Gå til innhold

Ekte rasister er en utdøende rase


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Overskriften er en start på å definere hva rasisme er.

Hva er en rasist ?

Hva er en EKTE rasist ?

Skjønner. Da har du fått et par gode eksempler på EKTE rasister i det norske samfunn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Grip

    22

  • laguna1365380434

    13

  • PREETI

    4

Mest aktive i denne tråden

Overskriften er en start på å definere hva rasisme er.

Hva er en rasist ?

Hva er en EKTE rasist ?

Rasisme er å tillegge folk "åndelige egenskaper" (som "kriminell tilbøyelighet", "lojalitet", "ærlighet", osv) basert på rase/etnisk tilhørighet.

Vanskeligere er det ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Det hjelper vel ikke å flytte vel?

Jeg er enig i at det finnes store konflikter, og at det av en rekke årsaker har blitt vanskeligheter mellom innvandrer grupperinger og etniske nordmenn. Mange av disse er reelle, mange er alikevel fortsatt basert på fordommer..

Er det ikke bedre å prøve å kartlegge problemområdene og å prøve brukbare løsninger, enn å løpe fra hele problemet..?

*fortsatt ganske optimist*

Det hjelper meg å flytte. Jeg vil ikke risikere noe hverken for meg selv eller mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ikke andre enn gjengen har ansvaret for slagsmålet, og kun den som knivstakk har ansvaret for knivstikkingen. Hva vil du fram til?

Du sverter alle asylsøkere og "negre" med ditt innlegg, som om de er mer ansvarlige for gjengslagsmålet enn det du eller jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Rasisme er å tillegge folk "åndelige egenskaper" (som "kriminell tilbøyelighet", "lojalitet", "ærlighet", osv) basert på rase/etnisk tilhørighet.

Vanskeligere er det ikke. :-)

Eller å gå løs på dem, rane, voldta og mobbe me dseksuelle skjellsord..

Slik nordmenn\kvinner nå i stadig større grad utsettes for på gater og torg i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Rasisme er å tillegge folk "åndelige egenskaper" (som "kriminell tilbøyelighet", "lojalitet", "ærlighet", osv) basert på rase/etnisk tilhørighet.

Vanskeligere er det ikke. :-)

Jeg tillegger gjengen kriminelle tilbøyeligheter, er det rasisme ?

Jeg tillegger voldsutøver kriminelle tilbøyligheter, er det rasisme ?

Jeg ser at alle er av samme folkeslag og skjønner at noe er galt, men vet ikke hva, er det rasisme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg er ikke interessert i bowling, gammeldans, curling, publiv, campingvogn eller mange andre ting. Ingen av mine vener er utlendinger, men det skyldes tilfeldigheter. Hvis jeg skal være rasist fordi jeg ikke er intressert i fremmedkultur, må det være mange rasister i dette landet.

Kanskje derfor noen går i tog, fordi ikke mange nok er interessert i fremmedkultur ?

Tre sinnsyke myrdet en sakesløs på Holmlia, men skal hele Norge ta på seg ansvaret for det ?

En psykiatrisk pasient myrdet en uskyldig på bussholdeplassen for ti år siden her, skal vi påta oss ansvaret for det ?

Mulig fyren var kristen, skal alle kristne skamme seg ? Fyren var nordlending, skal alle nordlendinger skamme seg ?

Så hvorfor har gjengslagsmålet noe som helst med ANDRE asylsøkeren å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men jeg er ikke interessert i bowling, gammeldans, curling, publiv, campingvogn eller mange andre ting. Ingen av mine vener er utlendinger, men det skyldes tilfeldigheter. Hvis jeg skal være rasist fordi jeg ikke er intressert i fremmedkultur, må det være mange rasister i dette landet.

Kanskje derfor noen går i tog, fordi ikke mange nok er interessert i fremmedkultur ?

Tre sinnsyke myrdet en sakesløs på Holmlia, men skal hele Norge ta på seg ansvaret for det ?

En psykiatrisk pasient myrdet en uskyldig på bussholdeplassen for ti år siden her, skal vi påta oss ansvaret for det ?

Mulig fyren var kristen, skal alle kristne skamme seg ? Fyren var nordlending, skal alle nordlendinger skamme seg ?

Folk skal ikke "ta på seg noen skyld".. Folk skal prøve å finne løsninger som gagner alle som bor her, både deg svensker, amerikanere, pakistanere, husmødre, kontorister osv, osv..

Hvis det skal finnes noen som helst liten mulighet for å finne gode løsninger, og de må intressere seg for fremmede og skaffe seg kunnskaper om fremmed kultur. Hvis ikke vet vi jo ingenting om naboen.

Det virker dessuten klart for meg at du ikke har noen veldig klare begreper om hva fremmed kultur er. Massevis av ting vi forholder oss til som norske er "fremmed kultur", eller stammer fra inspirasjon hentet fra andre kulturer. Jeg nevnte taco&spaghetti i det forrige innlegget mitt.

Jeg synes det virker som du forbinder fremmedkultur kun med negative begreper. Som gjengslagsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Du nevner i fleng asylsøkere og "negre" - på tross av at det store flertall av disse gruppene åpenbart overhodet ikke har noe med gjengslagsmål å gjøre.

Selvfølgelig er 99% gode mennesker, har jeg skrevet noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Din frykt deles av alle de titusener som hals over hode har flyttet(flyktet) vekk fra innvandrerghettoene i oslo de siste 10 år, herunder også den storkjeftede innvandringstilhengeren Erik Solheim, som det har blitt mutt stille rundt etterpå.

Før eller siden vil også sannheten innhente skrikhalsen Sør, og jeg håper for all del du ikke tar deg nær av hans trakkassering.

Jeg har ikke hørt at det er slike problemer andre steder, men avisene skriver vel om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillegger gjengen kriminelle tilbøyeligheter, er det rasisme ?

Jeg tillegger voldsutøver kriminelle tilbøyligheter, er det rasisme ?

Jeg ser at alle er av samme folkeslag og skjønner at noe er galt, men vet ikke hva, er det rasisme ?

Du skriver: "Jeg tillegger gjengen kriminelle tilbøyeligheter, er det rasisme ?"

Selvsagt er det ikke rasisme hvis du tilllegger dem "kriminelle tilbøyeligheter" fordi de er en gjeng som slåss!

Ingen har noensinne påstått at slikt er rasisme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller å gå løs på dem, rane, voldta og mobbe me dseksuelle skjellsord..

Slik nordmenn\kvinner nå i stadig større grad utsettes for på gater og torg i oslo.

Du får slutte med slik kriminell adferd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Skjønner. Da har du fått et par gode eksempler på EKTE rasister i det norske samfunn i dag.

Mista litt tråden her, men utdyp er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig folk

Du skriver: "Jeg tillegger gjengen kriminelle tilbøyeligheter, er det rasisme ?"

Selvsagt er det ikke rasisme hvis du tilllegger dem "kriminelle tilbøyeligheter" fordi de er en gjeng som slåss!

Ingen har noensinne påstått at slikt er rasisme heller.

Da må jeg si at jeg ikke skjønner hva du vil fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker nicket ditt - "Vanlig folk" - dithen at du identifiserer deg med vanlige folk, at du ser på deg selv som en av de vanlige folkene.

Det gjør meg svært interessert! Det siste jeg ville være i verden er "vanlig folk". Jeg lurer derfor på hva det er ved deg selv som gjør at du oppfatter deg selv som "valig folk". Jeg lurer også på hvorfor du ikke har motforestillinger mot å være "vanlig folk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er 99% gode mennesker, har jeg skrevet noe annet ?

Ja - du sverter alle asylsøkere og "negre" i det du skriver.

Istedet burde du kritisere gjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du får slutte med slik kriminell adferd da.

Du behøver ikke understreke at du ikke tar kulturbetinget vold og voldtekt på alvor.

Vi kjenner alt din rase-selektivitet når det gjelder ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Folk skal ikke "ta på seg noen skyld".. Folk skal prøve å finne løsninger som gagner alle som bor her, både deg svensker, amerikanere, pakistanere, husmødre, kontorister osv, osv..

Hvis det skal finnes noen som helst liten mulighet for å finne gode løsninger, og de må intressere seg for fremmede og skaffe seg kunnskaper om fremmed kultur. Hvis ikke vet vi jo ingenting om naboen.

Det virker dessuten klart for meg at du ikke har noen veldig klare begreper om hva fremmed kultur er. Massevis av ting vi forholder oss til som norske er "fremmed kultur", eller stammer fra inspirasjon hentet fra andre kulturer. Jeg nevnte taco&spaghetti i det forrige innlegget mitt.

Jeg synes det virker som du forbinder fremmedkultur kun med negative begreper. Som gjengslagsmål.

*Folk skal ikke "ta på seg noen skyld".. Folk skal prøve å finne løsninger som gagner alle som bor her, både deg svensker, amerikanere, pakistanere, husmødre, kontorister osv, osv..*

Og hvis jeg ikke er interessert ?

*Hvis det skal finnes noen som helst liten mulighet for å finne gode løsninger, og de må intressere seg for fremmede og skaffe seg kunnskaper om fremmed kultur. Hvis ikke vet vi jo ingenting om naboen.*

Naboen intresserer seg ikke for meg, har jeg et større ansvar ?

*Det virker dessuten klart for meg at du ikke har noen veldig klare begreper om hva fremmed kultur er. Massevis av ting vi forholder oss til som norske er "fremmed kultur", eller stammer fra inspirasjon hentet fra andre kulturer. Jeg nevnte taco&spaghetti i det forrige innlegget mitt.*

Jeg liker ikke taco, men er jeg rasist for det ?

*Jeg synes det virker som du forbinder fremmedkultur kun med negative begreper. Som gjengslagsmål.*

Nei, ikke før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...