Gå til innhold

Hva driver mennesker til " de store prestasjoner".?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg sitter å titter på TV å ser noen av de største idrettsbegivenheter og nobelprisutdelinger og nobelprisamtaler og kunstneriske prisutdelinger og åpning av store byggverk og broer. Ja det kan nevnes så mye. 

Så kan jeg ikke unngå å undres om hva som driver alle de store personligheter som står bak alle disse store prestasjoner både i nåtid og i fortid. 

Er enkelte mennesker bare så mye mere livskraftige.?

Man kan selvsagt innvende at alle store oppfinnelser og forskningsresultater ikke er like store nyvinninger og kanskje skulle aldri funnet sted.

Men nå tenker jeg på de positive. De som har betydd være eller ikke være for menneskeheten. Hva driver disse store menneskene blandt oss alle?

Er de spesielt livskraftige eller bæres oppe av sin religiøse tro eller er utvalgte fra høyere makter om de finnes?

I det daglige har man jo ofte nok med å skjerme seg fra alt det negative og skadelige og grenseløse søppelberg og jeg vet ikke hva. Men om man løfter blikket. Hva driver dem og kanskje oss alle fremover?

Utsikter til berømmelse og ære? Store økonomiske gevinster?

Anonymkode: 3e3d4...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo helt populært formulert men allikevel man kan bare undres.

Husker en dame jeg så på TV på åttitall som plutselig lente seg frem i et TV innslag å sa hun ville be folk å undres mer. Merkelig hva man husker av helt tilfeldige og " unyttige" ting. Utslag av en for selektiv hukommelse bare interessert i egen vinning.og profittmaksimering?Faktisk absolutt mulig.Alt koster mer enn noensinne for oss alle og man hører jo at selv mennesker som er kommet til skade i tjeneste for oss alle sviktes totalt når de trenger oss som mest.( veteransakene) Det er mest nedslående så dessverre.

Ved frokosten ofte så prater vi litt om nyhetene vi hører kanskje om den samme morran.

Samtalen går ofte over i spekulasjoner og fantasier om utviklingen i verden og hva vi har hørt om de vonde ting som har skjedd. 

Men hva driver oss både til det positive og det negative for igjen å uttrykke seg klosset og populistisk ?

Anonymkode: 3e3d4...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...