Gå til innhold

Håper vinteren kommer snart.


Trine

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sliten. Sliten av sommer, alle inntrykk, støy og liv. Nå vil jeg ha snø. Et hvitt lag som dekker alt. Det er mer behagelig og lettere å forholde seg til. Jeg vil gå på ski. Langt bort fra folk. Langt oppe på fjellet. Inni hodet blir det aldri stille, det må jeg bare leve med. Men nå føles det som at det ikke finnes et eneste sted å rømme til, uten andre ting å forholde seg til enn mitt eget støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et annet "drag "i lufta i dag.

Det var lite snø her i fjor så det bli kanskje lite i år også men det vet man jo aldri. 

Man får bare finne frem piperensere og filt og kongler og gå igang med juledekorasjoner  enn så lenge.⛄️⛄️

Anonymkode: 616fc...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg ønsker også snø og den roen som følger med. Ble ingen snø i fjor vinter så i år må det bli noe.

Ja, det håper jeg virkelig. I fjor var det jo bare is overalt. Syns det er lenge siden det har vært skikkelig vinter. I 2013 var det bra med snø her, men sidn da har det bare gått nedover :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, gråstein skrev:

Nei, liker ikke snø og kulde. Liker ikke varme heller. Syntes det er helt greit som det er nå.

Temperaturen nå syns jeg er grei, men savner roen som snøen gir. Den legger liksom et teppe over alt så det blir mindre for øyet å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
9 timer siden, gråstein skrev:

Nei, liker ikke snø og kulde. Liker ikke varme heller. Syntes det er helt greit som det er nå.

Jeg også. Høst er best. Og snø har jeg et tilnærmet hatforhold til, må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, jeg liker også når snøen legger seg. Det blir stille, lysere, lunt og fint.

 

Synes imidlertid det er litt tidlig med snø ennå, særlig fordi jeg vet at snø før desember stort sett bare blir slaps.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg skjønner hva du mener, jeg liker også når snøen legger seg. Det blir stille, lysere, lunt og fint.

 

Synes imidlertid det er litt tidlig med snø ennå, særlig fordi jeg vet at snø før desember stort sett bare blir slaps.

Ja, det har du rett i. Men jeg husker det var et år hvor vi fikk snø i oktober og den ble faktisk liggende helt til våren :) Kom masse snø her i begynnelsen av nov. i fjor. Den lå nesten helt fram til jul. Men så ble den erstattet med is og da var det stort sett glatt resten av vinteren.

Kan vi ihvertfall få kaldere enn 5 grader snart da? Sånn at flåtten og sneglene går og legger seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, det har du rett i. Men jeg husker det var et år hvor vi fikk snø i oktober og den ble faktisk liggende helt til våren :) Kom masse snø her i begynnelsen av nov. i fjor. Den lå nesten helt fram til jul. Men så ble den erstattet med is og da var det stort sett glatt resten av vinteren.

Kan vi ihvertfall få kaldere enn 5 grader snart da? Sånn at flåtten og sneglene går og legger seg!

Nei, jeg ønsker IKKE at det skal bli fem grader. Jeg liker ikke perioden ting fryser på, da fryser jeg kostant. Ønsker å hoppe direkte til minus fem ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Nei, jeg ønsker IKKE at det skal bli fem grader. Jeg liker ikke perioden ting fryser på, da fryser jeg kostant. Ønsker å hoppe direkte til minus fem ;).

Ok, vi kan godt hoppe direkte til -5, bare det skjer snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter ja. Ikke disse wannabe-vintrene som har vært de siste årene med -2/+2, sludd og blankis. Snøen kan komme 15. desember og ligge til 1. mars i lavlandet, på hytta kan den ligge til påske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lillemus skrev:

Vinter ja. Ikke disse wannabe-vintrene som har vært de siste årene med -2/+2, sludd og blankis. Snøen kan komme 15. desember og ligge til 1. mars i lavlandet, på hytta kan den ligge til påske. :)

Snøen kan komme 1. nov og ligge til 1. mai, ihvertfall til godt ut i april :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Trine skrev:

Snøen kan komme 1. nov og ligge til 1. mai, ihvertfall til godt ut i april :) 

Nei nei nei!!! Snø i 6 mnd!? Da hadde jeg tørnet bananas! Herregud for et mareritt! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei nei nei!!! Snø i 6 mnd!? Da hadde jeg tørnet bananas! Herregud for et mareritt! :wacko:

6 mnd er akkurat passe lenge :) 6 mnd med snø og 6 mnd uten snø. Er jo ikke annet enn rettferdig det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg ikke til snøen kommer, men det er fordi den ikke blir liggende her jeg bor. Snø, så regn og så is. Og så litt snø igjen før det på ny blir regn.

Kunne det kommet snø og den hadde blitt liggende så hadde nok jeg også gledet meg til vinteren. - 5 grader hadde vært ypperlig. Synes snøen kunne kommet 1 desember og blitt til påsken, det hadde jeg likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nydelig når snøen legger seg - enig i det. Men som flere her sier, så er det altfor tidlig ennå. Jeg klamrer meg ennå til sommeren, og nyter de varme fine dagene innimellom. Synes det er deilig å sykle til jobb uten at det er kaldt.

Når det er sagt, så liker jeg vinteren godt, liker å gå på ski og gå på beina når det er snø og kaldt. Men jeg kan godt vente et par måneder med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Det er nydelig når snøen legger seg - enig i det. Men som flere her sier, så er det altfor tidlig ennå. Jeg klamrer meg ennå til sommeren, og nyter de varme fine dagene innimellom. Synes det er deilig å sykle til jobb uten at det er kaldt.

Når det er sagt, så liker jeg vinteren godt, liker å gå på ski og gå på beina når det er snø og kaldt. Men jeg kan godt vente et par måneder med det!

Skjønner at folk gjerne vil vente litt med snø. Men jeg blir stressa av de evige forandringene som skjer gjennom hele våren, sommeren og høsten. Syns det er fint på fjellet om høsten, men her i lavlandet sliter jeg med alt som råtner og blir ekkelt og alle bladene som havner rundt overalt og får det til å se rotete ut. Så nå merker jeg at jeg trenger det teppet som skjuler alt. Men om det blir som i fjor så hjelper det jo lite :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter!!!!?. Her på Vestlandet er det 22 grader og sol. Men sole står lavt over gule trær og har dette spesielle gyldne ,varme lyset som følger med høsten. Det er jo vakkert. Snø kan jeg klare meg uten men jeg liker også roen over nabolaget om vinteren. At man kan gjemme seg litt vekk. Skulle ha malt noe ute men kvier meg veldig. Orker ikke å prate med alle som går forbi. Har sosial angst. Får vell hoppe i det...

Anonymkode: d7f0e...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...