emilie1365380386 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Uff,erså fortvilet no og trenger andre sin mening om dette.Jeg er en ung mamma med en sønn på to og ett halvt år.For ca ett halvt år siden flyttet faren til sønnen min og jeg fra hverandre,vi ble begge enige om dette,(men han var den som tok det lettest) Jeg skulle ha hovedomsorgen for sønnen vår,mens han skulle ha han annenhver helg og en dag i uken. Men no har det seg sånn at han angre på hele greien,han har lyst til å bli sammen med meg igjen,sier han har gjort en feil..(det var visst ikke så stort med denne etterlengtede friheten og andre damer allikavel...)han sier og at han elsker meg ,og at han skal forandre seg..(han oppførte seg veldig umodent og gjorde dumme ting under svangerskapet mitt,og også når gutten vår var født.(Uten at jeg trenger å utdype det..)Men...jeg angrer IKKE,jeg er HELT ferdig med han,og har ikke føleser for han lengre! gret nok at han angrer,men han sier og gjør så mange dumme ting,som å ringe midt på natten når han er drita full og si at han har ingenting å leve for lengre,at han like godt kan hopp i sjøen,og at det er kun meg han vil ha.(Sier og når han er edru)at han trenger ik noe samvær m sønnen vår, han betaler jo barnebidrag,og at den e.v.t nye typen min kan ta seg av sønnen vår,han er livredd for at jeg skal finne meg en ny,sier at det bør gå hvertfall to år før jeg i det hele tatt tenker på det,og at han ikke vil klare d hvis jeg får meg ny type. Nå har det seg sånn at jeg faktisk har treft en ny,jeg er ikke sammen med han,men vi er begge forelsket og jeg har virkelig lyst til at det skal bli noe mer mellom oss..x en min vet hvem han er,og en gang jeg nevnte noe forsiktig om han,sa x en min:"hvis du blir sammen med han går jeg og henger meg" uff,det er så utrolig mye styr,jeg har så lyst å komme meg videre må,skal begynne på utdannelse igjen til høsten,og kunne hatt d veldig bra hadde det ikke vert for sånn som han holder på.Jeg tør ikke fortelle om han andre heller,han spør om jeg har fått en ny, men jeg svarer nei..er så redd for konsekvensene..at han nekter samvær m sønnen vår,at noe skal skje med han o.s.sv føler det veldis som at jeg på en måte er utro også,men jeg er jo ikke det,det ble jo slutt mellom oss for ett halvt år siden,og begge var faktisk like enige om det...blir gal av dette her,går rundt med hodepine nesten hver dag p.g.a detteKan noen gi meg noen råd?bør jeg fortelle om "min nye" og hvordan? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105951-fortvilet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tilt Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Gjør det klart for x- en at du ikke vil snakke med ham i det hele tatt viss han ikke slutter og true med selvmord. Han legger en urimelig og altfor stor byrde på deg med slike trusler. Viss du er helt bestemt på at forholdet dere i mellom er over, fortell at du er sammen med en ny. Men trå litt varsomt med et nytt forhold bare 6 m.n.d etter at det gamle er over. Ikke flykt hodestups inn i et nytt. Man bør være ferdige med gamle forhold først. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105951-fortvilet/#findComment-617942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eteti Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hei! Du har en periode i livet ditt hvor alt kunne vært helt perfekt, hadde det ikke vært for eksen....Dere var enige om at det var slutt og nå angrer han. Hva ville HAN gjort dersom situasjonen var motsatt, tror du? Tror nesten jeg bør slutte å besøke DOL, siden jeg har nok dårlige erfaringer med menn selv, og strever med å finne troen på at det faktisk finnes en skikkelig kar der ute. På DOL får man jo virkelig bekreftet at det er mange egoistiske, manipulerende og umodne av den sorten. Hva er det med menn? Er kvinner like ille? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105951-fortvilet/#findComment-618010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjerterdame Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Gjør det klart for x- en at du ikke vil snakke med ham i det hele tatt viss han ikke slutter og true med selvmord. Han legger en urimelig og altfor stor byrde på deg med slike trusler. Viss du er helt bestemt på at forholdet dere i mellom er over, fortell at du er sammen med en ny. Men trå litt varsomt med et nytt forhold bare 6 m.n.d etter at det gamle er over. Ikke flykt hodestups inn i et nytt. Man bør være ferdige med gamle forhold først. mvh Tenk gjennom om eks-en din har noen han kan snakke med, så han kan få hjelp med det virvaret av følelser han sliter med, depresjon og ensomhet eller hva det er. Be noen som står ham nær, snakke med ham om selvmordstruslene, bl.a.Ta kontakt med dem og fortell om dine bekymringer og understrek at du har mer enn nok med å ta ansvar for deg selv og barnet og at det beste for eksen er at han får hjelp til å komme seg videre, siden veien tilbake er stengt. Du skal ha lov til å gå videre - særlig for sønnen din er detviktig han har en mor som klarer seg og som prioriterer seg selv og ham og deres harmoni. Eksen din har tydlig prolemer - men dere er voksne, begge to, og han har gått fra deg - det er slutt - han må gå til andre med dette, mener jeg. At du har en ny venn - vent og se hvordan det går. Det kan du fortelle seinere, når du vet om det er noe du skal satse på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105951-fortvilet/#findComment-618252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gluntn Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hei! det er vel litt vanskelig å gi råd i slike saker... men å finne en man "forelsker" seg i og som føler det samme er ikke alltid like lett. Om du hadde vært singel syns jeg du iallefall kunne gått på et par "dater" med han... og kaaaanskje fikk han en sjangse til? Men iom at du nå har truffet en fyr, så burde du satse på det nye forholdet. Du burde forresten fortelle ham det. Selv om det kan bli tungt osv. Det er bedre det enn at han kommer springende på døre skitaful og akkurat hadde fått vite det av noen andre. At han truer med selvmord lover jo heller ikke så bra... Men du kan ikke la han styre livet ditt og avgjørelsene dine pga. det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105951-fortvilet/#findComment-618773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.