Gå til innhold

Hva betyr dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare mener, vil det forandre noe når denne loven kommer 1 september?

Nei det er vel best å holde mest mulig for seg selv? Hvem kan avgjøre om man har samtykkekompetanse? Hvordan avgjør man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Legen fatter vedtak om du har samtykkekompetanse, så det er legen som bestemmer det

Men jeg forstår ikke helt? Hvordan kan legen vite det, han er jo bare et menneske? Og det skal vel flere kriterier til? F.eks hvis man er deprimert, kan legen da bestemme at man skal ta medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg forstår ikke helt? Hvordan kan legen vite det, han er jo bare et menneske? Og det skal vel flere kriterier til? F.eks hvis man er deprimert, kan legen da bestemme at man skal ta medisiner?

Nei, men nav kan nekte deg penger hvis du ikke vil ha behandlig?

Anonymkode: 54b9c...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men nav kan nekte deg penger hvis du ikke vil ha behandlig?

Anonymkode: 54b9c...648

Ikke når man har ufør, og dessuten hvis behandling er medisiner må folk få bestemme selv. Men vet at man må være i tiltak/behandling for å få aap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bare ble litt sjokkert, men vet nok hvem som står bak hvis dette er sant. Alle skal bli roboter nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare ble litt sjokkert, men vet nok hvem som står bak hvis dette er sant. Alle skal bli roboter nå. 

I praksis er det vel ikke store forskjeller fra hvordan det er nå?

Og nei, det er ikke illuminati/reptilene/de grå som står bak.

Anonymkode: 54b9c...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I praksis er det vel ikke store forskjeller fra hvordan det er nå?

Og nei, det er ikke illuminati/reptilene/de grå som står bak.

Anonymkode: 54b9c...648

Ok. Kaller det noe annet enn det jeg nå. Men det er forvirrende, vet ikke hva som er hva lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar jo selvfølgelig en faglig vurdering, men klart feil kan skje. De måtte rette i journalen min og epikrise samt erstatte ting som var kastet pga feil i opplysninger. De la seg flate og beklaget sterkt. Her i Haugesund har de fått krass kritikk for feilbehandling flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

De tar jo selvfølgelig en faglig vurdering, men klart feil kan skje. De måtte rette i journalen min og epikrise samt erstatte ting som var kastet pga feil i opplysninger. De la seg flate og beklaget sterkt. Her i Haugesund har de fått krass kritikk for feilbehandling flere ganger. 

Feil gjør de alle veier, det er et evig surr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

jeg håper ikke psykiateren tvinger meg til å ta ap der som h avis la ut bilde av der i morgen, når timen min akkurat der, er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det blir bedre rettsvern fra september,ikke dårligere. Alså det blir vanskeligere å tvangsbehandles de med samtykkekompetanse. 

Anonymkode: 3cb14...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

dit dkal jeg i morgen, inn den inngangen på bildet. jeg skal til autisme-psykiater på ppu.

Ok Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir bedre rettsvern fra september,ikke dårligere. Alså det blir vanskeligere å tvangsbehandles de med samtykkekompetanse. 

Anonymkode: 3cb14...e7e

Ok, det er bra :) Var bare noe noen skrev på FB...fikk inntrykk av at dette var veldig galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare mennesker? Altså, vi er alle mennesker her, men de er utdannet og har dermed faglig kompetanse til å vurdere det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

dit dkal jeg i morgen, inn den inngangen på bildet. jeg skal til autisme-psykiater på ppu.

Jeg ska dit på onsdag, men er bare for å få en bedre forklaring på resultater fra nevropsykologisk utredning noen år tilbake. Lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...