Gå til innhold

Kjærlighetssorg i 1 år og 10 måneder. Er jeg sprø?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

10 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg hadde en gang kjærlighetssorg i, over 5 år hvis ikke mere. Jeg søkte han ikke opp på fb eller noe så ingen stalking. Bruddet var veldig stygt, lang historie men alle hans venner var sjokkert over oppførselen hans. Jeg forsøkte å date etterpå men innså at følelsene satt for fast til at jeg kunne gå videre. Tok meg så 5 år hvor jeg ikke datet noe, bare brukte tiden på å rette opp i følelseslivet mitt. Det var i grunnen godt jeg gjorde det slik for etterpå dukket mannen min opp og vi har det veldig fint sammen. Han hadde også brukt mange år på å samle seg sammen etter ett stygt forhold med mye utroskap. Bla hadde hans eks hatt sex med min eks mens forholdene var "seriøse".

Anbefaler å gi seg selv en skikkelig tørkeperiode etter forhold som har satt seg fast. Les boka HEKTA av hun familieterapauten. Det går opp noen lys da 😊

Takk så mye for denne historien. Da føler jeg meg ikke helt alene. Har lest boken "hektet i håp om kjærlighet". Jeg kjenner meg veldig igjen i Nora i historien bare at min historie er langt tyngre og mer forvirrende. 

Jeg forsøker alt jeg kan å leve videre. Jeg trener, tar vare på interessene mine, er i aktivitet, og har opplevd mye siden bruddet,. Jeg har også forsøkt å date flere ganger siden den gang. Men jeg sitter hele tiden fast i det som var, og sliter med å legge det bak meg. Går iblant å lurer på om han noensinne kommer tilbake fordi avslutningen var så stygg... Har gått på vent pga det og... Og det gjør det ikke bedre. Han kom tilbake en gang før. Men jeg må bare la vær å tro at han vil komme tilbake for en verdigere avslutning. Og legge det bak meg slik som det ble.  Det er vanskeligere å komme seg videre når det ble avsluttet styggt... men jeg må jo bare forsøke å gjøre det jeg kan. Jeg har spurt om en verdigere slutt, og han vet jeg sliter med å komme meg videre men han vil ikke ha en verdigere slutt, så jeg må klare dette selv. 

Mulig det er lurt som du sier, og ha en skikkelig tørkeperiode, for å komme over det. Hun som er forfatter og av boken anbefaler folk som havner i en slik situasjon å ta seg en pause til man kommer seg mer ovenpå. For meg hjalp det ikke særlig å date for å komme over han. 

Jeg kan gå rundt å bereide meg selv tilde grader.. altså : "er det min skyld i at han dumpet meg?" "er det min skyld i at alt ble avsluttet styggt? Men jeg kommer frem til at det er like mye hans skyld. Jeg burde faktisk ha dumpet han når jeg kjente usikkerheten, men jeg gjorde det ikke. Jeg følte på meg at jeg kom til å bli dumpet. Og jeg spurte om en bedre slutt, men han ville bare ha meg bort og ignorere. Derfor var det jo ikke mer å gjøre for meg med den situasjonen... Er som i boken hektet... : jeg lurer liksom på hva jeg kunne gjort for at alt skulle vært bedre. Om det er noe jeg kunne forandret på osv. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt!! Jeg har gjennomsnitt kjærlighetssorg i 2 år etter et brudd. Min store kjærlighet hadde jeg kjærlighetssorg i 10 år. Etter 20 år giftet han seg med ei dame som lignet på meg. Da gråt jeg. Gråt for at det aldri ble oss. Så jeg har nok aldri kommet over han. Tenker ikke han han hver dag i dag. Men husker han hvert år, når han har bursdag. Tenker på han hver jul og ting som popper opp av minner. Det går bra..

Anonymkode: 5f9be...5de

Det står i boken til Sissel Gran at man aldri vil klare å glemme helt en som har vært i livet vårt. Mange sier : get over it, glem han! . Men hun skriver at man klarer ikke å glemme en person som betydde mye for oss som var i livet vårt. Personen ligger i minnebrikken i hodet vårt, men man må bare akseptere at følelsene kan komme og gå inni seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mina1 skrev:

Det står i boken til Sissel Gran at man aldri vil klare å glemme helt en som har vært i livet vårt. Mange sier : get over it, glem han! . Men hun skriver at man klarer ikke å glemme en person som betydde mye for oss som var i livet vårt. Personen ligger i minnebrikken i hodet vårt, men man må bare akseptere at følelsene kan komme og gå inni seg. 

Det er riktig at de alltid vil være der i en eller annen grad, men da fortrinnsvis på samme måte som med nære som har gått bort.

Du bør følge det veldig gode rådet fra @laban og la være å klø mer på dette såret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Caprioli skrev:

Det er riktig at de alltid vil være der i en eller annen grad, men da fortrinnsvis på samme måte som med nære som har gått bort.

Du bør følge det veldig gode rådet fra @laban og la være å klø mer på dette såret nå.

Ja det er sant. 

Men jeg bør nok forsøke å slutte å lete etter svarene på om han hadde et åpent forhold eller ikke også... Jeg surfer han opp en gang for dagen cirka. Og alt jeg har kommet frem til er at han har kontakt med sin ekskjæreste i hjemlandet som før, og at han har nye damer i Norge på facebook i tillegg, men at han alltid har status singel. Jeg må bare slutte å surfe han opp og lete etter om jeg ble lurt inn i et åpent forhold eller ikke... Det er der nyskjerrigheten ligger, og jeg har holdt på slik siden det ble slutt... Altså forsøkt å finne svar på det via nettet.... Man bør vel ikke surfe de opp for selv om trangen av nyskjerrighet blir stor så bør jeg nok slutte med det for min egen del? Bare ligge det bak meg tross alle ubesvarte spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Caprioli skrev:

Det er riktig at de alltid vil være der i en eller annen grad, men da fortrinnsvis på samme måte som med nære som har gått bort.

Du bør følge det veldig gode rådet fra @laban og la være å klø mer på dette såret nå.

Jeg er enig i at jeg må la vær å klø på "såret". Er helt enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja det er sant. 

Men jeg bør nok forsøke å slutte å lete etter svarene på om han hadde et åpent forhold eller ikke også... Jeg surfer han opp en gang for dagen cirka. Og alt jeg har kommet frem til er at han har kontakt med sin ekskjæreste i hjemlandet som før, og at han har nye damer i Norge på facebook i tillegg, men at han alltid har status singel. Jeg må bare slutte å surfe han opp og lete etter om jeg ble lurt inn i et åpent forhold eller ikke... Det er der nyskjerrigheten ligger, og jeg har holdt på slik siden det ble slutt... Altså forsøkt å finne svar på det via nettet.... Man bør vel ikke surfe de opp for selv om trangen av nyskjerrighet blir stor så bør jeg nok slutte med det for min egen del? Bare ligge det bak meg tross alle ubesvarte spørsmål. 

Det er irrasjonelt å forsøke finne svar på dette spørsmålet. Han er ikke en del av livet ditt.

Den eneste grunnen til at det oppleves som viktig for deg, er fordi du konstant forteller hjernen din at det er slik gjennom å bruke mye tid på det.

Jeg kan garantere at svar på spørsmålet blir mindre og mindre interessant for hver dag du ikke forer trollet, helt til det en dag sprekker og blir borte for godt.

En kjærlighetssorg har flere faser. En av fasene er der du har håp om at det fremdeles kan ordne seg. Det er opp til deg selv hvor lenge du vil spinne rundt der.

Du behøver gå til til neste fase, hvor du tar innover deg at det er slutt, og hvilke konsekvenser det har. Da, og bare da, vil du til slutt komme dit at du er over forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mina1 skrev:

Hva sier dere folkens: Kjærlighetssorg i 1 år og 10 måneder: er jeg helt sprø som kan ha det så lenge? 

Jeg husker en gang tidligere så hadde jeg en kjærlighetssorg som varte i 4 år... 

Er det sprøtt å være som meg? Jeg forsøker å jobbe meg over hele greia, og iblant føles alt bedre, og så kommer det litt tunge tanker og perioder igjen...

Jeg tenker at du dyrker denne kjærlighetssorgen blant annet gjennom din aktivitet her på dol. Siden du hele tiden sørger for gode vekstforhold med hyppig gjødsling, så vil jeg anta at den kan vare noen år til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg har noen ganger inntrykk av at du er ganske opptatt av å bli likt og akseptert av andre. Det er jo sympatisk og flott, men det blir for mye hvis du prøver å være enig med alle eller blir kuet av personer i motsatt ende av skalaen, som vil bestemme alt og gir fullstendig f.. i hva andre tenker. 

Du takler kanskje ekstra dårlig å skilles som uvenner. Ingen liker det, men for deg er det helt katastrofe. Du føler du *må* rydde opp. Jeg har inntrykk av at du er mer opphengt i selve bruddet, enn X'en. 

 

 

Det stemmer: dersom han ville tilbake så ville jeg ikke hatt han tilbake lenger, også fordi jeg ikke kunne akseptert at han hadde den relasjonen som han hadde med sin ekssamboer... med å treffe henne alene og de samtalene deres ... var helt punktum for meg,  men jeg er mer opptatt av at vi skilles som uvenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, cilie skrev:

Vil du ha denne mannen om han kom tilbake til deg?

Nei faktisk ikke. Siste gangen jeg var ilag med han så hadde jeg selv lyst å bare bli fort ferdig med sexen og løpe. Årsaken var at jeg likte ikke måten han var på ovenfor meg, og dette med hans forhold til sin ekssamboer. Så nei jeg ville ikke hatt han om han kom tilbake. Men det som plager meg er at vi måtte skilles fiendtlig. Jeg ble jo glad i han etter så lang kontakt selv om jeg så en haug med ting som jeg ikke kunne leve videre med.

Jeg hadde tenkt å dumpe han selv, og var i gang med det en gang han hadde vært hos meg. Årsaken var ekssamboeren. Han sa at han skulle dra hjem til hjembygda å treffe henne, og at jeg måtte vite at det er uskyldig og at de er bare som søsken. Jeg sa at jeg følte at han hadde følelser for henne, og at han kunne bare si det og gå. Han tryglet om å få være. Jeg lot han være, men jeg angret på at jeg ikke gjorde det slutt for det hadde vært mest riktig for meg. Men det som er trist nå etterpå er mest det at han ble sur da han gikk. Han var ganske sint og sur... Og det forstår jeg ikke: for han hadde jo mistet forelskelsen til meg, så hvorfor skulle han bli sur.... 

Mulig jeg henger meg for mye opp i sur avslutningen... Mulig jeg bør forsøke å ikke tenke så mye på at den var sur. Jeg spinner for mye på hvorfor avslutte surt osv. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Mina1 skrev:

Ja det er sant. 

Men jeg bør nok forsøke å slutte å lete etter svarene på om han hadde et åpent forhold eller ikke også... Jeg surfer han opp en gang for dagen cirka. Og alt jeg har kommet frem til er at han har kontakt med sin ekskjæreste i hjemlandet som før, og at han har nye damer i Norge på facebook i tillegg, men at han alltid har status singel. Jeg må bare slutte å surfe han opp og lete etter om jeg ble lurt inn i et åpent forhold eller ikke... Det er der nyskjerrigheten ligger, og jeg har holdt på slik siden det ble slutt... Altså forsøkt å finne svar på det via nettet.... Man bør vel ikke surfe de opp for selv om trangen av nyskjerrighet blir stor så bør jeg nok slutte med det for min egen del? Bare ligge det bak meg tross alle ubesvarte spørsmål. 

Man må akseptere at det vil være spørsmål man ikke vil få svar på. Slik er det bare.

De spørsmålene du lurer på er jo også svært uviktige.

Hva skal du med eventuelle svar ?

Kan du bruke dem til noe ?

Nei ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Man må akseptere at det vil være spørsmål man ikke vil få svar på. Slik er det bare.

De spørsmålene du lurer på er jo også svært uviktige.

Hva skal du med eventuelle svar ?

Kan du bruke dem til noe ?

Nei ! 

Jeg ønsket å finne ut om jeg ble lurt hele veien. 

Men jeg kan heller ikke gjøre noe som helst med avslutningen siden han ikke ønsket å prate med meg igjen. Ergo jeg har kun et valg og det er å legge det dødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Caprioli skrev:

walking-in-circles.jpg

Det er den sirkelen jeg har gått i... men jeg må bare tenke at når han ikke ville prate mer igjen så har jeg ikke annet valg enn å leve videre og slutte å se meg tilbake. 

Nå skal jeg ikke surfe han opp lenger for å lete etter svar . Skal se om det hjelper. 

Ja jeg fikk følelser etter så kort kontakt som et og et halvt år er. Men jeg mener at det er lang nok kontakt for å bli lei seg. Men jeg gjør et sterkt grep nå : slutter å surfe han opp. Dytter han på den måten ut av mitt liv. Men tankene vil nok komme men må forsøke å få kverningen til å ta stopp og. 

Jeg vil ikke ha han tilbake fordi han såret meg så sterkt. Eneste jeg ville var at han kom tilbake for å skilles på vennligere måte som sagt. Og hvis han prøvde seg igjen så hadde det vært kjekt å kunne gi han avslaget. Årsaken til at jeg ikke vil ha han tilbake er hans eks , hans oppførsel ovenfor meg, og at han har nok ligget med en rekke damer etter meg. Alt sier seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg ønsket å finne ut om jeg ble lurt hele veien. 

Men jeg kan heller ikke gjøre noe som helst med avslutningen siden han ikke ønsket å prate med meg igjen. Ergo jeg har kun et valg og det er å legge det dødt. 

Det er riktig. Du har bare et valg, enten du ble lurt hele veien eller ikke. 

Spiller ingen rolle hvor lenge du ble lurt. 

Du traff feil fyr som du hadde til sengs noen ganger i løpet av 1,5 år. That's it. 

Beklager hvis du synes jeg virker kynisk, men du var usikker på han hele veien og dermed var han aldri den riktige for deg.

Dette var ikke ekte kjærlighet og burde være en grei sak å legge bak seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er riktig. Du har bare et valg, enten du ble lurt hele veien eller ikke. 

Spiller ingen rolle hvor lenge du ble lurt. 

Du traff feil fyr som du hadde til sengs noen ganger i løpet av 1,5 år. That's it. 

Beklager hvis du synes jeg virker kynisk, men du var usikker på han hele veien og dermed var han aldri den riktige for deg.

Dette var ikke ekte kjærlighet og burde være en grei sak å legge bak seg. 

 

Jeg hadde ikke bare noenganger sex med han men jeg hadde sex med han jevnt flere ganger i uken gjennom den tiden. Vi gikk på kino ca to ganger i uken sammen og hadde kontakt gjennom hele dagene på messanger. 

Jeg har blitt lurt hele veien på noen måter , men jeg skal stoppe å forsøke å finne ut mer om det. Jeg søkte han opp for å finne ut. Og tenkte at det var mulig en grunn i sin egen situasjonv i at han fikk panikk osv så derfor ble jeg nyskjerrig på svaret. Men det er ikke bra for meg å søke han opp så det får jeg aldri lov til igjen av meg selv. Nå er det stopp med det. Avstand!

Ja jeg var usikker på han hele veien og vurderte å dumpe han hele tiden så dermed har du rett: Jeg ville jo dumpe han selv pga situasjonen hans og dermed var han ikke rett for meg. Han sa det selv allerede før vi møttes første gang : du må akseptere at min eks er den viktigste i mitt liv og at jeg aldri vil miste henne for at vi skal kunne treffes. Og den situasjonen ble for mye for meg rett og slett. Hun var mellom oss hele tiden på facebookveggen hans og på mobilen hans så nei det ble for mye og dermed funket det aldri for meg.  Hun var på en måte dronningen i kontakten vår. Hun var en som hele tiden var involvert. Han pratet stadig om henne og de to hadde for nære samtaler når han og henne betrodde seg om alt til hveandre og møttes alene når han var i Sverige. Det ble på en måte et trekantshow det hun og han var hovedpersonene og hadde sterkest bånd  

Jeg kunne bare ønske for min egen selvfølelse at det var jeg som dumpet han siden jeg var missfornøyd hele tiden. Jeg kunne allikevel ønske at det ikke endte på sur måte. Men det er sant : dette var aldri ekte kjærlighet for situasjonen tilsa at alt var feil helt fra før vi møttes. 

Jeg har satt opp en regel : ikke søke han opp. Dytt han ut av livet ditt mina sier jeg til meg selv. Ut !   Ikke dvele for han var feil fra før start. 

Takk for bidrag. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighetssorg kan vare hele livet...

Anonymkode: b797c...80c

Det er sant. Jeg er jo trist over situasjonen men jeg forstår at jeg aldri hadde et forhold å bygge på i han helt fra starten grunnet eksen hans som jeg ikke taklet mellom oss. Og dermed ble det dødfødt. :). Kontakten mellom de virket alt for nær i mine øyne. Hun og han virket ikke ferdige med hveandre. Og dermed var det ikke liv laga for forhold mellom oss. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg hadde ikke bare noenganger sex med han men jeg hadde sex med han jevnt flere ganger i uken gjennom den tiden. Vi gikk på kino ca to ganger i uken sammen og hadde kontakt gjennom hele dagene på messanger. 

Jeg har blitt lurt hele veien på noen måter , men jeg skal stoppe å forsøke å finne ut mer om det. Jeg søkte han opp for å finne ut. Og tenkte at det var mulig en grunn i sin egen situasjonv i at han fikk panikk osv så derfor ble jeg nyskjerrig på svaret. Men det er ikke bra for meg å søke han opp så det får jeg aldri lov til igjen av meg selv. Nå er det stopp med det. Avstand!

Ja jeg var usikker på han hele veien og vurderte å dumpe han hele tiden så dermed har du rett: Jeg ville jo dumpe han selv pga situasjonen hans og dermed var han ikke rett for meg. Han sa det selv allerede før vi møttes første gang : du må akseptere at min eks er den viktigste i mitt liv og at jeg aldri vil miste henne for at vi skal kunne treffes. Og den situasjonen ble for mye for meg rett og slett. Hun var mellom oss hele tiden på facebookveggen hans og på mobilen hans så nei det ble for mye og dermed funket det aldri for meg.  Hun var på en måte dronningen i kontakten vår. Hun var en som hele tiden var involvert. Han pratet stadig om henne og de to hadde for nære samtaler når han og henne betrodde seg om alt til hveandre og møttes alene når han var i Sverige. Det ble på en måte et trekantshow det hun og han var hovedpersonene og hadde sterkest bånd  

Jeg kunne bare ønske for min egen selvfølelse at det var jeg som dumpet han siden jeg var missfornøyd hele tiden. Jeg kunne allikevel ønske at det ikke endte på sur måte. Men det er sant : dette var aldri ekte kjærlighet for situasjonen tilsa at alt var feil helt fra før vi møttes. 

Jeg har satt opp en regel : ikke søke han opp. Dytt han ut av livet ditt mina sier jeg til meg selv. Ut !   Ikke dvele for han var feil fra før start. 

Takk for bidrag. 

Jeg tror det er ganske vanlig i dag og ha et slags « trøsteforhold» til felles hygge etter et brudd . Et forhold man skjønner bare er midlertidig. 

Det har jeg selv hatt og det hadde kjæresten også. 

Jeg vet ikke om x' en din tenkte på deg som et midlertidig forhold, men i så fall burde han jo spilt med åpne kort selvsagt. 

Jeg håper for din del at du klarer å komme deg videre snart. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...