Gå til innhold

NHD: Psykosomatiske plager?


ulva

Anbefalte innlegg

Nå er det fjerde uka med hodepine, kvalme, svimmelhet og kronisk diare og mage/buksmerter. Har trappet rolig ned på Efexor, og ikke justert dosen i denne perioden, men det går likevel raskt nedover. Kan det virkelig skyldes psyken, når det varer så lenge? Har bestilt legetime, for å utelukke infeksjoner og matallergier, men føler meg alltid så dum når jeg kommer med noe som så opplagt kan være psykisk betinget. Har alltid trodd at det var psykisk, inntil det viste seg at sønnen min lider av melkeintoleranse, glutenallergi osv... Og det var vart så lenge, helt siden jeg var svært liten. Og hvis det er psykisk: Hva i all verden skal jeg gjøre? Orker ikke dette stort lenger - det tapper meg bokstavelig talt for krefter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare "amatørsvar" - klart du skal bruke din bestilte legetime (folk med psykiske plager blir også "vanlig" syke iblant) - men akkurat slik som du har det nå, har jeg i perioder hatt det i hele mitt liv og jeg er over femti. Særlig i annen halvdel av i sommer har jeg vært akkurat slik, og trøstet meg litt med at noe av det kommer av været...men det er nok mest sjela. I alle fall med meg. Om du går ned i vekt, skal du i alle fall gå til lege, for da kan det være både allergi og annet. Sjøl har jeg snarere gått opp, desverre, og da veit jeg jo at det bare er å holde ut til både jeg og været snur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare "amatørsvar" - klart du skal bruke din bestilte legetime (folk med psykiske plager blir også "vanlig" syke iblant) - men akkurat slik som du har det nå, har jeg i perioder hatt det i hele mitt liv og jeg er over femti. Særlig i annen halvdel av i sommer har jeg vært akkurat slik, og trøstet meg litt med at noe av det kommer av været...men det er nok mest sjela. I alle fall med meg. Om du går ned i vekt, skal du i alle fall gå til lege, for da kan det være både allergi og annet. Sjøl har jeg snarere gått opp, desverre, og da veit jeg jo at det bare er å holde ut til både jeg og været snur!

Tja, litt pjusk kan man jo bli av varmt, trykkende vær - men ikke sånn som dette... Har vært matforgifta tidligere, og det føles nesten slik. Bare feberen som mangler. Man skal ikke bli sengeliggende av at det er sensommer...uansett grunn. Men ja, jeg må visst ta den timen, for dette går ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...