Gå til innhold

Fjerne gammel maskeringstape

Anbefalte innlegg

Høne I Frikassè

Hepp!

La meg starte med å legge meg flat og si at; ja, jeg vet at maskeringstapen skal fjernes asap. Men i mitt tilfelle så ble asap sånn ca tre uker etter maling. *kremt*. Og da begynnte det å regne ute slik at jeg ikke gadd å gå ut i regnet for å fjerne maskeringstapen. La meg legge til at dette er på vinduer, det er ute og det ble gjort i fjor høst. *kremt igjen*

Når jeg nå prøver å ta bort denne forbanna dritten, så kommer det bare av smååå smååå fliser med tape. Alt limet sitter selvfølgelig igjen på vinduet. Det er også noen ruglete vinduer - slike man ikke kan se gjennom.

Det er da jeg spør: *peke med Oddvar Stenstrøm-fingeren* "Hvordan skal jeg få det bort?"

Nytter ikke å skrape - all tapen sitter igjen på vinduet.

Noen genuine sjeler der ute som har vært like talentløs som meg?

Takker for råd. Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106760-fjerne-gammel-maskeringstape/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

I en fargehandel, kjøp f eks terpentin, altså ikke whitespirit.

Fukt tapen med det, og vent en stund, da skal det gli av.

Det finnes minst fire typer lim på disse teiptypene, noen er plastbelagt, og det er et vanskelig problem. Maskeringsteip _må_ tas av med en gang, spesielt utendørs, da sola krakellerer teipen veldig fort.

Høne I Frikassè

I en fargehandel, kjøp f eks terpentin, altså ikke whitespirit.

Fukt tapen med det, og vent en stund, da skal det gli av.

Det finnes minst fire typer lim på disse teiptypene, noen er plastbelagt, og det er et vanskelig problem. Maskeringsteip _må_ tas av med en gang, spesielt utendørs, da sola krakellerer teipen veldig fort.

Døh, pus. Bare strø salt i såret du. Jeg sa jo at jeg visste jeg hadde gjort feil og at det skulle tas av med en gang. *erkedeng*

;P

Høne I Frikassè

Hei,

Alt etter hvilket lim som er på maskerings-tapen: "cellulose thinner" eller white spirit, men vær forsiktig så du ikke løser opp underlaget/malingen også!

Med vennlig hilsen

Hvordan finner jeg ut hva slags lim som er på tap'en egentlig?

Jeg får prøve meg frem..dette blir en drittjobb uten sidestykke..

*noen som vil ha sommerjobb?*

Ulv I Faarikaal

Døh, pus. Bare strø salt i såret du. Jeg sa jo at jeg visste jeg hadde gjort feil og at det skulle tas av med en gang. *erkedeng*

;P

Så-så !

Jeg elsker å være etterpåklok, selv ble jeg forfulgt i flere år sist jeg dreit meg ut, så da må jeg hevne meg på andre på samme måte.

:-)

Annonse

Høne I Frikassè

Så-så !

Jeg elsker å være etterpåklok, selv ble jeg forfulgt i flere år sist jeg dreit meg ut, så da må jeg hevne meg på andre på samme måte.

:-)

Hehe! Hvis det hjelper deg, så er det greit for meg. Hjelp til selvhjelp eller.no.

Jeg har alltid hørt at det er en liten psykolog i meg, så hvis jeg kan være til hjelp for at du skal komme over den traumatiske "forfølgelsen" så stiller jeg opp 110%. *s*

Ulv I Faarikaal

Hehe! Hvis det hjelper deg, så er det greit for meg. Hjelp til selvhjelp eller.no.

Jeg har alltid hørt at det er en liten psykolog i meg, så hvis jeg kan være til hjelp for at du skal komme over den traumatiske "forfølgelsen" så stiller jeg opp 110%. *s*

Tabben ble gjort i 1963, etter det har jeg vært feilfri, så jeg regner med at det burde være bearbeidet nå, eller hva mener du ?

Høne I Frikassè

Tabben ble gjort i 1963, etter det har jeg vært feilfri, så jeg regner med at det burde være bearbeidet nå, eller hva mener du ?

Mmm..tiden leger alle sår er det noe som heter. Men jeg har mine tvil.

Trenger man trøst? Vi kan se på Judging Amy og Friends sammen - sånn helt på likt. *løper til stuen*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...