Gå til innhold

Stygg, ødelagt negl - kan det fikses?


elida_

Anbefalte innlegg

Først og fremst - sorry for sinnsykt ekkelt bilde. Jeg har skadet fingeren min skikkelig, og fått to "stubber" nederst i neglen som ikke henger sammen med resten av neglen :huh: Det var først skikkelig vondt. Nå er det stygt, og pinlig, og går hele tiden og gjemmer den bort og skammer meg, fordi den er så stygg.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men "Stubben" på høyre side følger buen litt oppover neglen også, men henger ikke sammen med neglen ellers, og vokser og blir lengre uten resten av neglen. Ser at den ikke henger sammen med resten av neglen, så spørsmålet er om jeg skal prøve å nappe/lirke den ut? Er kjempevondt å prøve, da. Hva skal jeg gjøre, noen tips? Kan jo ikke ha en 3-delt negl :(

26827957_10159833172695026_1396315876_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, elida_ skrev:

Først og fremst - sorry for sinnsykt ekkelt bilde. Jeg har skadet fingeren min skikkelig, og fått to "stubber" nederst i neglen som ikke henger sammen med resten av neglen :huh: Det var først skikkelig vondt. Nå er det stygt, og pinlig, og går hele tiden og gjemmer den bort og skammer meg, fordi den er så stygg.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men "Stubben" på høyre side følger buen litt oppover neglen også, men henger ikke sammen med neglen ellers, og vokser og blir lengre uten resten av neglen. Ser at den ikke henger sammen med resten av neglen, så spørsmålet er om jeg skal prøve å nappe/lirke den ut? Er kjempevondt å prøve, da. Hva skal jeg gjøre, noen tips? Kan jo ikke ha en 3-delt negl :(

26827957_10159833172695026_1396315876_o.jpgele

Dette ligner min negl. Jeg skadet den som barn og har måttet leve med den som den er siden ingen lege kunne hjelpe meg med å ordne den. Jeg har imidlertid brukt løsnegl på den og negllakk, men løsneglen sitter ikke like godt som på en frisk negl og negllakken skjuler ikke alt. Jeg har også filet den med elektrisk fil og da ser den noe bedre ut en periode. Håper du finner deg til rette med neglen, det er ikke verdens undergang selv om det er sjenerende.

Anonymkode: 2e3d4...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Hvor lenge siden er det du fikk skaden? Først bør du ta tiden til hjelp, det kan ta lang tid for en negl å hele, over et år. Du bør uansett ikke forsøke å nappe ut en del av neglen selv. Det er veldig smertefullt, kan føre til infeksjon og vil antagelig bare gjøre vondt verre. Det går an å fjerne en negl slik at en ny vokser ut, men man har ingen garanti for resultatet.

Hvis det ikke blir bedre og det plager deg kan du ta det opp med fastlegen. Hvis jeg skulle fjernet en negl personlig ville jeg gått til en ortoped som har erfaring med slike saker. Om fastlegen vil henvise deg for det som primært er et kosmetisk problem vet jeg ikke, så kanskje må du da gå privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...