Gå til innhold

Avslag på lån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle ta opp ett lån for å samle 2 smålån jeg har. Har fast jobb men fikk avslag. På det brevet jeg fikk stod det at dem tok en kredittsjekk. Har ingen betalingsanmerkning. Men har ett billån som står der. Står at banken har pant i den. Det var en avtale jeg signerte på da jeg kjøpte bilen. At banken tok sikkerhet i den. Trodde ikke at det skulle stoppe meg til å få lån. Noen som vet dette? 

 

 

Anonymkode: 0b387...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøv andre banker. Noen banker er kjipere en andre. Selv fikk jeg ikke lån i DNB, men Skandiabanken fikk jeg i. Så da byttet jeg bank. Jeg kan ikke garantere deg noe som helst, bare en ide om att det varierer fra bank til bank mer en man skulle tro.

Anonymkode: 0cd8a...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ta opp ett lån for å samle 2 smålån jeg har. Har fast jobb men fikk avslag. På det brevet jeg fikk stod det at dem tok en kredittsjekk. Har ingen betalingsanmerkning. Men har ett billån som står der. Står at banken har pant i den. Det var en avtale jeg signerte på da jeg kjøpte bilen. At banken tok sikkerhet i den. Trodde ikke at det skulle stoppe meg til å få lån. Noen som vet dette? 

 

 

Anonymkode: 0b387...751

Det er neppe det at banken har pant i bilen som er problemet, men at du har en del lån allerede uten god sikkerhet. Hvis du da har lav inntekt, så vil banken vurdere det som risikabelt å gi deg lån. 

Anonymkode: f54b2...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillige pantstillelser i Løsøreregisteret er ikke diskvalifiserende for å få lån. Men det teller jo til en viss grad. Mer lån reduserer låneevnen din. 

For å kunne regne på dette må jeg nesten vite inntekten din og hva du har i lån og eiendeler til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...