Gå til innhold

Arbeidsgivere skyr folk med arbeidstrening via Nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ganske håpløst for de som står utenfor, altså.

https://www.aftenposten.no/norge/i/p6L7RX/Arbeidsgivere-skyr-folk-med-arbeidstrening-via-Nav

Arbeidsgivere vil heller ansette folk som har gått arbeidsledige, enn folk som har hatt arbeidstrening via Nav, viser en forskningsrapport fra Nova.

– De som ansetter straffer på mange måter unge som har vært på arbeidstrening. De vurderes som mindre egnet enn de søkerne som bare har vært arbeidsledige, sier forsker Christer Hyggen til NRK.

Anonymkode: 610ba...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare så forbanna på folkene som utnytter gratis arbeidskraft fra nav. Tror de gjør samfunnet en stor tjeneste,men de er hva jeg vil kalle ekte "navere".De klarer ihvertfall ikke å bidra til at den gratis arbeidskraften de utnytter får seg en skikkelig jobb. Er selvfølgelig ikke alle som er sånn,men alt for mange.Nav må jo være stokk steike dumme,eller bryr de seg sånn egentlig?

Anonymkode: 06306...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare så forbanna på folkene som utnytter gratis arbeidskraft fra nav. Tror de gjør samfunnet en stor tjeneste,men de er hva jeg vil kalle ekte "navere".De klarer ihvertfall ikke å bidra til at den gratis arbeidskraften de utnytter får seg en skikkelig jobb. Er selvfølgelig ikke alle som er sånn,men alt for mange.Nav må jo være stokk steike dumme,eller bryr de seg sånn egentlig?

Anonymkode: 06306...0ad

Nei. NAV, og ansvarlige politikere på Stortinget, er mest opptatt av å "ha gjort noe", og fine statistikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gråstein skrev:

Nei. NAV, og ansvarlige politikere på Stortinget, er mest opptatt av å "ha gjort noe", og fine statistikker.

Nettopp,Stokk dumme. Er liksom ikke så nøye hva de gjør bare de gjør noe. Og dette viderefører de til klientene sine.

Anonymkode: 06306...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det var ganske tankevekkende. (Det ser ut som overskriften faktisk understøttes av artikkelen også, så det er ikke clickbait.) 

Mulig de på tiltak fremstår som mer "hjelpetrengende" enn de som bare har vært ledige. Jeg vet ikke hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...