Gå til innhold

Ekte rasister er en utdøende rase


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 40 og har spist druer og smågodt i butikken uten å betale for det så jeg føler meg litt på grensen til småkriminell;-)

Kanskje du er en av dem som egentlig har størrelse 40, men som bruker størrelse 41 for å skremme folk på gaten?

Slem du er!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Grip

    22

  • laguna1365380434

    13

  • PREETI

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vanlig folk

På www.finn.no kan han/hun søke på boliger på Jan Mayern...

Så får vi bare håpe på at koffertene havner et helt annet sted! :-)

Med vennlig hilsen

Det er altså galt å være engstelig og frykte mer av samme ? Jeg forstår ikke hvordan man kan overse slikt i sitt nærmiljø og fortsette som før med å gå alene på gangveien om natta og føle seg trygg ?

Hitil har det gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg ikke. Hold fokuset på at det er en gjeng som ikke har gjort slikt før, og som jeg ikke visste eksisterte.

Hei,

Men hva har det med *andre* enn de som var i slagsmålet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Hei,

Men man bedømmer da ikke individer utifra "hvor de er født", men utifra "hva de (som individer) har gjort".

Du blir da ikke dømt selv om du har samme nasjonalitet som Viggo Kristiansen (Baneheia).

Med vennlig hilsen

Jeg trekker slutninger ut fra hva jeg opplever, ser og hører og det gjør andre her også.

Vi har hatt ran og knivstikking før, men ikke slike store gjenger det jeg vet. Kanskje de alltid har vært der, men ikke har vært synlige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Hei,

Men hva har det med *andre* enn de som var i slagsmålet å gjøre?

Jeg forstår ikke. Hvilke andre er det du snakker om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Kanskje du er en av dem som egentlig har størrelse 40, men som bruker størrelse 41 for å skremme folk på gaten?

Slem du er!

Med vennlig hilsen

*rødme*

det skal ikke gjenta seg.

ydmykt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jeg synes din mangel på interesse er nærmest rasistisk..

En av grunnene til at det har blitt såpass lite vellykket med integreringen av folk med annen kulturbakgrunn, er at vi ikke er så veldig interessert i å forstå, og å skaffe oss kunnskap om ting som er fremmed for oss.(selvom det er mange andre årsaker også, selvfølgelig, men det blir så langt å gå innpå her)

Dessuten synes jeg det blir rasistisk å så kategorisk avise all "fremmed kultur"..

Siden du er så sikker på at du er uinteressert i "fremmed kultur" vet du sikkert hva all "fremmed kultur" er også da? Taco? Spaggheti? Eller forbinder du det bare med tvangsekteskap, konebanking og gjengslagsmål?

Jeg tror vi har en del høyst reelle konflikt områder med enkelte grupperinger og individer med etnisk bakgrunn.

En helt klar forutsetning for å i det hele tatt PRØVE å finne noen brukbare løsninger på disse er nyssgjerrighet og interesse. Kunnskap erstatter ofte fordommer.. Selvom enkelte konflikter er alvorlige&dyptgående. Og tilsynelatende også veldig vanskelig å komme til enighet om må det være første bud å bry seg, engasjere seg og sette seg opp en mening..Basert på fakta, ikke redsel&latskap..

Dessuten hørtes det jævlig kjedelig og innholdsløst ut å være "uinteressert i fremmed kultur" Ser for meg joikakakespising, 17 mai, og hjembrent.. Takke meg til utenlandsk inspirasjon;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså galt å være engstelig og frykte mer av samme ? Jeg forstår ikke hvordan man kan overse slikt i sitt nærmiljø og fortsette som før med å gå alene på gangveien om natta og føle seg trygg ?

Hitil har det gått bra.

Veldig mange av de som blir drept i Norge hadde drapsmenn som hadde størrelse 41 i sko!

Istedet for å sverte hele folkegrupper (med ditt preik om asylsøkere og "negre"), burde du kanskje heller snakke spesifikt om gjengmedlemmene, uavhengig av hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke. Hvilke andre er det du snakker om ?

Du nevner i fleng asylsøkere og "negre" - på tross av at det store flertall av disse gruppene åpenbart overhodet ikke har noe med gjengslagsmål å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg trekker slutninger ut fra hva jeg opplever, ser og hører og det gjør andre her også.

Vi har hatt ran og knivstikking før, men ikke slike store gjenger det jeg vet. Kanskje de alltid har vært der, men ikke har vært synlige ?

Din frykt deles av alle de titusener som hals over hode har flyttet(flyktet) vekk fra innvandrerghettoene i oslo de siste 10 år, herunder også den storkjeftede innvandringstilhengeren Erik Solheim, som det har blitt mutt stille rundt etterpå.

Før eller siden vil også sannheten innhente skrikhalsen Sør, og jeg håper for all del du ikke tar deg nær av hans trakkassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker slutninger ut fra hva jeg opplever, ser og hører og det gjør andre her også.

Vi har hatt ran og knivstikking før, men ikke slike store gjenger det jeg vet. Kanskje de alltid har vært der, men ikke har vært synlige ?

Men ditt innlegg handlet om alle asylsøkere (enten de har vært i en gjeng, eller ei) og alle "negre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din frykt deles av alle de titusener som hals over hode har flyttet(flyktet) vekk fra innvandrerghettoene i oslo de siste 10 år, herunder også den storkjeftede innvandringstilhengeren Erik Solheim, som det har blitt mutt stille rundt etterpå.

Før eller siden vil også sannheten innhente skrikhalsen Sør, og jeg håper for all del du ikke tar deg nær av hans trakkassering.

Erik Solheim er, for tiden, fredsforhandler på Sri Lanka.

At folk flytter fra diverse steder, er like selvfølgelig som at folk flytter til samme stedene. Slik har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Jeg synes din mangel på interesse er nærmest rasistisk..

En av grunnene til at det har blitt såpass lite vellykket med integreringen av folk med annen kulturbakgrunn, er at vi ikke er så veldig interessert i å forstå, og å skaffe oss kunnskap om ting som er fremmed for oss.(selvom det er mange andre årsaker også, selvfølgelig, men det blir så langt å gå innpå her)

Dessuten synes jeg det blir rasistisk å så kategorisk avise all "fremmed kultur"..

Siden du er så sikker på at du er uinteressert i "fremmed kultur" vet du sikkert hva all "fremmed kultur" er også da? Taco? Spaggheti? Eller forbinder du det bare med tvangsekteskap, konebanking og gjengslagsmål?

Jeg tror vi har en del høyst reelle konflikt områder med enkelte grupperinger og individer med etnisk bakgrunn.

En helt klar forutsetning for å i det hele tatt PRØVE å finne noen brukbare løsninger på disse er nyssgjerrighet og interesse. Kunnskap erstatter ofte fordommer.. Selvom enkelte konflikter er alvorlige&dyptgående. Og tilsynelatende også veldig vanskelig å komme til enighet om må det være første bud å bry seg, engasjere seg og sette seg opp en mening..Basert på fakta, ikke redsel&latskap..

Dessuten hørtes det jævlig kjedelig og innholdsløst ut å være "uinteressert i fremmed kultur" Ser for meg joikakakespising, 17 mai, og hjembrent.. Takke meg til utenlandsk inspirasjon;o)

Men jeg er ikke interessert i bowling, gammeldans, curling, publiv, campingvogn eller mange andre ting. Ingen av mine vener er utlendinger, men det skyldes tilfeldigheter. Hvis jeg skal være rasist fordi jeg ikke er intressert i fremmedkultur, må det være mange rasister i dette landet.

Kanskje derfor noen går i tog, fordi ikke mange nok er interessert i fremmedkultur ?

Tre sinnsyke myrdet en sakesløs på Holmlia, men skal hele Norge ta på seg ansvaret for det ?

En psykiatrisk pasient myrdet en uskyldig på bussholdeplassen for ti år siden her, skal vi påta oss ansvaret for det ?

Mulig fyren var kristen, skal alle kristne skamme seg ? Fyren var nordlending, skal alle nordlendinger skamme seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

Overskriften din er fullstendig feil.

Norge har opplevd en svær oppblomstring av grov rasisme de siste åra, som blandt annet har gitt seg utslag i grove massevoldtekter av "norske 14-15 år gamle horer", samt foreldre som dreper og lemlester sine døtre hvis de forelsker seg i en gutt av feil rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Du nevner i fleng asylsøkere og "negre" - på tross av at det store flertall av disse gruppene åpenbart overhodet ikke har noe med gjengslagsmål å gjøre.

Jeg vet at ikke andre enn gjengen har ansvaret for slagsmålet, og kun den som knivstakk har ansvaret for knivstikkingen. Hva vil du fram til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Din frykt deles av alle de titusener som hals over hode har flyttet(flyktet) vekk fra innvandrerghettoene i oslo de siste 10 år, herunder også den storkjeftede innvandringstilhengeren Erik Solheim, som det har blitt mutt stille rundt etterpå.

Før eller siden vil også sannheten innhente skrikhalsen Sør, og jeg håper for all del du ikke tar deg nær av hans trakkassering.

Det hjelper vel ikke å flytte vel?

Jeg er enig i at det finnes store konflikter, og at det av en rekke årsaker har blitt vanskeligheter mellom innvandrer grupperinger og etniske nordmenn. Mange av disse er reelle, mange er alikevel fortsatt basert på fordommer..

Er det ikke bedre å prøve å kartlegge problemområdene og å prøve brukbare løsninger, enn å løpe fra hele problemet..?

*fortsatt ganske optimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Erik Solheim er, for tiden, fredsforhandler på Sri Lanka.

At folk flytter fra diverse steder, er like selvfølgelig som at folk flytter til samme stedene. Slik har det alltid vært.

Solheim flyttet ut fra egne utsagn av hensyn til egne barns umulige oppvekstvilkår i den "fargerike" bydelen i Oslo.

Følg med på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Overskriften din er fullstendig feil.

Norge har opplevd en svær oppblomstring av grov rasisme de siste åra, som blandt annet har gitt seg utslag i grove massevoldtekter av "norske 14-15 år gamle horer", samt foreldre som dreper og lemlester sine døtre hvis de forelsker seg i en gutt av feil rase.

Overskriften er en start på å definere hva rasisme er.

Hva er en rasist ?

Hva er en EKTE rasist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det hjelper vel ikke å flytte vel?

Jeg er enig i at det finnes store konflikter, og at det av en rekke årsaker har blitt vanskeligheter mellom innvandrer grupperinger og etniske nordmenn. Mange av disse er reelle, mange er alikevel fortsatt basert på fordommer..

Er det ikke bedre å prøve å kartlegge problemområdene og å prøve brukbare løsninger, enn å løpe fra hele problemet..?

*fortsatt ganske optimist*

*Det hjelper vel ikke å flytte vel?*

?? ikke det ? forklar.

*Er det ikke bedre å prøve å kartlegge problemområdene og å prøve brukbare løsninger*

Den debatten tok vi for 20 år siden. I dag er få så naive at de tror etnisk lapskaus kan føre til annet enn uhygge for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Veldig mange av de som blir drept i Norge hadde drapsmenn som hadde størrelse 41 i sko!

Istedet for å sverte hele folkegrupper (med ditt preik om asylsøkere og "negre"), burde du kanskje heller snakke spesifikt om gjengmedlemmene, uavhengig av hudfarge.

Hvilken folkegruppe mener du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...