Gå til innhold

Sitter igjen med 800 kr etter husleie/regninger betalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk snakker om at jeg burde forsøke å spare meg opp en backup slik at jeg har en dobbel husleie i bakhånd. Men når jeg sitter igjen med maks 800 kr når alle regninger er betalt så er det ikke en enkel sak. 

Har søkt om bostønad for noen påsto at jeg innvilget kravene på den. 

Noen som har råd til meg i en slik situasjon. Hva jeg kan gjøre for å leve noenlunde greit denne måneden som kommer? 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk snakker om at jeg burde forsøke å spare meg opp en backup slik at jeg har en dobbel husleie i bakhånd. Men når jeg sitter igjen med maks 800 kr når alle regninger er betalt så er det ikke en enkel sak. 

Har søkt om bostønad for noen påsto at jeg innvilget kravene på den. 

Noen som har råd til meg i en slik situasjon. Hva jeg kan gjøre for å leve noenlunde greit denne måneden som kommer? 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Bor du veldig dyrt?

Anonymkode: 4fa2b...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du veldig dyrt?

Anonymkode: 4fa2b...af6

Nei, jeg har en husleie på 8000 med strøm inkludert i måneden. Problemet er at jeg tjener for lite... De siste to årene har jeg også fått et lån, pga jeg må låne penger for å klare meg hver måned, og dette går jo ikke i lengden... Og hva gjør jeg nå? .. Jeg har søkt om bostønad. Og etter reglene så skal jeg ha krav på det. 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har en husleie på 8000 med strøm inkludert i måneden. Problemet er at jeg tjener for lite... De siste to årene har jeg også fått et lån, pga jeg må låne penger for å klare meg hver måned, og dette går jo ikke i lengden... Og hva gjør jeg nå? .. Jeg har søkt om bostønad. Og etter reglene så skal jeg ha krav på det. 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Låne penger for å klare seg hver måned er galskap. Jobber du fulltid? Kan du jobber mer, eller bytte jobb?

Anonymkode: 4fa2b...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Låne penger for å klare seg hver måned er galskap. Jobber du fulltid? Kan du jobber mer, eller bytte jobb?

Anonymkode: 4fa2b...af6

Jeg jobber ikke fulltid. Jeg søker jobber, men jeg har ikke fått noe positiv respons ennå. Jeg jobber alt jeg kan få av jobbing der jeg jobber. Det er galskap å måtte låne for å klare seg. 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen råd om hva de ville gjort i min situasjon? Hvordan skal jeg få hjulene til å gå rundt inntil jeg får meg mer jobbing / jobb? Noen tips? 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen råd om hva de ville gjort i min situasjon? Hvordan skal jeg få hjulene til å gå rundt inntil jeg får meg mer jobbing / jobb? Noen tips? 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Kan du be om økonomisk veiledning hos NAV feks? Har sykdom gjort at du ikke kan/ har kunnet jobbe mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, cilie skrev:

Kan du be om økonomisk veiledning hos NAV feks? Har sykdom gjort at du ikke kan/ har kunnet jobbe mer? 

Jeg har søkt om bostønad, og håper på å få gjennomslag der. Har hørt at dersom man tjener under 21 000 brutto i måneden, så har man krav på bostønad. Jeg tjener flere tusen mindre enn det. 

Jeg bør mulig be om økonomisk veiledning hos NAV. Det sliter på å ha det sånn. Jeg har slitt en del de siste årene med angst, og depresjon. Har følt meg veldig utmattet, og sliten. Jeg forsøker å jobbe så mye som mulig. Denne måneden har jeg jobbet 70 prosent. Og kun kveldsvakter hele måneden. Det tar på å jobbe kun kveldsvakter. Får ikke mye tid til overs selv om man skulle tro at jeg hadde allverdens tid. Denne uken jobber jeg sent onsdag, torsdag, fredag, og lørdag. Slutter klokken 22 om kvelden, og er hjemme klokken 23. Ganske tøfft. Jeg forsøker å få meg jobb, men har ikke fått meg jobb. Er redd at jeg aldri får mer jobbing. Vanskelig å få seg jobb. Jeg har ganske lav lønn også i yrket mitt.

Må være mulig å få sosialstønad om det blir for hardt. Men får håpe først og fremst på bostønad. Jeg kan ikke oppta mer lån på vanlig forbruk mer.  Er det noen andre her inne som har vært i en tilsvarende situasjon? 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen råd om hva de ville gjort i min situasjon? Hvordan skal jeg få hjulene til å gå rundt inntil jeg får meg mer jobbing / jobb? Noen tips? 

Anonymkode: 85fb4...1c5

Du kan neppe finne noe særlig billigere sted å bo. Kan du kutte i mat-utgifter, abonnementer etc?

Anonymkode: 4fa2b...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er ikke mulig å leve på 800 kroner til mat og alt annet enn faste utgifter. Du bør få hjelp av det offentlige. bostøtte får vi håpe du får raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...