når du vet at du ikke blir undersøkt etter prosedyre. Og at du opplever at det er pga en diagnose som ikke gir noen form for slike symptomer. 

Anonymkode: f9e0e...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig det bare var så sterke smerter at jeg svimte av, men det føles ikke trygt ut, når du vet at du ikke blir undersøkt etter prosedyre. Og at du opplever at det er pga en diagnose som ikke gir noen form for slike symptomer. 

Anonymkode: f9e0e...3b4

Fant de ut hva det var slik at du fikk behandling? Jeg ville klaget til fylkeslegen (er ikke det rette instans?) på denne behandlingen, slik skal det jo ikke være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er redd for og ikke bli tatt på alvor av legevakt pga psykiatri diagnosen.

En gang ringte jeg legevakten for å høre om jeg kunne komme inn (de vil helst det her) Fikk beskjed om at legen kom til å ringe meg opp. Etter noen timer ringte legen. Etter å ha hørt på alle symptomene så mente hun at det kun var forstoppelse. 12 timer senere ringte jeg og bare sa at jeg måtte inn. Var ikke i stand til å kjøre selv, men måtte ta taxi på egen regning hvis jeg kom.  De tok da CRP og da kom jeg rett inn til legen. Ble lagt rett inn på sykehus med sprukket blindtarm og ble haste operert.

Lista for å ringe legevakta er ganske så høy, men neste gang jeg føler at jeg må på legevakten så tror jeg nok at jeg bare reiser dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...