Gå til innhold

Ekteskap: skal kvinner ikke ha rett il skilsmisse ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    80

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • soleil

    23

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Nå var det jo Faarikaalen jeg snakka med akkurat nå, jeg har ikke en gang gitt meg ut på å diskutere temaet i denne tråden. Syns bare det passa med et lite Brumm-sitat som en kommentar til innlegget hans.

På den annen side vil jeg anse det som lite sansynlig at mine to gullgutter kommer til å bli utsatt for tvangsekteskap noen gang på tross av sitt thailandske utseende, så forsøket ditt på å diskutere på mine premisser var totalt skivebom denne gangen.

Hei,

Nei, det var (dessverre) ikke skivebom, ChiengMai.

Det som UiF legger opp til her er drittkasting mot "våre nye landsmenn" (som han kaller dem), og ikke kun mot "noen få pakistanere".

Slikt rammer ikke bare "pakistanere" (ville vært ille nok), men alle som ikke har "etnisk norsk utseende".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha fulgt denne tråden, men den er allerede ødelagt. Orker ikke å lese nedrakkingen.

Enig med du.

Hva om noen andre starter en ny tråd om samme emne.

Obs. Ulv kan ikke skrive den tråden, da han har brukt opp rasisme-kvota si i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å lese de siste 500 innlegg fra sør som utelukkende går på å fornærme, mistenkligggjøre og mobbe meg uten respekt og toleranse.

Forskjellen er at jeg ALDRI har startet tråder for å kaste dritt på grupper eller enkeltpersoner.

Du har hatt lange diskusjoner om "Sør" gående uten at jeg engang har deltatt i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvor "forsvarer" jeg det?

Din plutselige "omtanke for pakistanske kvinner" er enda et påskudd for å kaste dritt på "våre nye landsmenn".

Din "omtanke" er så falsk som den kan bli - dette handler om, atter en gang, å fremstille alle "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Ikke alle, bare de som selv framstiller seg. Dritten mad denne ytringsfriheten er at folk får greie på ting, og det kan får konsekvenser, som f eks at det kommer nye lover.

Hvis vi oppdager at etniske nordmenn undertrykker kvinner blir det hurumlei, men når våre nye landsmenn bryter mennskeretter da er det ikke så ille ?

Jeg trodde ærlig talt ikke at det skulle bli nødvendig opp gjennom tidene å forby omskjæring av kvinner, tvangsekteskap og nå en lov mot undertrykking i ekteskapskontrakter !

Men må det til så må det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av hele tråden

Hei,

Nei, det var (dessverre) ikke skivebom, ChiengMai.

Det som UiF legger opp til her er drittkasting mot "våre nye landsmenn" (som han kaller dem), og ikke kun mot "noen få pakistanere".

Slikt rammer ikke bare "pakistanere" (ville vært ille nok), men alle som ikke har "etnisk norsk utseende".

Med vennlig hilsen

Nå er det du som tolker hva UIF mener. Våre nye landsmenn er da nettopp NYE landsmenn, altså kan de være av alle farger..

De som er her fra før er ikke NYE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest '!-o-!'

Jeg tror UiF liker å grave opp enhver historie fra VG hvor han kan fremstille muslimer og/eller "våre nye landsmenn" i et negativt lys. Det er noe han har gjort gang på gang på gang.

Hvis han kan fremstille det som "tårer for pakistanske kvinner" så blir jo det "enda bedre".

Hva tror du netto-resultatet av en lovendring vil bli? At pakistanske kvinner blir boende i Pakistan. Blir det bedre for dem?

Man behøver jo ikke være atom-fysiker for å avsløre dette...

Med vennlig hilsen

Det er merkelig at du Sør som hele tida maser om at folk skal diskutere sak, ikke Sør kan få deg til å skrive dette! Du tillegger UiF meninger han ikke har gitt uttrykk for. Kan være han har slike meninger, men de har i alle fall ikke fremkommet i denne diskusjonen. Tror nok ikke di er noen kjernefysiker, nei. Du fant neppe opp kruttet heller, men jeg mistenker at du sto j*vla nært da det smalt.

En ting er i alle fall mer enn tydelig: Det gjelder et annet sett regler for Sør enn for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du.

Hva om noen andre starter en ny tråd om samme emne.

Obs. Ulv kan ikke skrive den tråden, da han har brukt opp rasisme-kvota si i år ;)

Egentlig en god idé, men jeg vil ikke skrive den :-)

Gidder ikke diskutere med Sør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager vet du hva slags bekymringer Faarikaalen har for gitte samfunnsgrupper?

Selv jeg som har sans for denne Faarikaalen på generell basis har ikke en gang peiling på hva slags bekymringer han har eller ikke har.

Hei,

Man legger hurtig merke til noen som gang etter gang etter gang benytter enhver anledning til å fremstille "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Hvis det har vært slosskamp (og de som var innblandet har mørk hud) så varer det ikke lenge før UiF legger ut en lenke med "hvordan kan vi leve med disse i Norge" osv.

Det er ikke "en enkelt-hendelse", men et langt mønster.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Nei, det var (dessverre) ikke skivebom, ChiengMai.

Det som UiF legger opp til her er drittkasting mot "våre nye landsmenn" (som han kaller dem), og ikke kun mot "noen få pakistanere".

Slikt rammer ikke bare "pakistanere" (ville vært ille nok), men alle som ikke har "etnisk norsk utseende".

Med vennlig hilsen

En ting må du holde utenfor og det er hudfarge, jeg skjønner sør vil trakassere meg men at hudfarge spiller noen rolle for meg, er totalt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hei,

Nei, det var (dessverre) ikke skivebom, ChiengMai.

Det som UiF legger opp til her er drittkasting mot "våre nye landsmenn" (som han kaller dem), og ikke kun mot "noen få pakistanere".

Slikt rammer ikke bare "pakistanere" (ville vært ille nok), men alle som ikke har "etnisk norsk utseende".

Med vennlig hilsen

Du har tydeligvis lest et annet innlegg fra Faarikaalen enn jeg har gjort, så da er det nytteløst å fortsette diskusjonen.

EOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Man legger hurtig merke til noen som gang etter gang etter gang benytter enhver anledning til å fremstille "våre nye landsmenn" i et negativt lys.

Hvis det har vært slosskamp (og de som var innblandet har mørk hud) så varer det ikke lenge før UiF legger ut en lenke med "hvordan kan vi leve med disse i Norge" osv.

Det er ikke "en enkelt-hendelse", men et langt mønster.

Med vennlig hilsen

Har ikke nevnt hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal få skille seg når man har lyst til det..

Derimot synes jeg det burde vært lov å gifte seg kun en eneste gang..

Tåpelig å gifte seg flere ganger, har man vist at man ikke kan holde ekteskapsløftet bør man ikke få en second chance..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle, bare de som selv framstiller seg. Dritten mad denne ytringsfriheten er at folk får greie på ting, og det kan får konsekvenser, som f eks at det kommer nye lover.

Hvis vi oppdager at etniske nordmenn undertrykker kvinner blir det hurumlei, men når våre nye landsmenn bryter mennskeretter da er det ikke så ille ?

Jeg trodde ærlig talt ikke at det skulle bli nødvendig opp gjennom tidene å forby omskjæring av kvinner, tvangsekteskap og nå en lov mot undertrykking i ekteskapskontrakter !

Men må det til så må det til.

Det er så åpenlyst at du bruker dette som påskudd for å fremme dine "brune" idéer.

Alle er enige i at slike ting er negativt, men du er kun interessert i hvordan du kan misbruke dette til å få alle "dem" til å fremstå negativt.

Som Vidar Kleppe i rasismetoget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal få skille seg når man har lyst til det..

Derimot synes jeg det burde vært lov å gifte seg kun en eneste gang..

Tåpelig å gifte seg flere ganger, har man vist at man ikke kan holde ekteskapsløftet bør man ikke få en second chance..

Hvorfor bør man ikke det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Forskjellen er at jeg ALDRI har startet tråder for å kaste dritt på grupper eller enkeltpersoner.

Du har hatt lange diskusjoner om "Sør" gående uten at jeg engang har deltatt i tråden!

Har sør i det hele tatt startet noen tråder, eller har sør bare ødelagt andres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Enkelte ting er forutsigbare, men dette var da ikke så usant og usaklig ? Og det er da galt å nekte BARE kvinner skilsmisse ? Hva faen tror menn de er ?

For å holde meg litt til saken: Ja, det er galt. Og ja, vi må få lover som forhindrer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nevnt hudfarge.

Nei, Uif - det er klart at pakistanere flest har blå øyne og lys hud. Blonde er de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Uif - det er klart at pakistanere flest har blå øyne og lys hud. Blonde er de også!

Fyren har faktisk ikke sagt noe om hudfarge.

Er du manisk, Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør tar feil, i dette innlegget nevner jeg mennskeretter, og som gjelder for alle mennesker. Uten unntak.

Selvsagt nevner du det, men det er bare et skalkesjul for å kaste møkk mot "våre nye landsmenn" generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...