Gå til innhold

ISLAM/JØDEDOMMEN


killahh

Anbefalte innlegg

Gjest stoiker

"Menn tjener jo som kjent mer enn kvinner, selv i likt arbeid, her i landet."

Ikke dersom du også regner utdannelse og erfaring.

Da er lønna den samme, bortsett fra i visse yrkesgrupper der kvinnelig arbeidskraft vurderes høyere.

Åja, det er derfor sykepleiere ikke tjener det samme somingeniører, da?

Men det å tørke bæsj har jo aldri vært like viktig som å anlegge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    39

  • Taj Mahal

    27

  • Ulv I Faarikaal

    22

  • favn

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest stoiker

Når du nevner det, han ene var pakistaner. Jeg kjenner han. "Han" andre var dame.

Takk for praten i dag, spennende å diskutere med deg! Men nå må jeg ut og kjøre litt kollektivt her, i solskinnet, får håpe det er noen innvandrere som kan hjelpe meg på bussen! *s*

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kvinners seksualitet, min kjære Ulv,blir hovedsaklig definert av menn. Så det kan du ha rett i. Kvinners seksualitet ytrer seg på måter menn etter hvor mange års seksuell frigjøring, ennå ikke har fått med seg. Bare les hva menn gjør galt i senga - tror du menn hører hva kvinner sier? Nei, de må ha det svart på hvitt, og selv da går det visst ikke inn at vi ikke liker visse ting. Vi blir ikke hørt. Eller trodd. Eller tatt alvorlig.

Ikke alle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo i likestillingens navn vi snakker her!

En annen ting er - hva er best betalt?

Imamer? Bilmekanikere? Barnepleiere?

Hmmm

Jeg sa det... at mulighetene bør være like for kvinner og menn. Noe annet er vanskelig å argumentere for.

Mitt ståsted i et vestlig demokrati forteller meg også med den største selvfølge at at jeg selv vil velge og velge bort ut fra mine kriterier, interesser, 'talent'...

Like muligheter betyr imidlertid mer enn at de formelle muligheter er til stede. En kulturell aksept / ikke-aksept kan være tung å bryne seg på for mange. Det snobbes både oppover og nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er derfor sykepleiere ikke tjener det samme somingeniører, da?

Men det å tørke bæsj har jo aldri vært like viktig som å anlegge veier.

"Åja, det er derfor sykepleiere ikke tjener det samme somingeniører, da?"

Ingeniører og sykepleiere utfører ikke "likt arbeid" som du uttrykte det.

"Men det å tørke bæsj har jo aldri vært like viktig som å anlegge veier. "

Synes du ikke?

Men dersom de yrkesgruppene ikke tjener det samme, så skyldes det tilgang og etterspørsel på arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Takk for praten i dag, spennende å diskutere med deg! Men nå må jeg ut og kjøre litt kollektivt her, i solskinnet, får håpe det er noen innvandrere som kan hjelpe meg på bussen! *s*

God søndag!

God søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinners seksualitet, min kjære Ulv,blir hovedsaklig definert av menn. Så det kan du ha rett i. Kvinners seksualitet ytrer seg på måter menn etter hvor mange års seksuell frigjøring, ennå ikke har fått med seg. Bare les hva menn gjør galt i senga - tror du menn hører hva kvinner sier? Nei, de må ha det svart på hvitt, og selv da går det visst ikke inn at vi ikke liker visse ting. Vi blir ikke hørt. Eller trodd. Eller tatt alvorlig.

"Kvinners seksualitet, [..] ,blir hovedsaklig definert av menn. "

Kanskje før. I dag defineres menns seksualitet mer av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Kvinners seksualitet, [..] ,blir hovedsaklig definert av menn. "

Kanskje før. I dag defineres menns seksualitet mer av kvinner.

I hvert fall her på DOL.

Merkelig nok er det sjelden jeg ser uttrykket "menn tenker bare på en ting".

Men ellers får menn sitt glatte lag her inne, så ille at jeg må inn og stoppe uvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åja, det er derfor sykepleiere ikke tjener det samme somingeniører, da?"

Ingeniører og sykepleiere utfører ikke "likt arbeid" som du uttrykte det.

"Men det å tørke bæsj har jo aldri vært like viktig som å anlegge veier. "

Synes du ikke?

Men dersom de yrkesgruppene ikke tjener det samme, så skyldes det tilgang og etterspørsel på arbeidskraft.

'Men dersom de yrkesgruppene ikke tjener det samme, så skyldes det tilgang og etterspørsel på arbeidskraft.'

Det er mangel på helsepersonell, spesielt sykepleiere. Likevel er sykepleierne dårlig betalte, de fleste må jobbe i upraktiske turnusordninger, ta ekstravakter osv. for å holde hodet over vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall her på DOL.

Merkelig nok er det sjelden jeg ser uttrykket "menn tenker bare på en ting".

Men ellers får menn sitt glatte lag her inne, så ille at jeg må inn og stoppe uvesenet.

Er du helt sikker nå? Jeg opplever nemlig stadig vekk at menn 'her inne' forsøker å bruke simple hersketeknikker på kvinner (inklusive meg) i forskjellige fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Men dersom de yrkesgruppene ikke tjener det samme, så skyldes det tilgang og etterspørsel på arbeidskraft.'

Det er mangel på helsepersonell, spesielt sykepleiere. Likevel er sykepleierne dårlig betalte, de fleste må jobbe i upraktiske turnusordninger, ta ekstravakter osv. for å holde hodet over vannet.

Det stemmer, men det gjelder både kvinner og menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

'Men dersom de yrkesgruppene ikke tjener det samme, så skyldes det tilgang og etterspørsel på arbeidskraft.'

Det er mangel på helsepersonell, spesielt sykepleiere. Likevel er sykepleierne dårlig betalte, de fleste må jobbe i upraktiske turnusordninger, ta ekstravakter osv. for å holde hodet over vannet.

Nå er det ikke mangel på helsepersonell. Søkningen til de attraktive og spennende jobbene er stor. Men å jobbe på sykehjem er ikke pop, det får konsekvenser. Derfor virker det som det er mangel, da de lite attraktive jobbene ikke blir besatt. Ikke kan de øke lønningene, for da må alle få bedre lønn i hele Norge, det er det AP-norske "rettferdighets-prinsippet". At det fører til at upoppe jobber ikke blir besatt, driter fagforeningene i. Det er nemlig ikke pasientene de tenker på, orden og likhet i lønninger skal det være selv om folk dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er du helt sikker nå? Jeg opplever nemlig stadig vekk at menn 'her inne' forsøker å bruke simple hersketeknikker på kvinner (inklusive meg) i forskjellige fora.

Vet ikke hvordan du opplever det, men du får ta igjen. Her er det ikke muskler som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke mangel på helsepersonell. Søkningen til de attraktive og spennende jobbene er stor. Men å jobbe på sykehjem er ikke pop, det får konsekvenser. Derfor virker det som det er mangel, da de lite attraktive jobbene ikke blir besatt. Ikke kan de øke lønningene, for da må alle få bedre lønn i hele Norge, det er det AP-norske "rettferdighets-prinsippet". At det fører til at upoppe jobber ikke blir besatt, driter fagforeningene i. Det er nemlig ikke pasientene de tenker på, orden og likhet i lønninger skal det være selv om folk dør.

Hm... hvem er det nå som styrer dette landet igjen...

Skal vi se, vi har KRF, og så har vi Høyre, og så sitter jammen FRP på vippen. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hm... hvem er det nå som styrer dette landet igjen...

Skal vi se, vi har KRF, og så har vi Høyre, og så sitter jammen FRP på vippen. Jaja.

Muslmene blir fler og fler i KrF, så snart blir det Muslimsk Allahparti ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslmene blir fler og fler i KrF, så snart blir det Muslimsk Allahparti ?

Prøver du å si at sykepleierlønningene holdes nede av muslimene?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, men det gjelder både kvinner og menn!

Poenget et sted her var at omsorgsyrket 'sykepleie' er et typisk kvinneyrke - ingeniøryrket et typisk mannsyrke. Det betyr ikke at det ikke finnes mannlige sykepleiere og kvinnelige ingeniører.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at typiske 'kvinneyrker' er så mye lavere betalt enn typiske 'mannsyrker'. Tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Prøver du å si at sykepleierlønningene holdes nede av muslimene?!?

Skulle ikke forundre meg. Men det er nok heller arbeidsmarkedskrefter og andre mekanismer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan du opplever det, men du får ta igjen. Her er det ikke muskler som gjelder.

Nei, jeg tror ikke det. Hvorfor skal jeg synke like dypt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mangel på helsepersonell. Søkningen til de attraktive og spennende jobbene er stor. Men å jobbe på sykehjem er ikke pop, det får konsekvenser. Derfor virker det som det er mangel, da de lite attraktive jobbene ikke blir besatt. Ikke kan de øke lønningene, for da må alle få bedre lønn i hele Norge, det er det AP-norske "rettferdighets-prinsippet". At det fører til at upoppe jobber ikke blir besatt, driter fagforeningene i. Det er nemlig ikke pasientene de tenker på, orden og likhet i lønninger skal det være selv om folk dør.

Jo, det er underskudd på helsepersonell i Norge og da spesielt innenfor pleie og omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...