Gå til innhold

Jobbutsikter som student og for fast jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker å studere innen helse og sosialfag. Det jeg lurer på er om det er gode utsikter for å få fast jobb innen arbeidsstedet jeg har praksis ? Er det noen som har erfaringer eller hvert noe om dette? Jeg er for tiden arbeidsledig (får ikke jobb)og tenker å hive meg på  dette studie, men jeg er litt redd for å ikke få jobb, og dermed slite enormt med studiegjeld.

Anonymkode: 00e5e...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ønsker å studere innen helse og sosialfag. Det jeg lurer på er om det er gode utsikter for å få fast jobb innen arbeidsstedet jeg har praksis ? Er det noen som har erfaringer eller hvert noe om dette? Jeg er for tiden arbeidsledig (får ikke jobb)og tenker å hive meg på  dette studie, men jeg er litt redd for å ikke få jobb, og dermed slite enormt med studiegjeld.

Anonymkode: 00e5e...626

I følge NAV vil: elektrofag, mekaniske fag og maskinfag, bygg og anleggsfag, pleie og omsorgsfag være de sikreste kortene å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er og blir mangel på helsefagarbeidere, så det vil være lett å få jobb. Om det er lett å få jobb på det arbeidsstedet du er nå, kan bare de som er der nå svare på.

Anonymkode: aa222...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo høyere utdanning, jo større sjanse for jobb.

Anonymkode: aa222...e44

Dette stemmer ikke, det er ingen automatikk i at høy utdanning gir større sjanse for jobb. Et eksempel er høyere utdanning innen økonomi og administrasjon hvor tilbudet er langt høyere per i dag (og 20+ år fremover) enn selve etterspørselen, det er mao knapt jobb å få. Noen av de yrkene hvor etterspørselen både er og forblir høy i mange år fremover er fagskole/yrkesutdanninger innen bygg- og håndverksfag, som for eksempel snekkere, rørleggere, anleggsgartnere og tømrere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...