Gå til innhold

Si NEI til Tyrefekting


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Ja, ok nå har jeg tenkt på det et par sekunder.

Men nå er tankene mine tilbake på hiv-smitta barn i Afrika.

Hva gjør du for de hiv-smitta barna i afrika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    97

  • Prozak

    31

  • BettyBlue

    27

  • Grip

    13

Mest aktive i denne tråden

Enhver må prioritere hva en selv vil bruke tid og penger på, men det er frekt å kalle andres engasjement for dilldall selv om man har andre prioriteringer selv.

"................."

Hei,

Nei, ikke når det gjelder "dilldall". Sammenlignet med HIV-smittede barn (for å bruke Åses eksempel) så er tyrefekting irrelevant dilldall.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det triste er at verden reagerer på at Norge (og noen få andre) driver seljakt, tross i at sistnevnte (desverre) er en nødvendighet. Men det er jo slik at okser har ikke store vakre øyne, og er i det hele tatt ganske lite søte.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man engasjerer seg mot dyreplageri, betyr ikke det at man gir blaffen i barn som sulter i hjel. Det går fint an å bry seg om begge deler. Ikke sant, Sør?

Men det går ikke an å bruke samme 100 kr seddel, eller samme kveld, på begge deler.

Tid og penger kan kun brukes én gang, ikke sant Rusle?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver må prioritere hva en selv vil bruke tid og penger på, men det er frekt å kalle andres engasjement for dilldall selv om man har andre prioriteringer selv.

"................."

Ja det er frekt, og jeg kjenner at jeg blir skuffet over å få slike holdninger slengt tilbake. Fordi det er trist, og jeg tenker på at det dessverre fins altfor mange kalde mennesker her i verden.

Dog, det er jo full ytringsfrihet her.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, ikke når det gjelder "dilldall". Sammenlignet med HIV-smittede barn (for å bruke Åses eksempel) så er tyrefekting irrelevant dilldall.

Med vennlig hilsen

Makan til snevert syn - uten at det overrasker meg i det hele tatt. Alle kan ikke være like opptatt av det samme, og det skal respekteres. Det at du nekter å være enig i det jeg sa, sier nok om deg. Personlig synes jeg vanlig folkeskikk er viktigere enn å gnåle om alle menneskelige (og andre) tragedier i verden.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns den holdningen du har, Sør, er fryktelig trist og snever.

Har man dermed ikke kapasitet til å tenke på annen dritt som foregår enn driten som går utover mennesker? Det er vondt og jævlig at uskyldige mennesker lider - men det finnes faktisk dyr her i verden også, som har det forferdelig. Skal man droppe det engasjementet, og bare gjøre noe for menneskene?

Om en venn kommer til deg og er lei seg fordi hunden hans har fått kreft og må avlives, vil du ikke være istand til å opptre oppriktig støttende fordi du bagatelliserer ved å tenke 'det er bare et dyr', bestemora di døde av kreft og det er da faen så mye verre.

Vi har diskutert dyrevelferd før, og du er ikke til å rikke.

Jeg syns det er trist med mennesker med en så fastlåst holdning som deg, og så liten respekt for de fascinerende og vakre dyra på jorda vår.

Hei,

Det åpenbare svaret til det du skriver er å si at det er fryktelig trist at du ikke klarer å engasjere deg i noe mer vesentlig enn dyr.... :-)

Det er ikke snakk om at "jeg ikke liker dyr", men at HIV-smittede barn er et vesentlig viktigere problem enn tyrefekting.

Og uansett hvordan du vrir og vender på det: du kan kun bruke ressursene dine (enten det er snakk om tid eller penger) én gang: ENTEN gir du de 100 kr til dyr ELLER til HIV smittede småbarn.

Verden er jævlig noen ganger, og man må prioritere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Men det går ikke an å bruke samme 100 kr seddel, eller samme kveld, på begge deler.

Tid og penger kan kun brukes én gang, ikke sant Rusle?

Med vennlig hilsen

Med din innstilling så kan vi aldri få minsket omfanget av dyremishandling. Og det er jo synd.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til snevert syn - uten at det overrasker meg i det hele tatt. Alle kan ikke være like opptatt av det samme, og det skal respekteres. Det at du nekter å være enig i det jeg sa, sier nok om deg. Personlig synes jeg vanlig folkeskikk er viktigere enn å gnåle om alle menneskelige (og andre) tragedier i verden.

".................."

Det er kanskje fordi du ikke behøver å forholde deg til noen tragedier, utover dem du ser på TV?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er frekt, og jeg kjenner at jeg blir skuffet over å få slike holdninger slengt tilbake. Fordi det er trist, og jeg tenker på at det dessverre fins altfor mange kalde mennesker her i verden.

Dog, det er jo full ytringsfrihet her.

:-)

Ytringsfrihet er det, og bra er det :-)

Problemet er bare at slike personer tror at de har noen som helst forutsetning for å definere hva som er viktig og hva som er rett - for alle, og har ikke evne til å forstå det som andre (bl.a vi :-) ser veldig klart. Trist, men sant.

"................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er frekt, og jeg kjenner at jeg blir skuffet over å få slike holdninger slengt tilbake. Fordi det er trist, og jeg tenker på at det dessverre fins altfor mange kalde mennesker her i verden.

Dog, det er jo full ytringsfrihet her.

:-)

Hei Betty,

Jeg vil påstå at du må være et langt kaldere menneske enn meg... Jeg skriver jo det jeg skriver nettopp fordi jeg bryr meg om mennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det åpenbare svaret til det du skriver er å si at det er fryktelig trist at du ikke klarer å engasjere deg i noe mer vesentlig enn dyr.... :-)

Det er ikke snakk om at "jeg ikke liker dyr", men at HIV-smittede barn er et vesentlig viktigere problem enn tyrefekting.

Og uansett hvordan du vrir og vender på det: du kan kun bruke ressursene dine (enten det er snakk om tid eller penger) én gang: ENTEN gir du de 100 kr til dyr ELLER til HIV smittede småbarn.

Verden er jævlig noen ganger, og man må prioritere.

Med vennlig hilsen

I og med at dei menneskelege problema er så store, så vil det ideelt sett ikkje vera tid for nokon til å ta seg av dyrevern... Er det det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det triste er at verden reagerer på at Norge (og noen få andre) driver seljakt, tross i at sistnevnte (desverre) er en nødvendighet. Men det er jo slik at okser har ikke store vakre øyne, og er i det hele tatt ganske lite søte.

".................."

Mm. Urettferdig for oksene!

Akkurat som at det er urettferdig for grisene å bli transportert og drept på en kjip måte - reagerer folk mer når det er snakk om f.eks hester. Griser er smarte de også, bare ikke så vakre.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med din innstilling så kan vi aldri få minsket omfanget av dyremishandling. Og det er jo synd.......

Hei,

Joda, jeg er selvsagt ikke "for dyremishandling", men jeg er så "grusom" at jeg setter småbarns helse foran dyrs helse.

For meg er ikke "HIV smittede barn" bare noe jeg ser på TV. For meg er de noen jeg fikk på døren. Og noen vi samlet inn penger for, slik at barnehjemmet skulle slippe å begrave dem i hagen sin (foran de andre barnene).

Tyrefekting er et luksusproblem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje fordi du ikke behøver å forholde deg til noen tragedier, utover dem du ser på TV?

Med vennlig hilsen

Nå vet du fint lite om meg, og vi lar det bli med det :-) Men jeg har andre ting jeg prioriterer høyere enn å gnåle om urettferdighet i verden, og å forkynne hva folk skal bruke tid og tanker på, uten at jeg på noen som helst måte bagatelliserer dine kampsaker. Klarer ikke du å opprettholde et normalt nivå av folkeskikk overfor meg, så gjør du en mye bedre figur hvis du lar vøre å si noe.

(...and monkeys may fly out of my butt...)

"...................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Urettferdig for oksene!

Akkurat som at det er urettferdig for grisene å bli transportert og drept på en kjip måte - reagerer folk mer når det er snakk om f.eks hester. Griser er smarte de også, bare ikke så vakre.

;-)

Det er jo rimelig kjipt for kineserene også som bor så kjipt til at de må *betale* for å bli transportert i lufttette containere som man ville bli arrestert hvis man transporterte dyr i....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Urettferdig for oksene!

Akkurat som at det er urettferdig for grisene å bli transportert og drept på en kjip måte - reagerer folk mer når det er snakk om f.eks hester. Griser er smarte de også, bare ikke så vakre.

;-)

Men husk nå, Betty - du skal ikke bry deg om at dyr blir mishandlet på vei til slakteriet. Hvorfor? Fordi barn sulter ihjel i Afrika! :-)

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppsøk psyk

Hei,

Joda, jeg er selvsagt ikke "for dyremishandling", men jeg er så "grusom" at jeg setter småbarns helse foran dyrs helse.

For meg er ikke "HIV smittede barn" bare noe jeg ser på TV. For meg er de noen jeg fikk på døren. Og noen vi samlet inn penger for, slik at barnehjemmet skulle slippe å begrave dem i hagen sin (foran de andre barnene).

Tyrefekting er et luksusproblem.

Med vennlig hilsen

du har et seriøst problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty,

Jeg vil påstå at du må være et langt kaldere menneske enn meg... Jeg skriver jo det jeg skriver nettopp fordi jeg bryr meg om mennesker.

Med vennlig hilsen

Jeg elsker mennesker og dyr!

Jobber med mennesker (syke barn og voksne) i det daglige, og går for å være et varmt menneske og en sann dyrevenn.

Så benevnelsen kaldt menneske, vil aldri passe for meg, og det er jeg stolt og glad over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytringsfrihet er det, og bra er det :-)

Problemet er bare at slike personer tror at de har noen som helst forutsetning for å definere hva som er viktig og hva som er rett - for alle, og har ikke evne til å forstå det som andre (bl.a vi :-) ser veldig klart. Trist, men sant.

"................."

Så ytringsfriheten gjelder altså ikke når man påpeker noe som er upopulært?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...