Gå til innhold

Ekte rasister er en utdøende rase


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig folk

Jeg interesserer meg ikke for utenlandsk kultur og har ikke dårlig samvittighet når jeg ser en utlending. En neger vekker ingen følelser i det hele tatt, ikke sympati heller. Burde jag ha dårlig samvittighet når jeg ikke er med og går i tog mot rasisme ? Jeg kjenner ikke en eneste rasist og ikke har opplevd noe som kan oppleves som rasisme. At det kommer noen titusener av asylsøkere fra alle verdens kanter koster milliarder og vi klarer ikke sende hjem alle lykkejegerene fordi vi rett og slett ikke har råd og ressurser, vekker uro i meg og jeg lurer på hvordan det skal ende.

På senteret i nærheten braket to svære gjenger i tottene på hverandre og flere ble stygt skadet. Ikke en nordmann var medlem i disse gjengene og ingen vet om noen slike gjenger med nordmenn på denne kanten av byen i hvert fall.

Dette skremmer meg og jeg vil vurdere å flytte vekk. Men er det grunn til det ? Har du opplevet noe lignende, og føler det samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Grip

    22

  • laguna1365380434

    13

  • PREETI

    4

Mest aktive i denne tråden

Jeg er dypt mistenksom ovenfor mennesker med størrelse 41 i sko.

Er du også det?

Men det verste er at jeg er sikker på at noen med størrelse 41 i sko bruker størrelse 42, slik at jeg ikke skal vite om det! Man kan jo bli paranoid av mindre!

Jeg har også vurdert å flytte vekk fra mennesker med størrelse 41 i sko, men de finnes visst overalt!

:-(

*støtte-klemmer og alt slikt*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Jeg er dypt mistenksom ovenfor mennesker med størrelse 41 i sko.

Er du også det?

Men det verste er at jeg er sikker på at noen med størrelse 41 i sko bruker størrelse 42, slik at jeg ikke skal vite om det! Man kan jo bli paranoid av mindre!

Jeg har også vurdert å flytte vekk fra mennesker med størrelse 41 i sko, men de finnes visst overalt!

:-(

*støtte-klemmer og alt slikt*

Med vennlig hilsen

Nå var det ikke fleip jeg var ute etter, men andre som føler det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Jeg er dypt mistenksom ovenfor mennesker med størrelse 41 i sko.

Er du også det?

Men det verste er at jeg er sikker på at noen med størrelse 41 i sko bruker størrelse 42, slik at jeg ikke skal vite om det! Man kan jo bli paranoid av mindre!

Jeg har også vurdert å flytte vekk fra mennesker med størrelse 41 i sko, men de finnes visst overalt!

:-(

*støtte-klemmer og alt slikt*

Med vennlig hilsen

Dine fantasifulle sammenligninger gir meg noen muntre øyeblikk.*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror du skal flytte vekk.

På www.finn.no kan han/hun søke på boliger på Jan Mayern...

Så får vi bare håpe på at koffertene havner et helt annet sted! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det ikke fleip jeg var ute etter, men andre som føler det samme.

Hvordan våger du å påstå at jeg fleiper! Mitt innlegg er like seriøst og velbegrunnet som ditt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Ja, jeg tror du skal flytte vekk.

Har ikke følt noe ubehag før, men når det meldes om gjengslagsmål så nære meg syns jeg det er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest selje

Jeg er dypt mistenksom ovenfor mennesker med størrelse 41 i sko.

Er du også det?

Men det verste er at jeg er sikker på at noen med størrelse 41 i sko bruker størrelse 42, slik at jeg ikke skal vite om det! Man kan jo bli paranoid av mindre!

Jeg har også vurdert å flytte vekk fra mennesker med størrelse 41 i sko, men de finnes visst overalt!

:-(

*støtte-klemmer og alt slikt*

Med vennlig hilsen

Nå er du slem og ertete, Sør! Jeg kan godt skjønne at en blir engstelig. Jeg hater min egen følelse av mistro og uro når jeg skal forbi store gjenger av annengenerasjons nordmenn. Men slik er det blitt.

Vi var en barnslig og uskyldig gjeng, vi nordmenn, da innvandringen tok til. På skolen lærte vi om rasisme, og priste oss lykkelige over at vi levde i et land hvor det som skjedde i Little Rock, Arkansas,aldri ville skje her.

Så dumme var vi. Vi var MINST like fordomsfulle som alle de andre, bare at vi ikke hadde fått testet fordommene våre. Vi, som ikke likte folk i nabobygda, for ikke å snakke om svensker...

Det er et problem, Sør. Vi lot mange flytte inn, vi tok oss ikke skikkelig av dem, de var (ofte) skadet av krig, de lærte seg ikke språket, mødrene deres kom aldri på skolemøtene, barna deres kom ikke ibursdagsselskapene til barna våre (selv om vi ba dem).

Det er store problemer i vente.

Ja, det ser jeg. Og jeg gjentar: jeg HATER meg sjøl når jeg merker at jeg frykter enkelte innvandrergrupper mer enn andre innvandrergrupper.

Hva skal vi gjøre med dette? En bra ting: TV-programmet Migrapolis. Det får meg hver eneste gang til å tro at det kommer til å gå bra likevel.

Man må kjempe imot fordommene i seg. Men da må man erkjenne dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine fantasifulle sammenligninger gir meg noen muntre øyeblikk.*s*

:-)

Hvis du kjører en statistisk korrelasjon mellom kriminalitet og skostørrelse, vil du se at de med større skostørrelser er langt mer kriminelle enn de med små skostørrelser.

Begrunnelsen for dette er selvsagt at menn utfører 95% av kriminelle handlinger, og menn gjennomsnittelig har større føtter enn kvinner - så min skepsis er selvsagt velbegrunnet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke følt noe ubehag før, men når det meldes om gjengslagsmål så nære meg syns jeg det er skummelt.

Hva har det med andre enn akkurat de som var innvolvert i slagsmålet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Nå er du slem og ertete, Sør! Jeg kan godt skjønne at en blir engstelig. Jeg hater min egen følelse av mistro og uro når jeg skal forbi store gjenger av annengenerasjons nordmenn. Men slik er det blitt.

Vi var en barnslig og uskyldig gjeng, vi nordmenn, da innvandringen tok til. På skolen lærte vi om rasisme, og priste oss lykkelige over at vi levde i et land hvor det som skjedde i Little Rock, Arkansas,aldri ville skje her.

Så dumme var vi. Vi var MINST like fordomsfulle som alle de andre, bare at vi ikke hadde fått testet fordommene våre. Vi, som ikke likte folk i nabobygda, for ikke å snakke om svensker...

Det er et problem, Sør. Vi lot mange flytte inn, vi tok oss ikke skikkelig av dem, de var (ofte) skadet av krig, de lærte seg ikke språket, mødrene deres kom aldri på skolemøtene, barna deres kom ikke ibursdagsselskapene til barna våre (selv om vi ba dem).

Det er store problemer i vente.

Ja, det ser jeg. Og jeg gjentar: jeg HATER meg sjøl når jeg merker at jeg frykter enkelte innvandrergrupper mer enn andre innvandrergrupper.

Hva skal vi gjøre med dette? En bra ting: TV-programmet Migrapolis. Det får meg hver eneste gang til å tro at det kommer til å gå bra likevel.

Man må kjempe imot fordommene i seg. Men da må man erkjenne dem først.

Migrapolis har jeg sett, men jeg syns det stiller innvandrere og kulturen deres i et merkelig lys. Nesten som et tivoli eller sirkus. Gjør meg enda mindre interessert i å bli kjent med det. Fremmedgjøring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Hva har det med andre enn akkurat de som var innvolvert i slagsmålet å gjøre?

Jeg føler det truende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er du slem og ertete, Sør! Jeg kan godt skjønne at en blir engstelig. Jeg hater min egen følelse av mistro og uro når jeg skal forbi store gjenger av annengenerasjons nordmenn. Men slik er det blitt.

Vi var en barnslig og uskyldig gjeng, vi nordmenn, da innvandringen tok til. På skolen lærte vi om rasisme, og priste oss lykkelige over at vi levde i et land hvor det som skjedde i Little Rock, Arkansas,aldri ville skje her.

Så dumme var vi. Vi var MINST like fordomsfulle som alle de andre, bare at vi ikke hadde fått testet fordommene våre. Vi, som ikke likte folk i nabobygda, for ikke å snakke om svensker...

Det er et problem, Sør. Vi lot mange flytte inn, vi tok oss ikke skikkelig av dem, de var (ofte) skadet av krig, de lærte seg ikke språket, mødrene deres kom aldri på skolemøtene, barna deres kom ikke ibursdagsselskapene til barna våre (selv om vi ba dem).

Det er store problemer i vente.

Ja, det ser jeg. Og jeg gjentar: jeg HATER meg sjøl når jeg merker at jeg frykter enkelte innvandrergrupper mer enn andre innvandrergrupper.

Hva skal vi gjøre med dette? En bra ting: TV-programmet Migrapolis. Det får meg hver eneste gang til å tro at det kommer til å gå bra likevel.

Man må kjempe imot fordommene i seg. Men da må man erkjenne dem først.

Hei,

To ting: men det er ikke alle innvandrere som kommer fra krig og faenskap. Og det er mange "hvite" (som man ikke kan se er "innvandrere") som gjør det.

Du er ikke rasist hvis du er redd for å gå forbi en gjeng. Gjenger er et problem. Men når man tror "alle innvadrere" er gjengmedlemmer så har man et problem.

Jeg ser også på Migrapolis. Det viser et langt sannere bilde av Norge enn de slagsmålene vi kan lese om i VG.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det truende.

Hvorfor er det mer truende enn folk med størrelse 41 i sko?

Fordi de har samme hudfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrapolis har jeg sett, men jeg syns det stiller innvandrere og kulturen deres i et merkelig lys. Nesten som et tivoli eller sirkus. Gjør meg enda mindre interessert i å bli kjent med det. Fremmedgjøring ?

Det viktigste du kan gjøre er å slutte med "oss" og "dem" mentaliteten din.

Ikke gruppér mennesker etter hudfarge, men gruppér dem (når du har blitt kjent med dem) som venner eller ei. Basert på hvert individ, og uavhengig av hudfarge.

Det er ikke hudfargen som avgjør, men individet. Det finnes hvite drittsekker og svarte drittsekker. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

:-)

Hvis du kjører en statistisk korrelasjon mellom kriminalitet og skostørrelse, vil du se at de med større skostørrelser er langt mer kriminelle enn de med små skostørrelser.

Begrunnelsen for dette er selvsagt at menn utfører 95% av kriminelle handlinger, og menn gjennomsnittelig har større føtter enn kvinner - så min skepsis er selvsagt velbegrunnet!

Med vennlig hilsen

Jeg bruker 40 og har spist druer og smågodt i butikken uten å betale for det så jeg føler meg litt på grensen til småkriminell;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Det viktigste du kan gjøre er å slutte med "oss" og "dem" mentaliteten din.

Ikke gruppér mennesker etter hudfarge, men gruppér dem (når du har blitt kjent med dem) som venner eller ei. Basert på hvert individ, og uavhengig av hudfarge.

Det er ikke hudfargen som avgjør, men individet. Det finnes hvite drittsekker og svarte drittsekker. Enkelt og greit.

Hudfarge er ikke viktig som sagt men at de stikker hverandre med kniv, opptrer i gjenger som ikke har vært her før. Mener du det er tilfeldig at alle i gjengen er av samme opprinnelige nasjonalitet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Hvorfor er det mer truende enn folk med størrelse 41 i sko?

Fordi de har samme hudfarge?

Jeg forstår deg ikke. Hold fokuset på at det er en gjeng som ikke har gjort slikt før, og som jeg ikke visste eksisterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudfarge er ikke viktig som sagt men at de stikker hverandre med kniv, opptrer i gjenger som ikke har vært her før. Mener du det er tilfeldig at alle i gjengen er av samme opprinnelige nasjonalitet ?

Hei,

Men man bedømmer da ikke individer utifra "hvor de er født", men utifra "hva de (som individer) har gjort".

Du blir da ikke dømt selv om du har samme nasjonalitet som Viggo Kristiansen (Baneheia).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...