Gå til innhold

Sier taushet mer enn ord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik for andre også, kan det være negativt og misforstås?

Jeg kan få en positiv tilbakemelding, men jeg er dårllg til å vise følelser, slik at i stedet for å si noe så sier jeg ikke noe - men jeg setter jo enormt stor pris på det selv om jeg ikke sier noe. Jeg viser med andre ord følelser uten ord. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik for andre også, kan det være negativt og misforstås?

Jeg kan få en positiv tilbakemelding, men jeg er dårllg til å vise følelser, slik at i stedet for å si noe så sier jeg ikke noe - men jeg setter jo enormt stor pris på det selv om jeg ikke sier noe. Jeg viser med andre ord følelser uten ord. 

Anonymkode: 086d3...230

Hvorfor kan du ikke øve deg på å si "takk"?

Anonymkode: bfae2...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke øve deg på å si "takk"?

Anonymkode: bfae2...fd0

Jeg har prøvd. Uten hell. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd. Uten hell. 

Anonymkode: 086d3...230

Hvorfor det? Du snakker jo normalt sett. Takk trenger ikke være masse følelser men en høflig anerkjennelse av at andre ser deg.

Anonymkode: bfae2...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skjer hele tida i verden i dag føler jeg så man behøver ikke si en masse hvis man ikke føler at situasjonen krever det. Ofte kan det være lurt å vente til man kanskje har fått mere informasjon selv. Men selvsagt hvis tiden bare går.

Anonymkode: c9d60...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik for andre også, kan det være negativt og misforstås?

Jeg kan få en positiv tilbakemelding, men jeg er dårllg til å vise følelser, slik at i stedet for å si noe så sier jeg ikke noe - men jeg setter jo enormt stor pris på det selv om jeg ikke sier noe. Jeg viser med andre ord følelser uten ord. 

Anonymkode: 086d3...230

Jeg er veldig sånn og. Beskytter meg selv veldig mye. Men det beste er å si et takk eller forsøke å si noe tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er veldig sånn og. Beskytter meg selv veldig mye. Men det beste er å si et takk eller forsøke å si noe tilbake. 

Jeg beskytter også meg selv. Mot å dumme meg ut, si noe galt eller være til bry for andre. Taushet er best, da er jeg ingen byrde for andre. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at jeg skal holde tanker og følelser for meg selv. Det skaper bare trøbbel og smerte å vise andre det. Jeg takler det ikke. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beskytter også meg selv. Mot å dumme meg ut, si noe galt eller være til bry for andre. Taushet er best, da er jeg ingen byrde for andre. 

Anonymkode: 086d3...230

Du ville blitt mindre "byrde" for andre om du droppet å være taus. Det er mye enklere å forholde seg til andre mennesker som står for det de sier, som forteller deg hva de mener.

Anonymkode: bfae2...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ville blitt mindre "byrde" for andre om du droppet å være taus. Det er mye enklere å forholde seg til andre mennesker som står for det de sier, som forteller deg hva de mener.

Anonymkode: bfae2...fd0

Jeg tar ikke sjansen på det. Det ødelegger bare for meg, jeg har prøvd. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik for andre også, kan det være negativt og misforstås?

Jeg kan få en positiv tilbakemelding, men jeg er dårllg til å vise følelser, slik at i stedet for å si noe så sier jeg ikke noe - men jeg setter jo enormt stor pris på det selv om jeg ikke sier noe. Jeg viser med andre ord følelser uten ord. 

Anonymkode: 086d3...230

Men smiler du, da, eller viser på andre non-verbale måter at du verdsetter tilbakemeldingen?

Anonymkode: 8ffe2...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beskytter også meg selv. Mot å dumme meg ut, si noe galt eller være til bry for andre. Taushet er best, da er jeg ingen byrde for andre. 

Anonymkode: 086d3...230

Det er sikkert helt inviduellt om hvordan folk reagerer på taushet. Det spørs sammenheng. Det verste jeg vet er en partners taushet. Altså hvis man ikke kan kommunisere om viktige ting  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man ikke har så mye å si når noen gjør/sier noe vennlig/positivt for deg, så kan «takk» og ett lite smil være mer enn nok. Og «handling» sier mer enn tusen ord, så om du ikke klarer å si noe, så kan du vise ting med handling. 

Anonymkode: b5f68...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ikke sjansen på det. Det ødelegger bare for meg, jeg har prøvd. 

Anonymkode: 086d3...230

Hvordan ødelegger det for deg å si "takk"?

Anonymkode: bfae2...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ødelegger det for deg å si "takk"?

Anonymkode: bfae2...fd0

Jeg tenkte generelt, at det ødelegger for meg å vise følelser. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte generelt, at det ødelegger for meg å vise følelser. 

Anonymkode: 086d3...230

Oki, men om du tar eksemplet i hovedinnlegget: du får ros/tilbakemelding og sier "takk". Hvordan vil det ødelegge for deg?

Anonymkode: bfae2...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oki, men om du tar eksemplet i hovedinnlegget: du får ros/tilbakemelding og sier "takk". Hvordan vil det ødelegge for deg?

Anonymkode: bfae2...fd0

Fordi jeg ikke klarer det. Det bare stopper opp. Jeg har prøvd det og å vise følelser i forskjellige settinger, det gir bare angst og så surrer jeg meg fast i en rekke negative tanker som jeg ikke kommer meg ut av. 

Anonymkode: 086d3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...