Gå til innhold

Surrogatmor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Surrogati er feil ord. Surrogatmødre bruker ikke eget egg.

 

 

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tanker har dere om det? 

Jeg leste om en kvinne som var surrogatmor. Hun har laget barna med flere ulike menn, og så har hun gitt dem etter avtale som var lagt på forhånd til dem. De ønsket seg barn. Avtalen ble lagt på nettet. Hun skriver at hun kjenner ikke morsfølelser for barna verken i hjerte, mage, eller hode. Jeg kan ikke fatte hvordan noen kan klare å gi bort barna sine på denne måten. Hva er deres mening om det? 

Men jeg forstår at hun må ha et annet tankesett enn hva jeg har. Og hun skriver at hun gjør det av kjærlighet. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Jeg synes ikke dette er så spesielt. Hun virker forhåndsinnstillt på hvor barna skal gå, det er et ganske vanlig tankesett blant surrogatmødre. Damen du snakker om er likevel ikke surrogatmor slik andre her har påpekt men det betyr nødvendigvis heller ikke at hun burde kunne kjenne mer nærhet til barnet. Noen kvinner gjør ikke det og spesielt ikke med tanke på at hun skal gi barna videre.

Anonymkode: 74b56...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om en kvinne som var surrogatmor. Hun har laget barna med flere ulike menn, og så har hun gitt dem etter avtale som var lagt på forhånd til dem.

Det eneste jeg kanskje kunne klart, var å være en "ekte" surrogatmor for noen som sto meg veldig nær.  Altså vært "rugekasse" for f.eks. barnet til søsteren min.  Men det måtte vært et genetisk helt "fremmed" befruktet egg - ikke mitt eget egg og ikke min manns sæd.  Jeg har lette svangerskap, så jeg ville vel klart det pluss en fødsel - hvis altså en jeg brydde meg veldig om, holdt på å få livet ødelagt av barnløshet. 

Dette er bare teori nå som jeg uansett er utgått på dato, men jeg har ment det samme hele tiden. 

Jeg ser ikke bort fra at jeg kunne gjort det samme for en svært høy pengesum hvis jeg var frisk, men lutfattig, og et slikt svangerskap kunne sikret framtiden for hele familien min.  Jeg ville heller gjort det enn å selge en nyre, noe som også gjøres av de mest desperate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dokumentaren kaller de henne en surrogatmor selv om det er av egne egg. 

Jeg synes personlig at det er meget spesiellt og uvanlig valg av henne med tanke på at de fleste vil være der for barna sine. Men enhver sin mening om det. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig at hun kommer til å angre men fint om hun får kontakt med barna om hun angrer. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes bare det hele er en syk tanke.

Anonymkode: a6c6d...4dd

Jeg også. Helt sykt!. Jeg kjenner ikke vedkommende personlig, men en tidligere venn av meg som jeg ikke kan fordra adferden til er venn med hennne.  Ikke så rart at det vennskapet fungerer. Men jeg skal ikke slenge tåpelige kommentarer om hennes avgjørelser om dette med at hun ga bort fire av sine syv barn til menn som ønsket seg barn. Jeg mener at hun er ganske syk. Og jeg håper på at barna har mulighet til å få kontakt med henne og motsatt om det er noe. Tenk om hun angrer... Alle kan gjøre syke valg, og jeg ser den, og tenker at en dag så angrer hun kanskje på det hun gjorde, og derfor håper jeg at hun har mulighet til å ta kontakt med barna. Hun  har fraskrevet seg  helt foreldreansvaret. Hun ønsket å fraskrive seg morskapet også, men det er ikke lovlig ifølge Norges regler ennå. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...