Gå til innhold

styrketrening-noen som vet?


Gjest staha

Anbefalte innlegg

Gjest staha

jeg er begynnt å trene på et treningsstudio.DEr har de skrevet et treningsprogram til meg.

15 min oppvarming

12 rep ganger 3 på apperatene.

Men dette er jo unnagjort på max 30-40 min.

Jeg ønsker egentlig trene lengre jeg...

Hvor lenge trener dere styrke?

hvor mange øvelser og hvor mange rep,hvor mange ganger?

Hører noen sia at de trener to muskelgrupper daglig..vil det si at de bare trener styrke 10 min daglig da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener hver muskelgruppe 1 gang i uka fordelt på 4 økter.

Bruker ca 45 min per økt og da trener jeg hardt og tungt og har lange pauser mellom setta.

2-3 øvelser per muskelgruppe og 1 sett hvor jeg tar meg helt ut per øvelse, noe som vil si at jeg bare har ca 3 sett per muskelgruppe hvor jeg tar meg helt ut. Arbeider meg opp til dette max-settet i hver øvelse med 1-3 serier med lettere vekter.

Men jeg har trent en stund da.. lær deg hvordan du trener riktig osv før du begynner med noe sånt. Vent noen mnd så er du klar for litt skikkelig slit du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener hver muskelgruppe 1 gang i uka fordelt på 4 økter.

Bruker ca 45 min per økt og da trener jeg hardt og tungt og har lange pauser mellom setta.

2-3 øvelser per muskelgruppe og 1 sett hvor jeg tar meg helt ut per øvelse, noe som vil si at jeg bare har ca 3 sett per muskelgruppe hvor jeg tar meg helt ut. Arbeider meg opp til dette max-settet i hver øvelse med 1-3 serier med lettere vekter.

Men jeg har trent en stund da.. lær deg hvordan du trener riktig osv før du begynner med noe sånt. Vent noen mnd så er du klar for litt skikkelig slit du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: hva slags/ hvor mange øvelser har du fått, og hvordan ble belastningen bestemt (dvs. hvor tungt du skal stille inn apparatene)?

Dessuten: hva ønsker du å oppnå med treninga; styrke, kondis, oppstramning, mere muskler - eller alt på en gang?

Dette er nemlig greit å vite litt mer om dersom vi skal hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

Du kan trene lenger økter, men da vil du måtte gå ned på intensiteten. treningsutbyttet vil også forandres. Jo større treningens volum er, jo mer utholdenhet trener du. Maksimal muskelstyrke økes best med minimalt volum. Vær også klar over at type overtrening varierer utfra treningens sammensetning.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...