Gå til innhold

ISLAM/JØDEDOMMEN


killahh

Anbefalte innlegg

Jeg skriver og du svarer slik:

""Tilbud og etterspørsel? Når man heller velger å importere arbeidskraft enn å betale sine egne litt mer"

Selvsagt - jeg kan faktisk ikke tenke meg et _bedre_ eksempel på hvordan det styres av tilbud og etterpørsel!

", heller sender importerte sykepleiere på norskkurs enn sender egne ansatte på faglige kurs...sier ikke det også noe om prioritering her? "

Igjen, det sier noe om tilbud og etterspørsel! "

Jeg forstår ikke dine svar her. Det finnes sykepleiere i Norge i dag som velger å jobbe med helt andre ting enn helsetjeneste. En avdelingssykepleier begynte å jobbe i kassa på Ikea, for eksempel. Det eneste hun nå har ansvar for om dagen, er pengene der og å yte service, og i tillegg har hun gått opp 4 lønnstrinn. Andre sykepleiere jeg kjenner ønsker å ta dagskurs innen sykepleie, men får avslått søknadene sine, og har man gått noen år uten faglig påfyll utover det man på eget initiativ bruker fritiden sin på, er det klart at andre tilbud etterhvert frister mer. Når man i tillegg gjør oppmerksom på at gamle mennesker ikke få det de trenger, og ikke blir hørt, men tvert imot kalt lat og illojal mot ledelsen... Du har kanksje ikke jobbet i helse-Norge den siste tida?

Du snakker om etterspørsel og tilbud, mange ville velge å gå tilbake til sykepleieryrktet dersom tilbudene til dem som fagpersoner var bedre! Mens sykepleiere i dag blir behandlet direkte dårlig mange steder, slik jeg nevnte ovenfor.

"Du snakker om etterspørsel og tilbud, mange ville velge å gå tilbake til sykepleieryrktet dersom tilbudene til dem som fagpersoner var bedre!"

Med tilbud og etterspørsel så mener jeg behovet for arbeidskraft slik arbeidsgiverne ser det, holdt opp mot de økonomiske midlene som arbeidsgiverne har til rådighet.

Lønnen er for dårlig fordi:

- Arbeidsgiverne har ikke midler til å betale bedre.

- Arbeidsgiverne får dekket sine behov slik situasjonen er i dag, dvs. de trenger ikke betale mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    39

  • Taj Mahal

    27

  • Ulv I Faarikaal

    22

  • favn

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest synesanna

"Du snakker om etterspørsel og tilbud, mange ville velge å gå tilbake til sykepleieryrktet dersom tilbudene til dem som fagpersoner var bedre!"

Med tilbud og etterspørsel så mener jeg behovet for arbeidskraft slik arbeidsgiverne ser det, holdt opp mot de økonomiske midlene som arbeidsgiverne har til rådighet.

Lønnen er for dårlig fordi:

- Arbeidsgiverne har ikke midler til å betale bedre.

- Arbeidsgiverne får dekket sine behov slik situasjonen er i dag, dvs. de trenger ikke betale mer.

Arbeidsgiverne, dvs. politikerne og deres løpegutter/jenter får nok kanskje dekket sine behov, det vil si blir gjenvalgt og fortsetter sin livsløgn.

Det store spørsmålet er: Får de syke dekket sine behov? Får de gamle dekket sine behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...