Gå til innhold

Jobbintervju og nevrevak, hjep


Naivja

Anbefalte innlegg

Skal i jobbintervju innen helsesektoren neste uke. Jeg må legge til at jeg sliter en del med sosial angst(fobi) og har vært deprimert i 1,5 år nå.jeg har plitt presset til det ytterste a  nav for å få meg en jobb, men bli så livredd  for å møtte komme til intervju og besvime på gulvet forsn srbeidgiveren. 

Ettersom jeg har gått hjemme i et halvt års tid, kjenner jeg meg tiltaksløs. Så jeg har hele tiden ønsket en jobb.  

 

Det som gjør meg redd for jobbitervjuet er at jeg ikkenskal klare å forulere meg skikkelig, være for nervøs, og det å være til skuffelse for arbeisgivern, om jeg skulle få jobben, og hun angrer. Kort pg godt føler jeg meg ikkr god nok

Er det feil å gå på jobbintervju, når jeg er så nervøs? Det blir jo riktig pinig. Hva hadde dere gjort?

 

bør jeg være åpen om min problematikk i perioder eller skal jeg holde kjeft. Føler meg litt uekte og får dårlig samvittighte om jeg legger på en fasade.

 

trebger seriøst hjelp,hva hadde der gjort??

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener du må akseptere at du kommer til å være nervøs, men stille opp. Det går ikke an å tenke bort nervøsiteten, men du kan svare fornuftig til tross for at du er nervøs.  

Arbeidsgiveren bryr seg ikke veldig mye om du er nervøs eller ikke.

Når man går på jobbintervju er det ofte en stor sjanse for å ikke få jobben. Det må man også akseptere uten å dømme seg selv nord og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! 

Husk å ta deg tid. Det er lov å puste og tenke noen sekunder før du svarer. 

Jeg hadde ikke kommet inn på at det noen ganger er vanskelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Naivja skrev:

Ettersom jeg har gått hjemme i et halvt års tid, kjenner jeg meg tiltaksløs. Så jeg har hele tiden ønsket en jobb.

 

7 timer siden, Naivja skrev:

Jeg har blitt presset til det ytterste av nav for å få meg en jobb

 

7 timer siden, Naivja skrev:

Er det feil å gå på jobbintervju, når jeg er så nervøs?  Hva hadde dere gjort?

Du ønsker deg en jobb og er tiden er i ferd med å renne ut overfor NAV.  Under disse forutsetningene hadde jeg selvfølgelig gått på alle de intervjuer jeg hadde mulighet for.  Det er ingenting å lure på i det hele tatt.  Selv om du ikke lykkes denne gangen, kan du bruke intervjuet som erfaring - da har du vært gjennom det og vil kanskje være mindre nervøs neste gang.  Arbeidsgivere er vant til at søkerne er nervøse, og du klarer nok å gjennomføre på et vis hvis du psyker deg opp på forhånd - og ikke ned, som det kan se ut til at du holder på med akkurat nå.  Ikke tenk på muligheten for å avlyse, men forbered deg når dagen nærmer seg. Det pleier ikke være så umulig å forutsi noen av temaene som vil komme opp under intervjuet - tenk også på hva du selv vil spørre om angående stillingen. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at jeg kan være veldig nervøs på forhånd men når jeg er i situasjonen så går det greit. Alle som er ny i en jobb er spent og nervøs og alle trenger tid på å bli kjent. Dette forstår nok den som intervjuer. Det virker som om du er oppriktig interessert i å jobbe og det er jo positivt. Tenk ut et svar på forhånd hvis du skulle bli spurt om hva du  har gjort de siste årene. Et sakelig men ærlig svar.

Du trosser angst og depresjon og vil gå til et jobbintervju. Jeg vet hva du går igjennom og er imponert. Du har all grunn til å klappe deg selv på skulderen og si bra gjort. For meg er du en helt allerede fordi du velger å prøve å ta steget ut i arbeidslivet igjen. Lykke til. 

Anonymkode: 713f6...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Naivja skrev:

jeg har plitt presset til det ytterste a  nav for å få meg en jobb, men bli så livredd  for å møtte komme til intervju og besvime på gulvet forsn srbeidgiveren. 

Ettersom jeg har gått hjemme i et halvt års tid, kjenner jeg meg tiltaksløs. Så jeg har hele tiden ønsket en jobb.

Jeg skjønner ikke helt dette jeg. Du blir presset til det ytterste av nav for å komme i jobb, men samtidig så vil du jo i jobb. Skulle jo tror det var bra å bli presset litt av nav da. Men er du for syk til å jobbe så presser ikke nav deg til det, du har enda noen år til hvor du kan gå på aap.

Så lurer jeg på. Skjer det ofte, at du besvimer forran folk? 

8 timer siden, Naivja skrev:

Er det feil å gå på jobbintervju, når jeg er så nervøs? Det blir jo riktig pinig. Hva hadde dere gjort?

Det er ikke feil å dra på et jobbintervju selv om man er nervøs, åssen skal du ellers kunne få en jobb? De faller ikke akkurat i fanget på deg mens du sitter trygt hjemme i stua.

Lykke til på jobbintervjuet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at dere tok tiden til å gi meg gode svar! 

Jeg kommer til å gå, men er fryktelig redd. 

Trine: Jeg har ikke opplevd å besvime foran noen per dags dato:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naivja skrev:

Tusen takk for at dere tok tiden til å gi meg gode svar! 

Jeg kommer til å gå, men er fryktelig redd. 

Trine: Jeg har ikke opplevd å besvime foran noen per dags dato:-)

Da tipper jeg at du ikke kommer til å besvime nå heller ;) Det er lov å være redd, men jeg er helt sikker på at uansett så kommer du til å overleve det :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...