Gå til innhold

Norwegian... Surt å måtte betale for en tur jeg ikke dro på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk dobbel regning av klarna. En for en tur jeg avbestillte innen tidsrommet for å få pengene tilbake av Norwegian. Og på en tur jeg dro på. Dette var biletter for to personer tur retur som jeg bestilte og avbestillte. 

Jeg kontaktet Norwegian og fikk vite at selvsagt skulle jeg ha pengene tilbake for det var regelen. De ba meg sende inn klage. Jeg sendte inn klage men har ikke motatt svar på den. Har purret på det 2 ganger i og med at det har gått en måned uten svar. Men nå gir jeg opp. Kontaktet klarna som sendte fakturaen. De spurte etter kvitteringen på at den var avbestillt. Men jeg har aldri motatt noen kvittering på det. Men Norwegian sa at de så på skjermen at jeg hadde avbestillt innen rett tid for å få pengene tilbake. Klarna vil ikke gjøre noe mer med saken om ikke Norwegian gjør noe. 

Så da var 5000 kr i ekstraregning noe jeg må betale i tillegg til 5000 på turen vi dro på. Så aldri trykk på linken som skal være så trygg og bra som det står for avbestill på siden til Norwegian. 

Hva ville dere gjort. Gitt opp Og bare betale 5000 kroner itilegg for turen jeg ikke dro på selv om normalt sett at andre får pengene igjen? 

Er så sur altså. Sure penger for en stram økonomi. 

Anonymkode: d0d89...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ikke gitt opp. Ville ringt Norwegian og bedt dem kontakte Klarna - siden det er de som har avtale med dem. 

Anonymkode: eddc0...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk dobbel regning av klarna. En for en tur jeg avbestillte innen tidsrommet for å få pengene tilbake av Norwegian. Og på en tur jeg dro på. Dette var biletter for to personer tur retur som jeg bestilte og avbestillte. 

Jeg kontaktet Norwegian og fikk vite at selvsagt skulle jeg ha pengene tilbake for det var regelen. De ba meg sende inn klage. Jeg sendte inn klage men har ikke motatt svar på den. Har purret på det 2 ganger i og med at det har gått en måned uten svar. Men nå gir jeg opp. Kontaktet klarna som sendte fakturaen. De spurte etter kvitteringen på at den var avbestillt. Men jeg har aldri motatt noen kvittering på det. Men Norwegian sa at de så på skjermen at jeg hadde avbestillt innen rett tid for å få pengene tilbake. Klarna vil ikke gjøre noe mer med saken om ikke Norwegian gjør noe. 

Så da var 5000 kr i ekstraregning noe jeg må betale i tillegg til 5000 på turen vi dro på. Så aldri trykk på linken som skal være så trygg og bra som det står for avbestill på siden til Norwegian. 

Hva ville dere gjort. Gitt opp Og bare betale 5000 kroner itilegg for turen jeg ikke dro på selv om normalt sett at andre får pengene igjen? 

Er så sur altså. Sure penger for en stram økonomi. 

Anonymkode: d0d89...b6c

Selvfølgelig bør du følge opp dette videre. Send ny  purring og legg ved utskrift av klage, om du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Xtra skrev:

Selvfølgelig bør du følge opp dette videre. Send ny  purring og legg ved utskrift av klage, om du har.

Ja og nå ble det bare forvirringen og alt i hele saken. Klarna sa at de fryser regningen innen 17 april men jeg har begynt å betale ned på den. De vil ikke gjøre noe for å rydde opp og forhøre seg med Norwegian. Bare kluss. Og for et styr. Kommer til å ringe Norwegian om jeg ikke får svar innen kort tid på den tredje klagen min. Ventet en måned på svar. Ingen svar i det hele tatt. 5000 kr ekstra er mye penger. De kan være tapt men jeg synes det er skikkelig urettferdig sidem det sto.på nettet svart på hvitt at jeg kunne tryggt avbestille innen et visst antall timer og da ville jeg være trygg på å ikke bli belastet. Skal gjøre som du sier : følge opp saken. 

Anonymkode: d0d89...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke gitt opp. Ville ringt Norwegian og bedt dem kontakte Klarna - siden det er de som har avtale med dem. 

Anonymkode: eddc0...aba

Jeg ringer dem senere i dag. Dette er skikkelig kjipt. De har sagt at de har det på data og at jeg skulle egentlig hatt pengene igjen etter vanlig regel. Forstår ikke helt hvorfor Norwegian opererer med mail for klager når de ikke tar seg av klagene ! . 

Anonymkode: d0d89...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Xtra skrev:

Selvfølgelig bør du følge opp dette videre. Send ny  purring og legg ved utskrift av klage, om du har.

Norwegian lover å fikse opp i dette, og jeg skulle få slippe å betale turen jeg ikke dro på. Veldig bra :) .Men de sa at det går ikke automatisk ved avbestilling av reiser via link på siden deres og refusjon. Man må ringe dem itillegg egentlig med en gang for å få pengene tilbake, men de sa at dette skulle de fikse opp i. Så om det skjer, så er det helt topp :) .Jeg ba om kvitteringen på mail for avbestillt reise slik at jeg har det på mail iallefall itilfelle det blir problemer med klarna. Skikkelig kjedelig men de virket imøtekommende og hyggelig på telefon, så jeg får regne med at dette ordner seg nå :) 

Anonymkode: d0d89...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Hva hadde Klarna med dette å gjøre? Trodde flybilletter på kreditt der ble finansiert av Bank Norwegian?

Nei klarna samarbeider med Norwegian :) .Du ser det om du trykker på bestilling på siden deres at man kan betale via Klarna. 

Anonymkode: d0d89...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er meget godt fornøyd med Norwegian etter at de ga meg refusjon. Og kommer derfor til å fortsette å bruke selskapet når jeg skal ut å reise :) . Måtte lage en diskusjon om det her inne fordi jeg ble så fortvilt. Men nå sitter jeg her å bare tenker positive tanker om Norwegian og sier meg godt fornøyd med selskapet. 

Anonymkode: d0d89...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...