Gå til innhold

Ekteskap: skal kvinner ikke ha rett il skilsmisse ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Men dere går for langt. Både du, Ulv, Morsk, Grip, osv, gjør jo knapt annet enn å skjelle ut hverandre i stedet for å ta tak i saken som diskuteres.

Det kommer ingen av dere noen vei med, og dere framstår alle like kverulerende og ufornuftige.

Jeg har ikke lest tråden her nå, men når du og Ulv diskuterer så trenger man ikke engang å gjøre det for å vite hva som kommer.

Det eneste dere gjør er jo å skjelle og smelle, snakke om skotørrelser, hvem som "avslører seg selv", samt Hitler, Stalin og Pol Pot.

Det burde gå ann å være uenige og likevel kunne diskutere sak.

På DOL er man ikke for å diskutere sak. Dette er Sør's private tumlingsplass. Enten liker man denne kombinasjonen av 90% flaming og 10% sak (helt OK for meg) eller man bør dra på VG-debatt hvor nivået ligger milevis over her.

På tross av iherdige forsøk med 7731 innlegg greide Sør aldri å sabotere forumet der, og måtte kapitulere for temmelig nøyaktig to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    80

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • soleil

    23

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Men dere går for langt. Både du, Ulv, Morsk, Grip, osv, gjør jo knapt annet enn å skjelle ut hverandre i stedet for å ta tak i saken som diskuteres.

Det kommer ingen av dere noen vei med, og dere framstår alle like kverulerende og ufornuftige.

Jeg har ikke lest tråden her nå, men når du og Ulv diskuterer så trenger man ikke engang å gjøre det for å vite hva som kommer.

Det eneste dere gjør er jo å skjelle og smelle, snakke om skotørrelser, hvem som "avslører seg selv", samt Hitler, Stalin og Pol Pot.

Det burde gå ann å være uenige og likevel kunne diskutere sak.

Hei SDD,

Men når "sak" = "hvordan kan vi drite ut innvandrere denne gangen" så er det relativt lite å diskutere.

Du vet like godt som meg at hensikten bak denne tråden ikke var "å forbedre pakistanske kvinners livsvilkår" (ved å nekte dem adgang til Norge pga lovgivningen i Pakistan (!)), men å kaste dritt på innvandrere.

====

Hvis jeg skrev et innlegg om "jeg er dypt bekymret for Frps stortingsgruppe er stresset og overarbeidet" ville du neppe trodd jeg gjorde det fordi jeg virkelig var bekymret for Per Sandbergs velvære...

Men jeg har litt for mye integritet til å skrive slike innlegg med falsk agenda.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hei SDD,

Men når "sak" = "hvordan kan vi drite ut innvandrere denne gangen" så er det relativt lite å diskutere.

Du vet like godt som meg at hensikten bak denne tråden ikke var "å forbedre pakistanske kvinners livsvilkår" (ved å nekte dem adgang til Norge pga lovgivningen i Pakistan (!)), men å kaste dritt på innvandrere.

====

Hvis jeg skrev et innlegg om "jeg er dypt bekymret for Frps stortingsgruppe er stresset og overarbeidet" ville du neppe trodd jeg gjorde det fordi jeg virkelig var bekymret for Per Sandbergs velvære...

Men jeg har litt for mye integritet til å skrive slike innlegg med falsk agenda.

Med vennlig hilsen

På DOL er du heldigvis mutt aleine om å kalle det "drittkasting" når noen setter fokus på grove overgrep midt blandt oss.

En av de største utfordringene i det flerkulturelle samfunn vi har pådratt oss, er å bekjempe middelalderske møkkatradisjoner, samme hvor mye Imamene og deres misforståtte norske medløper av ditt kaliber måtte hylskrike om rasisme og andre begreper dere for lengst har gjort innholdsløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På DOL er du heldigvis mutt aleine om å kalle det "drittkasting" når noen setter fokus på grove overgrep midt blandt oss.

En av de største utfordringene i det flerkulturelle samfunn vi har pådratt oss, er å bekjempe middelalderske møkkatradisjoner, samme hvor mye Imamene og deres misforståtte norske medløper av ditt kaliber måtte hylskrike om rasisme og andre begreper dere for lengst har gjort innholdsløse.

Din omsorg for muslimers ve og vel er rørende...

Når skjedde denne "konverteringen" fra det mølet du pleide å skrive om dem?

Det er godt muslimene har slike prektige samfunnsborgere som deg til å passe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Din omsorg for muslimers ve og vel er rørende...

Når skjedde denne "konverteringen" fra det mølet du pleide å skrive om dem?

Det er godt muslimene har slike prektige samfunnsborgere som deg til å passe på dem.

Det verste med deg er at du faktisk tror selv at den syke kveruleringa og de talløse selvmotsigelsene dine gavner innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med deg er at du faktisk tror selv at den syke kveruleringa og de talløse selvmotsigelsene dine gavner innvandrere.

Og det verste med deg er at du faktisk tror at ditt preik gavner noen som helst - det være seg innvandrere, nordmenn, eller andre.

Dine idéer om "den rene hvite rase" er forbigått forlengt. En tragisk kuriositet i historien, på linje med årelating og heksebrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei SDD,

Men når "sak" = "hvordan kan vi drite ut innvandrere denne gangen" så er det relativt lite å diskutere.

Du vet like godt som meg at hensikten bak denne tråden ikke var "å forbedre pakistanske kvinners livsvilkår" (ved å nekte dem adgang til Norge pga lovgivningen i Pakistan (!)), men å kaste dritt på innvandrere.

====

Hvis jeg skrev et innlegg om "jeg er dypt bekymret for Frps stortingsgruppe er stresset og overarbeidet" ville du neppe trodd jeg gjorde det fordi jeg virkelig var bekymret for Per Sandbergs velvære...

Men jeg har litt for mye integritet til å skrive slike innlegg med falsk agenda.

Med vennlig hilsen

Jeg syntes det så ut som om Ulv spurte om noe. At han liker å sette fokus på innvandring og aspekter vedrørende dette er en ting, men det må gå ann å svare han seriøst uansett.

Og hovedinnlegget hans denne gangen så jeg ikke noe galt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Og det verste med deg er at du faktisk tror at ditt preik gavner noen som helst - det være seg innvandrere, nordmenn, eller andre.

Dine idéer om "den rene hvite rase" er forbigått forlengt. En tragisk kuriositet i historien, på linje med årelating og heksebrenning.

Hitler, Stalin, Pol-Pot, Vidkun og den hvite rase.

Du er omtrendt like orginal og forutsigbar som at Kjell Bekkelund kommer til å ha nok en avskjedskonsert.

Det mest grove og groteskt rasistiske innlegg i Dol's historie er du selv forfatter av, den gang du gikk inn for rettslig forskjellsbehandling i reindyrket apharteid-stil på rase/kulturmessig grunnlag når det gjaldt kjønnslemlestelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det så ut som om Ulv spurte om noe. At han liker å sette fokus på innvandring og aspekter vedrørende dette er en ting, men det må gå ann å svare han seriøst uansett.

Og hovedinnlegget hans denne gangen så jeg ikke noe galt i.

Hei,

Tror du at pakistanske kvinner får det bedre hvis vi nekter dem å komme til Norge, fordi pakistanske ekteskapskontrakter ikke har likestilling?

===

Videre - ville du trodd jeg var bekymret for Per Sandbergs helse (grunnet "for mye arbeid") hvis jeg sa han trengte ferie?

Det er lov å se på agendaen til personene som skriver innlegg, SDD. Man behøver ikke være så naiv at man tror på alt som blir skrevet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hitler, Stalin, Pol-Pot, Vidkun og den hvite rase.

Du er omtrendt like orginal og forutsigbar som at Kjell Bekkelund kommer til å ha nok en avskjedskonsert.

Det mest grove og groteskt rasistiske innlegg i Dol's historie er du selv forfatter av, den gang du gikk inn for rettslig forskjellsbehandling i reindyrket apharteid-stil på rase/kulturmessig grunnlag når det gjaldt kjønnslemlestelse.

*ler*

Fortsett gjerne oppramsingen av dine idealer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hitler, Stalin, Pol-Pot, Vidkun og den hvite rase.

Du er omtrendt like orginal og forutsigbar som at Kjell Bekkelund kommer til å ha nok en avskjedskonsert.

Det mest grove og groteskt rasistiske innlegg i Dol's historie er du selv forfatter av, den gang du gikk inn for rettslig forskjellsbehandling i reindyrket apharteid-stil på rase/kulturmessig grunnlag når det gjaldt kjønnslemlestelse.

Er det oppholdet i Sør-Afrika som ga deg inspirasjon til ønsket om Apharteid i Norge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

*ler*

Fortsett gjerne oppramsingen av dine idealer...

Er det oppholdet i Sør-Afrika som ga deg inspirasjon til ønsket om Apharteid i Norge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tror du at pakistanske kvinner får det bedre hvis vi nekter dem å komme til Norge, fordi pakistanske ekteskapskontrakter ikke har likestilling?

===

Videre - ville du trodd jeg var bekymret for Per Sandbergs helse (grunnet "for mye arbeid") hvis jeg sa han trengte ferie?

Det er lov å se på agendaen til personene som skriver innlegg, SDD. Man behøver ikke være så naiv at man tror på alt som blir skrevet.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke engang lest linken Ulv la ut, så jeg kan ikke svare på det du spør om.

Poenget mitt er at man ikke engang trenger å klikke seg inn på innleggene dere skriver til hverandre for å vite nøyaktig hva det står skrevet i innleggene.

Ulv har vel sin misjon i å sette fokus på kulturkonflikter, mens du har din misjon i å forsvare de "svakere" i samfunnet.

Helt greit det, men et visst nivå av saklighet fra begge parter bør være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er "kulturelle lover" som benyttes i rettssystemet, så er det uinteressant hva slags lover det er, iom. at det er de som gjelder. Og nekter man å følge de lover som gjelder i et land, så har man ingenting der å gjøre.

(Det gjelder også om norske turister sprader halvnakne rundt i gatene i Bagdad)

"................."

Kanskje snakker vi forbi hverandre -når pakistanere i Norge ikke anser noen for skilt, fordi skilsmissen ikke er gyldig i Pakistan, og ei heller innen islam, så bryter de ikke norsk lov. Men de det gjelder kan velge å si at de ikke lever under disse lovene (når de er i norge)

Når de bor i Pakistan, derimot, så vil de derimot bryte loven om bigami. Og det kan de velge å ikke gjøre, eller de kan velge å være lovbrytere.

Selv mener jeg det kan være riktig å bryte et lands lover, enten de er kulturelle eller nedfelt i det juridiske lovverket. Like mye som ejg mener at sivil ulydighet er en rett en må forsvare å ha her i norge.

Men som altid når en bryter lover -en må også regne med å ta følgene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang lest linken Ulv la ut, så jeg kan ikke svare på det du spør om.

Poenget mitt er at man ikke engang trenger å klikke seg inn på innleggene dere skriver til hverandre for å vite nøyaktig hva det står skrevet i innleggene.

Ulv har vel sin misjon i å sette fokus på kulturkonflikter, mens du har din misjon i å forsvare de "svakere" i samfunnet.

Helt greit det, men et visst nivå av saklighet fra begge parter bør være mulig.

Hei,

Det er ikke å "belyse kulturkonflikter" når man bare trekker frem det negative om én side, og totalt ignorerer det negative den andre siden gjør.

Videre, hensikten hans er jo "å kaste dritt", ikke å finne noen løsning. Etter de første ørten hundre slike falske innlegg, så er det ikke verdt for andre å argumentere ordentlig - han er ikke interessert i det uansett.

Ta eksempelet hvor noen individuelle muslimer skrev et brev til et sykehus i Norge og spurte om de kunne skifte ut et bilde av en gris (som jøder/muslimer ikke liker) bå en av dørene på barneavdelingen med et bilde av et annet dyr.

Dette ble presentert som "muslimer forbyr nordmenn å ha bilder av gris"...

UiF "belyser" ikke kulturkonflikter - han fabrikerer dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SDD,

Men når "sak" = "hvordan kan vi drite ut innvandrere denne gangen" så er det relativt lite å diskutere.

Du vet like godt som meg at hensikten bak denne tråden ikke var "å forbedre pakistanske kvinners livsvilkår" (ved å nekte dem adgang til Norge pga lovgivningen i Pakistan (!)), men å kaste dritt på innvandrere.

====

Hvis jeg skrev et innlegg om "jeg er dypt bekymret for Frps stortingsgruppe er stresset og overarbeidet" ville du neppe trodd jeg gjorde det fordi jeg virkelig var bekymret for Per Sandbergs velvære...

Men jeg har litt for mye integritet til å skrive slike innlegg med falsk agenda.

Med vennlig hilsen

Men om du mener at dette bare er for å kaste dritt, hvorfor tier du det ikke i hjel, slik som det nå er så lager du både emr blest m det .og gir UIF fortjent sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du mener at dette bare er for å kaste dritt, hvorfor tier du det ikke i hjel, slik som det nå er så lager du både emr blest m det .og gir UIF fortjent sympati.

Hei,

Fordi jeg ikke synes man skal ignorere mobbing. Og det blir mobbing når man støtt og stadig poster innlegg om kun det negative om en liten, definerbar gruppe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fordi jeg ikke synes man skal ignorere mobbing. Og det blir mobbing når man støtt og stadig poster innlegg om kun det negative om en liten, definerbar gruppe.

Med vennlig hilsen

Jeg tror det beste da er å ta debatten på alvor, ikke bare slenge dritt. Og det holder med et par innlegg.

IMHO

På den andre siden så er jeg så irritabel selv om dagen at jeg godt kunne trengt en debatt å bare slenge stygge svar i sjøl ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

På DOL er du heldigvis mutt aleine om å kalle det "drittkasting" når noen setter fokus på grove overgrep midt blandt oss.

En av de største utfordringene i det flerkulturelle samfunn vi har pådratt oss, er å bekjempe middelalderske møkkatradisjoner, samme hvor mye Imamene og deres misforståtte norske medløper av ditt kaliber måtte hylskrike om rasisme og andre begreper dere for lengst har gjort innholdsløse.

Rasister og andre lignende mistilpassede elementer burde takke figurer som sør. "Sør'er" trekker opp debatten slik at de som før satt og mumlet i skyggene kommer fram og virkelig kjemper for sine "verdier", og vi får større problemer enn vi hadde før. Sympatier vi ikke ønsker blomstrer fritt i kampens hete. Når jeg skriver "vi" så mener jeg både innfødte nordmenn, asylsøkere, lykkejegere og innvandrere.

Sør'er tror løsningen er å slå dem med balltrær, men da finner de bare fram større balltrær, og vi er like langt.

All hetsen fører til mere hets, vold fører til mer vold, høye stemmer fører til enda høyere stemmer osv.

At ikke problemer kan diskuteres på et saklig nivå tyder på sykdom i holdninger og at adferd ikke er gjennomtenkt og planlagt. Vi handler i sinne og frustrasjon i stedet for ro og ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, jeg har ofte lurt på det der. Kjenner han deg personlig, siden han er så skråsikker på dine unnderliggende hensikter og personlige moralske kodekser? Hvis man plukker ut ting folk skriver i diskusjonene her inne, så er det mange ekstreme konklusjoner man kan dra om folk.

"..................."

Han skulle bare visst at jeg ansatte en brunsvart pakistaner i 1974, Nazar. Flink fyr, en reser på å holde orden, ingen sjåfører lurte han, mistenksom som få. Jeg ansatte han kun fordi jeg er rasist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...