Gå til innhold

Opplevd å høre stemmer? Hva sier de til deg? Eller hva de så den gang du hørte stemmer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere her som hører stemmer? Hører du stemmene inni hodet eller utenfor?

Hva sier stemmene til deg?

Hører mye stemmer for tiden.

Anonymkode: eef0c...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Ja.
Kan høre ulike personer snakke sammen om alt mulig, feks. om jobbene deres, om jordbruk, politikk osv.
Hører i blant at noen sier navnet mitt. 
Noen ganger hører jeg mange stemmer på en gang.
Har også hatt stemmer som bekrefter mine egne negative tanker; "du vet du må dø", feks. 
Har flest hallusinasjoner i manisk fase, da, men har hatt det ellers og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har hørt både utenfor og inne i hodet,en periode støttet de meg så det var positivt for meg. Men når jeg er dårlig sier de stygge ting,og det er slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hørte, eller hører fortsatt (i perioder), stemmer. En er slem, han er sjefen og beordrer meg gjerne til å gjøre forskjellige ting. Feks "skad deg!" eller "hell et glass vann ut vinduet", "gå ut på isen din feite faen".. De andre er helt nøytrale. Hører som oftest ikke hele setninger, men deler av dem, og temaene er veldig random. Feks "hun gikk av bussen, hun gikk av bussen, hun gikk av bussen".

Anonymkode: 14f55...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lenge siden nå men jeg har hørt tydelig stemme to ganger hvor ordene ikke var til å misforstå. 

Første gang: i ett tomt rom i en bygning. «Du skal i en begravelse» og jeg skvatt til og tenkte om det kunne være ett av barna mine. Da fikk jeg nytt svar «en nær person men ikke så nær». Dagen etter falt min beste onkel om på tur, en uke etter slo de av all pustehjelp og han døde. 

Andre gang: party hos meg. En venn presenterte meg for en annen venn. Vi pratet litt og så kom stemmen igjen «han er noe for deg». Og jaggu var han ikke det for i dag er vi gift. 

Så den stemmen, den skal jeg lytte til heretter. 

Anonymkode: 823dd...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lenge siden nå men jeg har hørt tydelig stemme to ganger hvor ordene ikke var til å misforstå. 

Første gang: i ett tomt rom i en bygning. «Du skal i en begravelse» og jeg skvatt til og tenkte om det kunne være ett av barna mine. Da fikk jeg nytt svar «en nær person men ikke så nær». Dagen etter falt min beste onkel om på tur, en uke etter slo de av all pustehjelp og han døde. 

Andre gang: party hos meg. En venn presenterte meg for en annen venn. Vi pratet litt og så kom stemmen igjen «han er noe for deg». Og jaggu var han ikke det for i dag er vi gift. 

Så den stemmen, den skal jeg lytte til heretter. 

Anonymkode: 823dd...4f3

Dette er vel ikke "tradisjonell" stemmehøring sett i et psykiatrisk perspektiv, eller? Men mulig jeg tar feil. 

Jeg er også i tvil om jeg selv hører ekte stemmer, eller om det bare er mine egne tanker. Når jeg er deprimert, kan jeg få "stemmer" som ber meg hardt og brutalt, nærmest kommanderer, meg til å ta livet av meg, eller skade meg. "De" sier sint og strengt at jeg må gjøre selvdestruktive ting, sånn helt ut av det blå noen ganger. 

 

Anonymkode: 398a1...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke "tradisjonell" stemmehøring sett i et psykiatrisk perspektiv, eller? Men mulig jeg tar feil. 

Jeg er også i tvil om jeg selv hører ekte stemmer, eller om det bare er mine egne tanker. Når jeg er deprimert, kan jeg få "stemmer" som ber meg hardt og brutalt, nærmest kommanderer, meg til å ta livet av meg, eller skade meg. "De" sier sint og strengt at jeg må gjøre selvdestruktive ting, sånn helt ut av det blå noen ganger. 

 

Anonymkode: 398a1...dd9

Jeg snakket med psykolog den gangen det skjedde med det dødsfallet og hun jeg gikk til da mente stemmer innen en viss grad var helt normalt så hun så ikke på min opplevelse som noe skummelt, bare fint. Står ikke nevnt i journalen heller vet jeg. 

Grensen går vel når stemmene forsøker å styre hverdagen på en vond måte eller forstyrrer evnen til å leve normalt. For meg var det bare spesielt og vakkert. 

Anonymkode: 823dd...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg hører stemmer når jeg får flashbacks, og har opplevd det under depresjon før jeg fikk skikkelig behandling for bipolar. Hele livet har jeg også hatt en slags indre stenne jeg tror er mer en sånn type indre stemme forskningen sier at mange har. En sånn liten "guide på veien." Regelrett psykotisk har jeg bare opplevd å være en gang etter for mye alkohol. Da var stemmene i hodet et stadig virrvarr som fikk meg til å rote rundt i Oslos gater med en vrangforestilling om å ha blitt forlatt i en fremmed by som en "fyllespøk" fra medstudenter. Da hørte jeg så mye rart, og så så mye rart at jeg ville bli nødt til å skrive en ganske lang utredning. Jeg er glad det bare varte et døgn... Jeg opplevde forresten noe som kan ha vært en grensepsykose etter et migreneanfall en gang, men legene var aldri helt sikre eller enige... Uansett - flashbackstemmene vet jeg er en dissosiativ greie, så det er ikke psykose. Ikke den jeg egt har hørt hele livet heller, aldri tenkt at den har vært noe å frykte siden jeg vet at den sitter i hodet liksom. Verre det jeg opplevde spes under en depresjon på starten av forrige tiår. Men de var raske med å gi meg Seroquel, som fikk kneblet maset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...