Gå til innhold

Ekteskap: skal kvinner ikke ha rett il skilsmisse ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen mangel på folk som debatterer med meg.

At du ikke klarer å holde deg til tema, men må snakke om "været" derimot - viser bare at du kun er ute for å kaste dritt etter utlendinger. Igjen.

Jeg syns nå du har vært en foregangsfigur når det gjelder å diskutere person ikke sak i dette innlegget.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    80

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • soleil

    23

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Sitat Ole Brumm (Winnie The-Pooh, da):

I'm a little black raincloud of course.

:-D

Interessant å se at Mistera fikk rett forresten. Overraskende var det dog ikke.

Tror du folk sjekker om barn/voksne er adoptert eller har flyttet her etterpå - før de utsetter dem for rasisme?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg ser ingen mangel på folk som debatterer med meg.

At du ikke klarer å holde deg til tema, men må snakke om "været" derimot - viser bare at du kun er ute for å kaste dritt etter utlendinger. Igjen.

At sør ikke holder seg til saken gjør ikke saken enklere å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå du har vært en foregangsfigur når det gjelder å diskutere person ikke sak i dette innlegget.

Vennlig hilsen

Hei,

Saken her er at "noen" bruker ethvert påskudd til å kaste dritt etter "våre nye landsmenn".

1) Pakistanere utgjør en liten brøkdel av "våre nye landsmenn".

2) Personen som legger dette inn bryr seg overhodet ikke om "vnl"s ve og vel, men bruker alt det negative han kan finne om dem som unnskyldning for å nekte dem oppholdstillatelse, osv.

Det blir som når Vidar Kleppe går i tog mot rasisme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du folk sjekker om barn/voksne er adoptert eller har flyttet her etterpå - før de utsetter dem for rasisme?

Med vennlig hilsen

Ps. Er dette innlegget rasistisk?

Er det ikke legitimt å peke på negative forhold i enkelte (sub)kulturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Sitat Ole Brumm (Winnie The-Pooh, da):

I'm a little black raincloud of course.

:-D

Interessant å se at Mistera fikk rett forresten. Overraskende var det dog ikke.

Enkelte ting er forutsigbare, men dette var da ikke så usant og usaklig ? Og det er da galt å nekte BARE kvinner skilsmisse ? Hva faen tror menn de er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At sør ikke holder seg til saken gjør ikke saken enklere å diskutere.

At du benytter enhver irrelevant sak til å kaste dritt på "våre nye landsmenn" gjør kanskje at du avslører deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Er dette innlegget rasistisk?

Er det ikke legitimt å peke på negative forhold i enkelte (sub)kulturer?

Hei,

Hva tror du er hensikten:

1) UiF er dypt bekymret for pakistanske kvinners ve og vel, og vil derfor sverte alle "våre nye landsmenn" (pakistanske og ikke-pakistanske) med dette.

2) UiF bruker dette som påskudd for å kaste dritt på "våre nye landsmenn", og fremstiller samtlige i negativt lys.

PS: det ER lov å lese et innlegg i lys av de siste 500 innleggene i same gate som samme nick har postet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*ler*

Ingen har nektet noen å ytre seg her (slik du løgnaktig snakker om).

Men du sutrer fordi man påpeker at du, atter en gang, har avslørt deg selv.

Ditt falske "ve og vel" for utlendinger er latterlig. Dette er noe du bruker som en lam unnskyldning for å nekte folk oppholdstillatelse.

Jeg ønsker ikke ve og vel for menn som undertrykker kvinner. Det er i strid med grunnlegende menneskeretter og det forundrer meg at noen forsvarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Saken her er at "noen" bruker ethvert påskudd til å kaste dritt etter "våre nye landsmenn".

1) Pakistanere utgjør en liten brøkdel av "våre nye landsmenn".

2) Personen som legger dette inn bryr seg overhodet ikke om "vnl"s ve og vel, men bruker alt det negative han kan finne om dem som unnskyldning for å nekte dem oppholdstillatelse, osv.

Det blir som når Vidar Kleppe går i tog mot rasisme.

Med vennlig hilsen

Så vidt jeg vet har ikke Ulv en slik jobb eller kompetanse som gjør at han kan nekte noen oppholdstillatelse.

Dette er et åpent forum hvor en kan diskutere det man er opptatt av. Hvem som legger inn et innlegg er underordnet.

Det er stort sett voksne folk som leser her og jeg tror de fleste vet at det ikke bare er pakistanske innvandrere i Norge.

Tror også de fleste skjønner at slike problemer ikke er i alle pakistanske familier.

Det interessante er innholdet i "saken".

I dette tilfellet er vel problemet og saken at det er svakheter i lovverket i forhold til ekteskap og skilsmisser over grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting er forutsigbare, men dette var da ikke så usant og usaklig ? Og det er da galt å nekte BARE kvinner skilsmisse ? Hva faen tror menn de er ?

Selvsagt er det galt, og det vet alle.

Men du skriver åpenbart IKKE dette pga din "dype bekymring for pakistanske kvinner", men pga ditt dype engasjement i å fremstille "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Hva tror du er hensikten:

1) UiF er dypt bekymret for pakistanske kvinners ve og vel, og vil derfor sverte alle "våre nye landsmenn" (pakistanske og ikke-pakistanske) med dette.

2) UiF bruker dette som påskudd for å kaste dritt på "våre nye landsmenn", og fremstiller samtlige i negativt lys.

PS: det ER lov å lese et innlegg i lys av de siste 500 innleggene i same gate som samme nick har postet.

Med vennlig hilsen

Det er lov å lese de siste 500 innlegg fra sør som utelukkende går på å fornærme, mistenkligggjøre og mobbe meg uten respekt og toleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Tror du folk sjekker om barn/voksne er adoptert eller har flyttet her etterpå - før de utsetter dem for rasisme?

Med vennlig hilsen

Nå var det jo Faarikaalen jeg snakka med akkurat nå, jeg har ikke en gang gitt meg ut på å diskutere temaet i denne tråden. Syns bare det passa med et lite Brumm-sitat som en kommentar til innlegget hans.

På den annen side vil jeg anse det som lite sansynlig at mine to gullgutter kommer til å bli utsatt for tvangsekteskap noen gang på tross av sitt thailandske utseende, så forsøket ditt på å diskutere på mine premisser var totalt skivebom denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Hva tror du er hensikten:

1) UiF er dypt bekymret for pakistanske kvinners ve og vel, og vil derfor sverte alle "våre nye landsmenn" (pakistanske og ikke-pakistanske) med dette.

2) UiF bruker dette som påskudd for å kaste dritt på "våre nye landsmenn", og fremstiller samtlige i negativt lys.

PS: det ER lov å lese et innlegg i lys av de siste 500 innleggene i same gate som samme nick har postet.

Med vennlig hilsen

Jeg tror UIF liker å diskutere.

Slike innlegg har en tendens til å provosere og er dermed interessante og utfordrende.

Tror du innerst inne er enig for du henger deg på i hver eneste diskusjon om slike temaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Selvsagt er det galt, og det vet alle.

Men du skriver åpenbart IKKE dette pga din "dype bekymring for pakistanske kvinner", men pga ditt dype engasjement i å fremstille "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Sør tar feil, i dette innlegget nevner jeg mennskeretter, og som gjelder for alle mennesker. Uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke ve og vel for menn som undertrykker kvinner. Det er i strid med grunnlegende menneskeretter og det forundrer meg at noen forsvarer det.

Hvor "forsvarer" jeg det?

Din plutselige "omtanke for pakistanske kvinner" er enda et påskudd for å kaste dritt på "våre nye landsmenn".

Din "omtanke" er så falsk som den kan bli - dette handler om, atter en gang, å fremstille alle "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Selvsagt er det galt, og det vet alle.

Men du skriver åpenbart IKKE dette pga din "dype bekymring for pakistanske kvinner", men pga ditt dype engasjement i å fremstille "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Hvordan i alle dager vet du hva slags bekymringer Faarikaalen har for gitte samfunnsgrupper?

Selv jeg som har sans for denne Faarikaalen på generell basis har ikke en gang peiling på hva slags bekymringer han har eller ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Hei,

Saken her er at "noen" bruker ethvert påskudd til å kaste dritt etter "våre nye landsmenn".

1) Pakistanere utgjør en liten brøkdel av "våre nye landsmenn".

2) Personen som legger dette inn bryr seg overhodet ikke om "vnl"s ve og vel, men bruker alt det negative han kan finne om dem som unnskyldning for å nekte dem oppholdstillatelse, osv.

Det blir som når Vidar Kleppe går i tog mot rasisme.

Med vennlig hilsen

Å! Er Ulv i Faarikaal Vidar Kleppe! Aha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror UIF liker å diskutere.

Slike innlegg har en tendens til å provosere og er dermed interessante og utfordrende.

Tror du innerst inne er enig for du henger deg på i hver eneste diskusjon om slike temaer.

Jeg tror UiF liker å grave opp enhver historie fra VG hvor han kan fremstille muslimer og/eller "våre nye landsmenn" i et negativt lys. Det er noe han har gjort gang på gang på gang.

Hvis han kan fremstille det som "tårer for pakistanske kvinner" så blir jo det "enda bedre".

Hva tror du netto-resultatet av en lovendring vil bli? At pakistanske kvinner blir boende i Pakistan. Blir det bedre for dem?

Man behøver jo ikke være atom-fysiker for å avsløre dette...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Det er lov å lese de siste 500 innlegg fra sør som utelukkende går på å fornærme, mistenkligggjøre og mobbe meg uten respekt og toleranse.

Og så du som er sånn en kjekk ung mann. Skjønner det ikke, jeg. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...