Gå til innhold

Se bilder i hodet av ting en frykter ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har mye angst i meg. Mer eller mindre. Når angsten er på sitt verste så blir det slik som det er med mareritt i drømmer. Hodet spinner på så mye frykter og tanker og jeg får opp hurtige bilder av det jeg tenker. Og etterpå blir jeg livredd for at det som jeg frykter har skjedd .. og så må jeg gå gjennom og forsøke å huske tilbake på hvor jeg sto og hva som jeg tenkte. Kommer alltid tilslutt frem til at alt er bra og ingenting kan ha skjedd men det stresser meg helt sykt iblant. 

Er dette normalt ved tvangstanker? Eller kan dette pga alt tankesurret og bildene være noe verre som foreks Vrangforestillinger? 

Anonymkode: 2d774...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det som deg- at jeg var redd tankene jeg hadde- hadde skjedd. Måtte sjekke og prøve å "spore opp ting" Dette var  tvangstanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Dory skrev:

Jeg hadde det som deg- at jeg var redd tankene jeg hadde- hadde skjedd. Måtte sjekke og prøve å "spore opp ting" Dette var  tvangstanker. 

Det er sånn jeg har det. Jeg tenker altfor mye og blir redd for at tankene er sannhet. Og så kontrollsjekker jeg alt etterpå med å gå tilbake å forsøke å huske tankene... for å forsikre meg at jeg ikke har gjort de. Hvor sto jeg ? Hva gjorde jeg ? Osv. Sykt irriterende. Og så blir jeg sint på meg selv fordi jeg tenker på så mye angst og negative ting samt problemer. Men utad later jeg som ingenting. Folk sier at jeg virker så glad og positiv ut. Men inni meg sliter jeg med å skille tankebilder fra virkeligheten på lik linje som når man drømmer og tror på det. Godt at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Selv om det er trist og jeg unner jo ingen andre det. Men da er jeg nok mer normal enn jeg tror. 

Regner med det er tvangstanker og ikke noe annet mer komplisert. Selv om tvangstanker er komplisere nok. 

Anonymkode: 2d774...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn jeg har det. Jeg tenker altfor mye og blir redd for at tankene er sannhet. Og så kontrollsjekker jeg alt etterpå med å gå tilbake å forsøke å huske tankene... for å forsikre meg at jeg ikke har gjort de. Hvor sto jeg ? Hva gjorde jeg ? Osv. Sykt irriterende. Og så blir jeg sint på meg selv fordi jeg tenker på så mye angst og negative ting samt problemer. Men utad later jeg som ingenting. Folk sier at jeg virker så glad og positiv ut. Men inni meg sliter jeg med å skille tankebilder fra virkeligheten på lik linje som når man drømmer og tror på det. Godt at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Selv om det er trist og jeg unner jo ingen andre det. Men da er jeg nok mer normal enn jeg tror. 

Regner med det er tvangstanker og ikke noe annet mer komplisert. Selv om tvangstanker er komplisere nok. 

Anonymkode: 2d774...df6

Huff- dette er tunge tanker og veldig skremmende ja.

jeg er jo ingen ekspert, så vet jo ikke helt overganger mellom tvangstanker og vrangforestillinger. Da jeg var psyk sist, ble tankene så virkelig, at de kanskje var vrangforestillinger. Men jeg fikk behandling for tvang. 

Oppsøk hjelp- lov meg det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Dory skrev:

Huff- dette er tunge tanker og veldig skremmende ja.

jeg er jo ingen ekspert, så vet jo ikke helt overganger mellom tvangstanker og vrangforestillinger. Da jeg var psyk sist, ble tankene så virkelig, at de kanskje var vrangforestillinger. Men jeg fikk behandling for tvang. 

Oppsøk hjelp- lov meg det:)

 

Det er skremmende, for det er noe som jeg ikke kan for. Jeg vil jo ikke ha det sånn, men jeg får det iblant

Anonymkode: 2d774...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...