Gå til innhold

Vanlig med panikkanfall ekstrem oppstart medsiner?


Helpme999

Anbefalte innlegg

Hei

håper det er lov å spørre om dette er normal. Ikke medsinråd men bare andres opplevelser. Er det ok? Kan slette innlegg om ikke ok.

har nettopp startet ciplarex 10 mg og wellbutrin 150.

på dag tre har jeg nå ekstrem panikkanfall, uten hyperventilering, bare livredd, brenner innvendig. 

før medsinering, slet jeg med kronisk angst, passer ikke helt inn i gad da jeg ikke bekymrer meg over ting, har bare angst som herjer i kropp (etter bråkutt lyrica) type alt rister, fra hode og ned, som en slags parkison.

fikk wellbutrin i kombo med ciplarex grunnet ekstrem overvekt (fra tidligere medsiner) og alvorlig depresjon som følge av angstlidelsen.

bare lurte om om det er normalt å få panikkanfall av disse medsiner i starten, før det blir bedre?

vil gjerne høre andres erfaring

uten at at det skal søkes medsiske råd, bare om andre har opplevd dette?

kan slette innlegg om dette ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Helpme999 skrev:

Hei

håper det er lov å spørre om dette er normal. Ikke medsinråd men bare andres opplevelser. Er det ok? Kan slette innlegg om ikke ok.

har nettopp startet ciplarex 10 mg og wellbutrin 150.

på dag tre har jeg nå ekstrem panikkanfall, uten hyperventilering, bare livredd, brenner innvendig. 

før medsinering, slet jeg med kronisk angst, passer ikke helt inn i gad da jeg ikke bekymrer meg over ting, har bare angst som herjer i kropp (etter bråkutt lyrica) type alt rister, fra hode og ned, som en slags parkison.

fikk wellbutrin i kombo med ciplarex grunnet ekstrem overvekt (fra tidligere medsiner) og alvorlig depresjon som følge av angstlidelsen.

bare lurte om om det er normalt å få panikkanfall av disse medsiner i starten, før det blir bedre?

vil gjerne høre andres erfaring

uten at at det skal søkes medsiske råd, bare om andre har opplevd dette?

kan slette innlegg om dette ikke er lov.

Ja det vil bli bedre. Du kan spørre legen din om å få gå på litt sobril et par ukers tid til oppstartsangsten gir seg. Det er det mange som gjør. Men oppstartsangsten gir seg så hold ut og lykke til.

Anonymkode: 2c03b...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vil bli bedre. Du kan spørre legen din om å få gå på litt sobril et par ukers tid til oppstartsangsten gir seg. Det er det mange som gjør. Men oppstartsangsten gir seg så hold ut og lykke til.

Anonymkode: 2c03b...590

Tusen takk:)

vært så redd for å ta medsinen i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanlig å få angst i begynnelsen ved start av cipralex. Rart ikke legen informerte deg om dette. Og jeg mener du burde begynne på 5 mg først. 10 mg er veldig mye å begynne med. Jeg begynte med 5 mg og fikk skikkelig angst og økte litt og litt. Nå går jeg på 20 mg. 

Jeg anbefaler deg å ikke ta sobril. Den er skremmende avhengighets dannende og det er utrolig hvor fort en blir avhengig av den. Det er snakk om noen få dager. 

Lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Surris skrev:

Ja det er vanlig å få angst i begynnelsen ved start av cipralex. Rart ikke legen informerte deg om dette. Og jeg mener du burde begynne på 5 mg først. 10 mg er veldig mye å begynne med. Jeg begynte med 5 mg og fikk skikkelig angst og økte litt og litt. Nå går jeg på 20 mg. 

Jeg anbefaler deg å ikke ta sobril. Den er skremmende avhengighets dannende og det er utrolig hvor fort en blir avhengig av den. Det er snakk om noen få dager. 

Lykke til ☺️

Ja den er skremmende avhengighetsdannende, men på den andre siden er det akkurat til slike ting som dette den er til for, og jeg husker nhd anbefalte dette titt og ofte i starten av behandlingen. Da slutter en etter to til tre uker på sobrilen helt og holdent. Om en gjør det skulle det gå helt greit, om en ikke har brukt mye sobril før davel og merke. Men det er opp til den enkelte lege og avgjøre dette selvsagt i samråd med pasienten og deres pasienthistorie.

Anonymkode: 2c03b...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig vanlige oppstartbivirkninger. Jeg har startet og slutta mange ganger.  Jeg også startet på 10 mg, å fikk voldsom angst som deg, så jeg gikk ned til 5 mg  å jobba meg  sakte opp til 10 mg hvor jeg stod noen uker før jeg økte til 15 mg, som jeg har stått på nå i 7 uker. Hos meg tok det desverre bortimot 4 uker før angsten  og kvalmen lettet. God effekt etter 8 uker. Sobril er en god hjelp, men for guds skyld ikke bruk det lenge. Jeg har mer eller mindre gått på det i 1,5 år, ikke så store dosene, men har nå store abstinenser ved nedtrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...