Gå til innhold

Til NHD


Nord og ned

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg passer nok ikke inn i en høyre/venstre-kategorisering. I enkelte saker er jeg konservativ, i enkelte sosialdemokrat, og dessuten er jeg meget opptatt av naturvern - også på bekostning av økonomisk vekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord og ned

Jeg passer nok ikke inn i en høyre/venstre-kategorisering. I enkelte saker er jeg konservativ, i enkelte sosialdemokrat, og dessuten er jeg meget opptatt av naturvern - også på bekostning av økonomisk vekst.

 

God jobb gutt. God jobb!

Kom tilfeldigvis over din Twitter og registrerte et stort antall fornuftige meninger og holdninger om samtiden,

Godt å vite hvis man flyttter til Trøndelag og får behov av en fagmann.

Stort sett er jo ditt yrke dominert av mer eller mindre (selv)hjernevaskede venstrevridde 68-ere uten særlig bakkestyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg passer nok ikke inn i en høyre/venstre-kategorisering. I enkelte saker er jeg konservativ, i enkelte sosialdemokrat, og dessuten er jeg meget opptatt av naturvern - også på bekostning av økonomisk vekst.

Men trygdede liker du ikke, der står du langt til høyre.

Anonymous poster hash: 54827...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har ingenting mot (eller for) trygdede på samme måte som jeg ikke er mot eller for leger, bønder eller lærere.

 

Derimot er jeg sterkt mot trygdemisbrukere. Trygd er en av grunnstenene i velferdsstaten. Det er den som gir økonomisk sikkerhet til de som har trukket et dårlig lodd i helselotteriet. Derfor er det etter min mening ekstra forkastelig når noen misbruker dette systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derimot er jeg sterkt mot trygdemisbrukere. Trygd er en av grunnstenene i velferdsstaten. Det er den som gir økonomisk sikkerhet til de som har trukket et dårlig lodd i helselotteriet. Derfor er det etter min mening ekstra forkastelig når noen misbruker dette systemet.

 

Men hva vil det si å misbruke trygdesystemet?

Anonymous poster hash: a211d...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hva vil det si å misbruke trygdesystemet? Anonymous poster hash: a211d...d7f

Lure til seg ytelser basert på løgn og overdrivelser?

Anonymous poster hash: 54827...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det vil si å bli dømt for trygdesvindel eller ville ha blitt dømt om det bli oppdaget.

 

Det betyr også å med vilje gi ukorrekte opplysninger til NAV i den hensikt å få en ytelse en ikke skulle ha hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt  er det vel forkastelig å svindle 'fellesskapet', som i all hovedsak baserer seg på at folk er ærlige og oppgir riktige opplysninger.

 

Folk som er trygdede og jobber full tid, folk som juger på selvangivelsen for å spare unna noen kroner, og hardtarbeidende advokater som forfalsker papirer og stjæler fra klientene sine.

 

Ekstra penger på bok frister mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...