Gå til innhold

Ekte rasister er en utdøende rase


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Hold alle andre utenfor, nå er det gjengene og min engstelse vi drøfter. Hvor for skal jeg være engstelig eller hvorfor ikke ?

Kan du skrive i min nekrolog at gjenger er hyggelige men ikke akkurat den dagen jeg gikk forbi og de mangla penger ? Vil det hjelpe ?

Ser du noen her som forsvarer gjenger?

Hvis du mener gjenger, så skriv "gjenger" og slutt å trekke det store flertall helt uskyldige folk inn i gjengproblematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Grip

    22

  • laguna1365380434

    13

  • PREETI

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk

Jeg bekjemper kriminalitet basert på hvem som UTFØRER ulovlige handlinger, og ikke basert på dine antikvariske fordommer mot andre hudfarger.

*Jeg bekjemper kriminalitet basert på hvem som UTFØRER ulovlige handlinger*

Nettopp, det er det vi andre også gjør. Og det er IKKE 80 årige norske enker i Østerdalen.

Les statistikk fra SsB og kom tilbake når du har tilegnet deg samme kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme er å tillegge folk "åndelige egenskaper" (som "kriminell tilbøyelighet", "lojalitet", "ærlighet", osv) basert på rase/etnisk tilhørighet.

Vanskeligere er det ikke. :-)

Du er nok en gang upresis i dine innlegg.

Caplex sier om rasisme: "syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående".

Din definisjon holder derfor ikke, siden det ikke er rasistisk å påpeke forskjeller mellom raser. Rasisme er å gradere rasene som høyerestående/laverestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre enn gjengen har ansvaret for knivstikkingen, og hvilke konklusjoner kan vi trekke at hele gjengen kommer fra samme folkeslag og snakker samme språk ?

Hvilket ansvar har ANDRE enn akkurat dem i gjengen, selv om de snakker samme språk?

Du blander hummer, kanin og kanari!

Du er da selv akkurat like (lite) ansvarlig for en gjeng som det andre folk som ikke er i gjengen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok en gang upresis i dine innlegg.

Caplex sier om rasisme: "syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående".

Din definisjon holder derfor ikke, siden det ikke er rasistisk å påpeke forskjeller mellom raser. Rasisme er å gradere rasene som høyerestående/laverestående.

Vil du karakterisere "kriminalitet" som likeverdig eller høyere/lavere?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig folk

Ja - kom til poenget....

Hvilken relevans har nasjonaliteten deres med saken å gjøre?

Hvis de begår ulovlige handlinger, må politiet arrestere dem (som alle andre).

Hvis de ikke begår ulovlige handlinger, skal de selvsagt ikke arresteres.

Hva vil du frem til?

Jeg vil fram til at siden alle er fra samme folkeslag, må vi lete etter årsakene innenfor dette folkets kultur og folk. Siden gjengene ikke var der før, må det finnes spor i deres etablering, sosiale forhold osv. Å lete blandt norsk kultur og nordmenn er neppe effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Jeg synes det er ganske skammelig å være helt uinteressert i å finne ut av problemer og i å lære noe nytt..

Men for all del hvis du synes det er OK å være en kunnskapsløs bonde uten peiling, verken kan eller vil jeg hindre deg i det.:o)

Jeg har et par interesser som jeg brenner for, er det helt sikkert at du vil delta i de ? De er meget samfunnsnyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med andre enn akkurat de som var innvolvert i slagsmålet å gjøre?

Hvis det er slik at kriminaliteten er større hos visse grupper, er det relevant å føle økt frykt når man omgis av representanter fra denne gruppen.

Det er en rasjonell følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen min sønn kan nikline med dattera til en muslim i sofa'n hjemme hos muslimen, DA er vi inne på det grønne feltet. Ikke før.

Mange av disse innvandrerne klumper seg sammen i ghettoer, murer kvinnfolka inne og behandler både dem og unga som eiendeler, eller verre; kveg. Spesielt tenåringsjenter blir passet på som de skulle være den nasjonale gullbeholdningen.

Det ER oss og dem, Sør. Men det er fan ikke bare vår feil.

Hei,

Jeg har overhodet IKKE skrevet hvem sin feil det er, annet enn at den som utfører handlingen selv er ansvarlig.

Å tillegge en bestemt folkegruppe (det være seg svarte, jøder, hvite, vietnamesere) åndelige egenskaper ("de er gjerrige fordi de er jøder") er noe som burde vært slutt den dagen Hitler fikk en kule.

Vi skal bekjempe mishandlingen som du nevner, men det skal gjøres uavhengig om mishandleren heter Ahmed eller Viggo!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Hvilket ansvar har ANDRE enn akkurat dem i gjengen, selv om de snakker samme språk?

Du blander hummer, kanin og kanari!

Du er da selv akkurat like (lite) ansvarlig for en gjeng som det andre folk som ikke er i gjengen er.

Ja selvfølgelig, men er det ikke interessant å finne ut hvordan alle disse fra samme folkeslag danner en samfunnsfientlig gjeng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fram til at siden alle er fra samme folkeslag, må vi lete etter årsakene innenfor dette folkets kultur og folk. Siden gjengene ikke var der før, må det finnes spor i deres etablering, sosiale forhold osv. Å lete blandt norsk kultur og nordmenn er neppe effektivt.

Så siden det finnes masse pedofile nordmenn, antar vi at alle nordmenn er pedofile?

Ser du ikke selv at logikken din er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har et par interesser som jeg brenner for, er det helt sikkert at du vil delta i de ? De er meget samfunnsnyttige.

Jeg avviser ikke ting kategorisk før jeg har peiling på hva de innbærer. Etter at jeg har skaffet meg kunnskap om temaet kan jeg gjøre meg opp en mening.

Det ser ut som at du velger å gjøre dette i omvendt rekke følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig folk

Folkegrupper som du nevner i start-innlegget ditt, som asylsøkere og "negre".

At gjengen føler seg svertet, skjønner jeg, men hvordan skal hele folkeslaget bli svertet selv om noen ikke klarer å holde seg på riktig side av loven ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du karakterisere "kriminalitet" som likeverdig eller høyere/lavere?

Med vennlig hilsen

Jeg kaller ikke kriminelle for laverestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker nicket ditt - "Vanlig folk" - dithen at du identifiserer deg med vanlige folk, at du ser på deg selv som en av de vanlige folkene.

Det gjør meg svært interessert! Det siste jeg ville være i verden er "vanlig folk". Jeg lurer derfor på hva det er ved deg selv som gjør at du oppfatter deg selv som "valig folk". Jeg lurer også på hvorfor du ikke har motforestillinger mot å være "vanlig folk".

Det er veldig vanlig å ville definere seg bort fra "vanlige folk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Så siden det finnes masse pedofile nordmenn, antar vi at alle nordmenn er pedofile?

Ser du ikke selv at logikken din er feil?

hvis det finnes noen få rasister av nordmenn så er alle nordmenn rasister ?

Hvis jeg begynner å bli engstelig for meg og mine barn, har det ingenting med rasisme å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, men er det ikke interessant å finne ut hvordan alle disse fra samme folkeslag danner en samfunnsfientlig gjeng ?

Delvis fordi de ikke får lov til å bli integrert i samfunnet, pga diverse "oss" og "dem" holdninger.

Så lenge man opprettholder "oss og dem" kulturen forhindrer man selvsagt integrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske skammelig å være helt uinteressert i å finne ut av problemer og i å lære noe nytt..

Men for all del hvis du synes det er OK å være en kunnskapsløs bonde uten peiling, verken kan eller vil jeg hindre deg i det.:o)

Anser du deg selv som spesielt kunnskapsrik? Innleggene dine bærer ikke preg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig folk

Jeg avviser ikke ting kategorisk før jeg har peiling på hva de innbærer. Etter at jeg har skaffet meg kunnskap om temaet kan jeg gjøre meg opp en mening.

Det ser ut som at du velger å gjøre dette i omvendt rekke følge.

For å sette seg inn i en sak, må man delta, men jeg har tusen andre ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...