Gå til innhold

Kampsport eller Gå på helse studio ?


Gjest jeepp

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere mener om dette,og står man bedre hvis man har muskler eller står man bedre hvis man kan en kampsport bra hvis man kommer ut for slaksmål ? Lurer på deres meninger om dette !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joachimpedersen

mm... hvis en liten spinkel fyr på 50 kg og som har trenet karate i flere år klarer å banke et muskelberg på 110 kg så ring meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joachimpedersen

mm... hvis en liten spinkel fyr på 50 kg og som har trenet karate i flere år klarer å banke et muskelberg på 110 kg så ring meg...

Da er du trygg i slagsmål, hehe... men faen, ikke tren kampsport og med vekter bare for å banke opp folk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du trygg i slagsmål, hehe... men faen, ikke tren kampsport og med vekter bare for å banke opp folk.....

En dreven og dyktig kampsport utøver skulle nok lett ha tatt muskelberget på 110 kg dersom han ikke kunne å slåst.

Men hadde derimot muskelberget vært en dyktig kampsport utøver hadde det nok stilt seg litt annerledes ja:)

Men jeg tror at mange av de dyktige kampsport utøverene trenger vekter i tilleg, så det hadde værtfall jeg satset på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det kommer ikke and på og stå oppreit, hvis du er litten og nett vil jeg anbefale deg og trene på smidighet og hurtighet, en pers. som er stor og sterk vil ha store problemer med og treffe en som til stadigvekk smetter unna, og han vil før eller siden slite seg ut på og fange deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yellow Ledbetter

En dreven og dyktig kampsport utøver skulle nok lett ha tatt muskelberget på 110 kg dersom han ikke kunne å slåst.

Men hadde derimot muskelberget vært en dyktig kampsport utøver hadde det nok stilt seg litt annerledes ja:)

Men jeg tror at mange av de dyktige kampsport utøverene trenger vekter i tilleg, så det hadde værtfall jeg satset på.

Dette er jo altfor hypotetisk til å svare på :/

Et kjapt spark mot kneleddet kan være nok til at kampen er over, uansett hvor svær motstanderen er.

Det beste sjølforsvar er ofte å ta beina fatt (hvis det er mulig). Da blir verken du eller angriperen skada.

Bud 1: Unngå bråket. 2: Flykt. 3: Forsvar deg fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har svart belte første dan i karate og det har jeg trent i ti år snart...en dyktig kamsport utøver som har peiling på hva han/hun driver med kan lett ta en muskelberg..ikkeno problem...men som mM(tror jeg)sa det..hvis derfimot en dyktig kamsport utøver som også er en muskelberg, blir han litt vanskeligere å ta..men jeg har også drevet med vekt trening i to år og hadde jeg kunne begynnt på nytt igjen så hadde jeg fortsatt tatt kamsport..det er best etter min mening men samtidig er det viktig å være sterk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening etter å ha lest alle svarene og å ha tenkt er følgende : Trener man f.eks teakwondo eller karate lærer man å forsvare seg og vet litt hvordan ting fungere praktisk og fysisk. Man kan noe etter man har trent. Men trener man på helsestudio sitter man på en benk og løfter metall i timer, og når man er ferdig er man like dum. Jeg tror at en kampsportutøver lett tar en muskelbundt. Kampsport er best !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening etter å ha lest alle svarene og å ha tenkt er følgende : Trener man f.eks teakwondo eller karate lærer man å forsvare seg og vet litt hvordan ting fungere praktisk og fysisk. Man kan noe etter man har trent. Men trener man på helsestudio sitter man på en benk og løfter metall i timer, og når man er ferdig er man like dum. Jeg tror at en kampsportutøver lett tar en muskelbundt. Kampsport er best !

Jeg trener taekwondo, og hvis jeg møter en muskelbunt så er jeg ferdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joachimpedersen

Min mening etter å ha lest alle svarene og å ha tenkt er følgende : Trener man f.eks teakwondo eller karate lærer man å forsvare seg og vet litt hvordan ting fungere praktisk og fysisk. Man kan noe etter man har trent. Men trener man på helsestudio sitter man på en benk og løfter metall i timer, og når man er ferdig er man like dum. Jeg tror at en kampsportutøver lett tar en muskelbundt. Kampsport er best !

taekwondo treneren til kammisen min sa at; for å ha et godt selvforsvar er å legge på seg 15 kg rein muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boxerne og tai gutta er de tøffeste. De banker i alle fall: alle alle alle som driver med karate eller taekvondo(hva det nå enn heter)

spørsmålet er ikke hvem som banker hvem...alle de der har forskjellige stiler...en tai gutt kan kanskje ta en karate man...men da må du huske på at karate mannen er mye mye raskere enn tai gutten så da har taien et lite problem...samme går for bokseren..han kan ikke bruke bena...hvis ikke du anser det å slenge villt med bena er å bruke bena da...så jeg tror nok ingen kan si at en ditt og datt denger den og den som driver med det og det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

taekwondo treneren til kammisen min sa at; for å ha et godt selvforsvar er å legge på seg 15 kg rein muskelmasse.

15 kg REIN muskelmasse for å kunne sjølforsvar godt????

bullshit!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet er ikke hvem som banker hvem...alle de der har forskjellige stiler...en tai gutt kan kanskje ta en karate man...men da må du huske på at karate mannen er mye mye raskere enn tai gutten så da har taien et lite problem...samme går for bokseren..han kan ikke bruke bena...hvis ikke du anser det å slenge villt med bena er å bruke bena da...så jeg tror nok ingen kan si at en ditt og datt denger den og den som driver med det og det.....

Vet at det er forskjeldige stilarter. og nettopp derfor er enkelte slag og spark mer effektive enn andre. I tillegg blir en litt tøffere av å sparre enn hva en blir av å slå rett ut i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

spørsmålet er ikke hvem som banker hvem...alle de der har forskjellige stiler...en tai gutt kan kanskje ta en karate man...men da må du huske på at karate mannen er mye mye raskere enn tai gutten så da har taien et lite problem...samme går for bokseren..han kan ikke bruke bena...hvis ikke du anser det å slenge villt med bena er å bruke bena da...så jeg tror nok ingen kan si at en ditt og datt denger den og den som driver med det og det.....

Enig med Stankonia. Å diskutere om en art er bedre enn en annen art, er altfor hypotetisk. Det kommer an på så mye.. Hvor god er utøveren? Åssen situasjon er det snakk om? På bakken? Er det god plass eller er det trangt?

Et annet poeng er skillet mellom ringen og gata. Den forskjellen er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jeg kan bare bekrefte at kroppsvekt og muskelstyrke er viktige faktorer i nærkamp. Teknikk effektiviserer og setter riktige bevegelser i system, og kan oppveie for mye styrke og vekt- men kun til et visst punkt.

Utholdenhet er alfa-omega i en kampsituasjon som passerer 30 sekunder.

Samtidig er andre faktorer som aggressivitet, besluttsomhet og selvsikkerhet viktige elementer. Maximus vant ikke i Colosseum fordi han veide 105 kilo eller hadde 45 cm. rundt armen. Jeg tror seieren kom mer av stor tro på egen evne og vilje til å gjøre, samt selvfølgelig svart belte i filmtriks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er forskjeldige stilarter. og nettopp derfor er enkelte slag og spark mer effektive enn andre. I tillegg blir en litt tøffere av å sparre enn hva en blir av å slå rett ut i lufta.

hør på yellow nå...samtidig som enkelte spark eller slag er mer effektive enn andre så er andre utøvere eller til og med spark raskere og gjør mer skade enn andre...det er ikke bare det å slå eler sparke hardt og prøve å knocke motstanderen helt ut heller da...du skal tross alt ha litt kontroll også...slå feil da så dør gutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngde og styrke best. God i en eller annen kampsport bra til et punkt..

Tyngde og styrke + god i en eller annen kampsport (feks Mike Tyson) = jeg ville aldri fornærmet vedkommende...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...