Gå til innhold

Ekte rasister er en utdøende rase


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Jeg har ikke hørt at det er slike problemer andre steder, men avisene skriver vel om det ?

Problemet gjelder i mange andre bydeler enn den siste incidenten som det stod om i avisa i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Grip

    22

  • laguna1365380434

    13

  • PREETI

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vanlig folk

Jeg tolker nicket ditt - "Vanlig folk" - dithen at du identifiserer deg med vanlige folk, at du ser på deg selv som en av de vanlige folkene.

Det gjør meg svært interessert! Det siste jeg ville være i verden er "vanlig folk". Jeg lurer derfor på hva det er ved deg selv som gjør at du oppfatter deg selv som "valig folk". Jeg lurer også på hvorfor du ikke har motforestillinger mot å være "vanlig folk".

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal være annerledes når jeg ikke er interessert i å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke understreke at du ikke tar kulturbetinget vold og voldtekt på alvor.

Vi kjenner alt din rase-selektivitet når det gjelder ofrene.

Jeg tar ikke deg på alvor.

Kriminalitet har jeg bekjempet i flere år, totalt uavhengig av ofres og gjerningsmenn etniske opprinnelse.

Det vesentlige er nemlig hva et individ har gjort/ikke gjort, og ikke hvilken hudfarge de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Les definisjonen ovenfor!

Det er ikke vanskelig!

Ikke for deg, kanskje, men jeg vil gjerne forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste du kan gjøre er å slutte med "oss" og "dem" mentaliteten din.

Ikke gruppér mennesker etter hudfarge, men gruppér dem (når du har blitt kjent med dem) som venner eller ei. Basert på hvert individ, og uavhengig av hudfarge.

Det er ikke hudfargen som avgjør, men individet. Det finnes hvite drittsekker og svarte drittsekker. Enkelt og greit.

Den dagen min sønn kan nikline med dattera til en muslim i sofa'n hjemme hos muslimen, DA er vi inne på det grønne feltet. Ikke før.

Mange av disse innvandrerne klumper seg sammen i ghettoer, murer kvinnfolka inne og behandler både dem og unga som eiendeler, eller verre; kveg. Spesielt tenåringsjenter blir passet på som de skulle være den nasjonale gullbeholdningen.

Det ER oss og dem, Sør. Men det er fan ikke bare vår feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solheim flyttet ut fra egne utsagn av hensyn til egne barns umulige oppvekstvilkår i den "fargerike" bydelen i Oslo.

Følg med på nyhetene.

Folk flytter fra "bygden" til Oslo av samme årsak!

Du har hørt om fraflytting fra grisgrendte strøk?

Ditt "eksempel" med Erik Solheim begynner å bli litt forslitt, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig folk

Så hvorfor har gjengslagsmålet noe som helst med ANDRE asylsøkeren å gjøre?

Andre holder vi utenfor, nå var det gjengene og min engstelse vi skal konsentrere oss om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal være annerledes når jeg ikke er interessert i å være det.

Vel, det er jo nettopp denne desinteressen din jeg finner oppsiktsvekkende og derfor interessant. Muligens er jeg like intolerant som deg, bare med motsatt fortegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Ja - du sverter alle asylsøkere og "negre" i det du skriver.

Istedet burde du kritisere gjenger.

Hold alle andre utenfor, nå er det gjengene og min engstelse vi drøfter. Hvor for skal jeg være engstelig eller hvorfor ikke ?

Kan du skrive i min nekrolog at gjenger er hyggelige men ikke akkurat den dagen jeg gikk forbi og de mangla penger ? Vil det hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for deg, kanskje, men jeg vil gjerne forstå.

Hvis du sier at en person er kriminell begrunnet med at vedkommende er "asylsøker" eller "neger", så opptrer du rasistisk.

Hvis du sier at en person er kriminell fordi vedkommende er i et gjengslagsmål, så er det åpenbart ikke rasisme (men basert på fakta) - fordi du snakker om noe som denne individuelle personen har gjort (uavhengig av vedkommendes hudfarge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Vel, det er jo nettopp denne desinteressen din jeg finner oppsiktsvekkende og derfor interessant. Muligens er jeg like intolerant som deg, bare med motsatt fortegn ;)

Intolerant ? Hvordan kommer det fram ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg tar ikke deg på alvor.

Kriminalitet har jeg bekjempet i flere år, totalt uavhengig av ofres og gjerningsmenn etniske opprinnelse.

Det vesentlige er nemlig hva et individ har gjort/ikke gjort, og ikke hvilken hudfarge de har.

*Kriminalitet har jeg bekjempet i flere år, totalt uavhengig av ofres og gjerningsmenn etniske opprinnelse.*

Man pleier starte bekjempelsen der problemet er størst. At du velger å begynne med 80 år gamle norske enker i øvre Rendal,betyr ikke at andre er like upraktiske.

I alle fall er det ikke ditt engasjement mot vanlig kriminalitet som er mest fremtredende på DOL, men din kriminelt energiske evne og lyst til kverulering og sjikane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre holder vi utenfor, nå var det gjengene og min engstelse vi skal konsentrere oss om.

Men det var jo ikke "gjengene" du nevnte i innlegget ditt men asylsøkere og "negere" generelt.

ALLE er da enige i at gjenger er noe faenskap, enten de er svarte, hvite eller annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

*Det hjelper vel ikke å flytte vel?*

?? ikke det ? forklar.

*Er det ikke bedre å prøve å kartlegge problemområdene og å prøve brukbare løsninger*

Den debatten tok vi for 20 år siden. I dag er få så naive at de tror etnisk lapskaus kan føre til annet enn uhygge for alle.

Den debatten tok vi IKKE for tyve år siden..

Den gangen var alle veldig naive, og ingen (bortsett fra Carl Ivar, som kjørte på folks fremmedfrykt, da som nå) innså hvilke problemer som kunne oppstå hvis enm ikke tok kulturforskjeller på alvor. Det var en svart/hvitt diskusjon, der den ene fraksjonen brølte" ikke mobb kameraten min" og den andre brølte på mer politi og hvitløksfrie oppganger..

Etter dette har pendelen svingt ganske kraftig, og vi har funnet ganske store problemer med "det fargerike fellesskapet" Mange av problemene har røtter i innvandrer miljøer. Jeg synes ikke det gagner noe å stikke under en stol at det er mange ikke-norske elementer som har hjulpet på å øke voldskriminalitets statistikken opp, og innført en del "unorsk" og til i den senere tid ukjent, dårlig atferd.

Selvom det er slik, er det også slik at mange nordmenn fortsatt har fordommer og tanker som kun er bygd på frykt og usannheter.

Vi må få "skilt eplene og appelsinene", ved å bli enig om hva som er reelle problem områder og hva som er tull.

Jeg ville i allefall aldri finne på å gi opp håpet på at det ordner seg. Og det første vi må gjøre for at det skal ordne seg er å engasjere oss&skaffe kunnskap..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Hvis du sier at en person er kriminell begrunnet med at vedkommende er "asylsøker" eller "neger", så opptrer du rasistisk.

Hvis du sier at en person er kriminell fordi vedkommende er i et gjengslagsmål, så er det åpenbart ikke rasisme (men basert på fakta) - fordi du snakker om noe som denne individuelle personen har gjort (uavhengig av vedkommendes hudfarge).

Så holder vi oss til saken og fakta. Det jeg opplever og føler er fakta.

Saken er at jeg føler meg truet av to svære gjenger og disse tilfeldigvis er rekruttert fra et og samme folkeslag, eller to. Ingen nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kriminalitet har jeg bekjempet i flere år, totalt uavhengig av ofres og gjerningsmenn etniske opprinnelse.*

Man pleier starte bekjempelsen der problemet er størst. At du velger å begynne med 80 år gamle norske enker i øvre Rendal,betyr ikke at andre er like upraktiske.

I alle fall er det ikke ditt engasjement mot vanlig kriminalitet som er mest fremtredende på DOL, men din kriminelt energiske evne og lyst til kverulering og sjikane.

Jeg bekjemper kriminalitet basert på hvem som UTFØRER ulovlige handlinger, og ikke basert på dine antikvariske fordommer mot andre hudfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Folk flytter fra "bygden" til Oslo av samme årsak!

Du har hørt om fraflytting fra grisgrendte strøk?

Ditt "eksempel" med Erik Solheim begynner å bli litt forslitt, forresten.

*Ditt "eksempel" med Erik Solheim begynner å bli litt forslitt, forresten.*

Skjønner godt at du ikke liker din dobbelmoral vist i praksis. Eller rettere sagt hvordan det går når virkelighetens verden innhenter skrikhalser som deg og Solheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så holder vi oss til saken og fakta. Det jeg opplever og føler er fakta.

Saken er at jeg føler meg truet av to svære gjenger og disse tilfeldigvis er rekruttert fra et og samme folkeslag, eller to. Ingen nordmenn.

Ja - kom til poenget....

Hvilken relevans har nasjonaliteten deres med saken å gjøre?

Hvis de begår ulovlige handlinger, må politiet arrestere dem (som alle andre).

Hvis de ikke begår ulovlige handlinger, skal de selvsagt ikke arresteres.

Hva vil du frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Du sverter alle asylsøkere og "negre" med ditt innlegg, som om de er mer ansvarlige for gjengslagsmålet enn det du eller jeg er.

Hvilke andre enn gjengen har ansvaret for knivstikkingen, og hvilke konklusjoner kan vi trekke at hele gjengen kommer fra samme folkeslag og snakker samme språk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

*Folk skal ikke "ta på seg noen skyld".. Folk skal prøve å finne løsninger som gagner alle som bor her, både deg svensker, amerikanere, pakistanere, husmødre, kontorister osv, osv..*

Og hvis jeg ikke er interessert ?

*Hvis det skal finnes noen som helst liten mulighet for å finne gode løsninger, og de må intressere seg for fremmede og skaffe seg kunnskaper om fremmed kultur. Hvis ikke vet vi jo ingenting om naboen.*

Naboen intresserer seg ikke for meg, har jeg et større ansvar ?

*Det virker dessuten klart for meg at du ikke har noen veldig klare begreper om hva fremmed kultur er. Massevis av ting vi forholder oss til som norske er "fremmed kultur", eller stammer fra inspirasjon hentet fra andre kulturer. Jeg nevnte taco&spaghetti i det forrige innlegget mitt.*

Jeg liker ikke taco, men er jeg rasist for det ?

*Jeg synes det virker som du forbinder fremmedkultur kun med negative begreper. Som gjengslagsmål.*

Nei, ikke før nå.

Jeg synes det er ganske skammelig å være helt uinteressert i å finne ut av problemer og i å lære noe nytt..

Men for all del hvis du synes det er OK å være en kunnskapsløs bonde uten peiling, verken kan eller vil jeg hindre deg i det.:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...