Gå til innhold

Hvor er dere på forumer ifra?


AnonymBruker

Hvor er dere på forumer ifra?   

19 stemmer

  1. 1. Hvor er dere på forumer ifra ?

    • Osloområdet / like utenfor Oslo
      10
    • Hedmark
      0
    • Rogaland
      1
    • Hordaland
      3
    • Trondheim, .. Trøndelag
      2
    • Møre og Romsdal
      1
    • Sogn og Fjordane
      1
    • Bodøområdet/ Harstad
      0
    • Tromsø
      0
    • Nord-norge
      1


Anbefalte innlegg

2 timer siden, laban skrev:

Våt by på B :D 

Dvs. jeg tror det er der du bor,  jeg vet ikke om du kommer derfra opprinnelig. Men det var egentlig ikke meg du spurte...

Jeg er ikke fra B opprinnelig :)  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
10 timer siden, Mina1 skrev:

Gjør jeg ? Hvor tror du jeg er fra? :) 

Du skriver f.eks "hele greien" og ikke "hele greia". Det er avslørende.)  Nå visste jeg uansett hvor du er fra, men ikke hvem du er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, påskelilje skrev:

Husker en gang at jeg avtalte å kjøre forbi en doler og tute, mens hun skulle stå på verandaen og vinke :D Det var vanvittig gøy!

Hehehe! :) 

Jeg husker jeg fra sidelinjen en gang var vitne til en togreise som en på Twitter tok mellom to norske byer, og flere andre tvitrere  møtte opp på stasjonene underveis for å hilse. Var mange tweets underveis om hvor toget var og hvem som var der for å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Du skriver f.eks "hele greien" og ikke "hele greia". Det er avslørende.)  Nå visste jeg uansett hvor du er fra, men ikke hvem du er.)

Jeg vet ikke om jeg har sagt hvor jeg opprinnelig er fra... Jeg er opprinnelig ikke fra der jeg bor. :D . ;) .

 

"Mina følte seg hemmelighetsfull" :D haha

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
17 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet ikke om jeg har sagt hvor jeg opprinnelig er fra... Jeg er opprinnelig ikke fra der jeg bor. :D . ;) .

 

"Mina følte seg hemmelighetsfull" :D haha

Nei, jeg har aldri fått med meg at du er fra en annen plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, morsan skrev:

Hehehe! :) 

Jeg husker jeg fra sidelinjen en gang var vitne til en togreise som en på Twitter tok mellom to norske byer, og flere andre tvitrere  møtte opp på stasjonene underveis for å hilse. Var mange tweets underveis om hvor toget var og hvem som var der for å hilse på.

Morsomt!

Hun jeg tutet til den gangen, hadde jeg altså ikke truffet, men hun hadde forklart hvilket hus hun bodde i. Vi traff hverandre én gang, men det ble med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, jeg har aldri fått med meg at du er fra en annen plass. 

Hehe :D. Jeg er ganske stolt av den plassen jeg er fra altså. Men du har fått med deg hvor jeg bor. Men du har ikke fått med deg hvor jeg er oppvokst. Jeg hadde ikke fått med meg at du snakket østlandsk. Hørte for meg trønderdialekten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 22.28, laban skrev:

Våt by på B :D 

Dvs. jeg tror det er der du bor,  jeg vet ikke om du kommer derfra opprinnelig. Men det var egentlig ikke meg du spurte...

Ja, det har hun indirekte fortalt. Men jeg tror ikke Mina kan være norsk, hun skriver veldig "gebrokkent", som om hun har et annet morsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig opplisting. Mye som mangler, og så til slutt Bodø/Harstad, Tromsø og "Nord-Norge"?

Nord-Norge er jo en fellesbetegnelse på de tre nordligste fylkene, det burde ha stått Nordland, Troms og Finnmark på hver sin linje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 21.43, påskelilje skrev:

Jeg kjenner også flere av Dolerne utover Dol. En håmdfull av de som er aktive nå de sisye årene har jeg truffet, og enda 3-4 stk er jeg "nettvenn" med (FB eller annet nettsted).

Husker en gang at jeg avtalte å kjøre forbi en doler og tute, mens hun skulle stå på verandaen og vinke :D Det var vanvittig gøy!

Jeg har møtt bare én (ei) i virkeligheten, tror ikke hun vanker her lenger nå. Møtet var i jobbsammenheng for oss begge, men grunnen til at jeg straks "gjenkjente" henne var at hun hadde et nick som var nært opp til det virkelige navnet, i tillegg var hun veldig åpen både her og ellers om et barn som ble syk og døde, hvor de bodde og en del andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babette skrev:

Merkelig opplisting. Mye som mangler, og så til slutt Bodø/Harstad, Tromsø og "Nord-Norge"?

Nord-Norge er jo en fellesbetegnelse på de tre nordligste fylkene, det burde ha stått Nordland, Troms og Finnmark på hver sin linje.

 

Enig - det var nettopp det jeg forsøkte å uttrykke på side 1 her.  Det mangler dessuten noen områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babette skrev:

Ja, det har hun indirekte fortalt. Men jeg tror ikke Mina kan være norsk, hun skriver veldig "gebrokkent", som om hun har et annet morsmål.

Eller som om hun forsøker å undertrykke en annen dialekt enn den hun hører rundt seg til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Babette skrev:

Jeg har møtt bare én (ei) i virkeligheten, tror ikke hun vanker her lenger nå. Møtet var i jobbsammenheng for oss begge, men grunnen til at jeg straks "gjenkjente" henne var at hun hadde et nick som var nært opp til det virkelige navnet, i tillegg var hun veldig åpen både her og ellers om et barn som ble syk og døde, hvor de bodde og en del andre ting.

Jeg husker også henne. Traff henne "nesten" en gang :rolleyes:, var i samme by som henne og vi hadde tenkt å treffes, men så skar det seg. Tror det er den samme vi snakker om. Det gikk veldig inn på meg da barnet døde...

Kan jeg spørre deg om en ting? Mulig jeg tar feil, men jeg husker en episode om en som stod utenfor og ville inn... Husker jeg riktig at det var du som skrev det? Mange år siden nå... Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Babette skrev:

Ja, det har hun indirekte fortalt. Men jeg tror ikke Mina kan være norsk, hun skriver veldig "gebrokkent", som om hun har et annet morsmål.

Det har jeg aldri tenkt på! Jeg pleier å oppfatte små uregelmessigheter i språket ganske kjapt, men jeg har aldri tenkt på det med henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Det har jeg aldri tenkt på! Jeg pleier å oppfatte små uregelmessigheter i språket ganske kjapt, men jeg har aldri tenkt på det med henne ;)

Jeg tror også Mina er norsk.  Jeg tror det Babette oppfatter, skyldes dialektpåvirkning, fordi hun bor et sted der de snakker en (helt) annen dialekt enn hennes egen. 

(Mina: Jeg mener absolutt ikke å kritisere måten du skriver på!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Babette skrev:

Ja, det har hun indirekte fortalt. Men jeg tror ikke Mina kan være norsk, hun skriver veldig "gebrokkent", som om hun har et annet morsmål.

Haha, du tror ikke jeg er norsk nei :D . Du er ikke den første som har sagt det. Jeg kan si at mine røtter stammer fra to andre nordiske land.. men jeg er født og oppvokst i Norge :D . Men jeg skriver fort og er ikke så nøye på formuleringen alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror også Mina er norsk.  Jeg tror det Babette oppfatter, skyldes dialektpåvirkning, fordi hun bor et sted der de snakker en (helt) annen dialekt enn hennes egen. 

(Mina: Jeg mener absolutt ikke å kritisere måten du skriver på!)

Hehe meg og de jeg har omgått meg med opp gjennom tidene snakker slik jeg skriver ;) . Det er noe i plassen jeg bor på og kommer fra . :D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 9.10, påskelilje skrev:

Jeg husker også henne. Traff henne "nesten" en gang :rolleyes:, var i samme by som henne og vi hadde tenkt å treffes, men så skar det seg. Tror det er den samme vi snakker om. Det gikk veldig inn på meg da barnet døde...

Kan jeg spørre deg om en ting? Mulig jeg tar feil, men jeg husker en episode om en som stod utenfor og ville inn... Husker jeg riktig at det var du som skrev det? Mange år siden nå... Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Tror ikke det kan ha vært meg, jeg kan ikke huske å ha fortalt om en som sto utenfor og ville inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...