Gå til innhold

matpause på jobben


juize

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på jobb, fått meg sommerjobb. Men de hadde matpause i et fellesrom, der det satt sikkert 10 stykker. Det var skikkelig ekkelt, følte at alle så på meg når jeg spiste. Ingen vet noe der, men det føltes som om jeg var en rar ting de bare måtte se på. Og jeg skal jo jobbe der masse i sommer, og da må jeg jo spise der hver dag nesten. Kanskje det bare er bra, da får jeg i allefall i meg litt mat i løpet av dagen. Men ekkelt er det uansett... føle seg "beglodd" og dømt!!!

Men, det var koselig jobbe i allefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok godt for deg å få i deg litt mat i løpet av dagen, spesielt når du jobber. Det er mye du kan spise som inneholder minimalt med fett. På min jobb spiser jeg grove rundstykker, det er sunt og så slipper jeg å ha pålegg på, det er for avslørende å spise skiver uten noenting på. Men prøv å spis litt. Litt er bedre enn ingenting. Lykke til med jobben og pausene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Juize. Fint at jobben var koselig, da kan du se fram til den i sommer. Kanskje får jobben deg til å la tankene komme litt bort fra de tanker rundt maten. Spisepausen er for mange med sf en vanskelig tid på dagen. Nå var du i tillegg ny og da får en også spesielt mye oppmerksomhet. Du tenker nok at alle så på deg når du spiste, og slik føler de fleste som har en sf det når de spiser sammen med andre mennesker. Håper du forsetter å ta matpausen sammen med dine kollegaer og etterhvert føler at du ikke blir så beglodd. Mat er "egentlig" noe sosialt for de som ikke sliter med en sf .Kroppen må ha mat fra naturens side for å overleve, kanskje du kan prøve å tenke litt på det når du tar en velfortjent matpause på jobben?!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...