Gå til innhold

Denne mannen får snart sparken eller blir sendt til Svalbard


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg snakker om uttalelser som denne:

"Folk fra den afrikanske landsbygda har en tendens til heller å senke livskvaliteten framfor å jobbe. Kanskje det er en del av deres kultur ? "

Hva mener du skal gjøres med denne gruppen (afrikanere)?

Det må stilles større krav til abeidssøkere generelt. Sjøl gikk jeg arbeidsledig en gang i tida og ble innkalt et par ganger, måtte vise alle søknader jeg hadde skrevet, i alt 70 stk. Ble sendt på kurs og tester. Alt slikt er det omtrent slutt med. Aetat ansetter flere og flere folk i kontorene sine, men det blir det ikke jobber av, unntatt for de få som blir ansatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    131

  • Sør

    94

  • Zelig

    15

  • Bassisten

    7

Ulv I Faarikaal

Kjære venn!

Ifølge Opplæringslova har du krav på individuell opplæringsplan samt spesialundervisning.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Spydigheter er veldig konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kjære venn!

Ifølge Opplæringslova har du krav på individuell opplæringsplan samt spesialundervisning.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Hvor blir det av disse innleggene jeg skal ha skrevet ?

De finnes ikke, bare i din fantasi. Jeg er ikke blitt senil enda og husker hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Spydigheter er veldig konstruktivt.

Hei!

Jeg skjønner ikke hvori spydigheten består i. Jeg har bare forsøkt å hjelpe deg - med henvisning til Opplæringslova § 5-1. Se også §§ 3-1 og forskrift til opplæringslova § 6-13, 6-18, 6-19 samt 6-20.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Jeg skjønner ikke hvori spydigheten består i. Jeg har bare forsøkt å hjelpe deg - med henvisning til Opplæringslova § 5-1. Se også §§ 3-1 og forskrift til opplæringslova § 6-13, 6-18, 6-19 samt 6-20.

Vennlig hilsen

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Hvor blir det av disse innleggene jeg skal ha skrevet ?

De finnes ikke, bare i din fantasi. Jeg er ikke blitt senil enda og husker hva jeg skriver.

Hei!

Du er sikkert ikke dement. Det er imidlertid aspekter ved din atferd som kan peke i retning av generelle lærevansker.

Men ikke gi opp!

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg sier at tvangsgifte er en del av pakistansk kultur, og pakistanerne er enige med meg, er det da rasisme ?

Hvis en fra en gruppe selv sier at kvinnediskriminerig er en del av kulturen deres, og jeg tror på det, er det rasisme ?

Alt dette er en del av del legale debatten, og det er derfor fullt lovlig å diskutere og uttale seg om.

Jeg skryter av folkeslag også, du legger merke til det ? Er det rasisme ?

Problemet her ligger i slutningen fra individuell erfaring til gruppe (eller kultur). Hva hvis 100 av 1000 pakistanerne i gruppen din mener at tavngsgifte ikke er del av deres kultur? Det er ikke rasistisk å da si at jo, det er en del av deres kultur, men det er jo feil å påstå det. Men så til hva denne diskusjonen handler om -slutningen fra at "enkelte somaliere har vist seg å ikke være særlig glade i å jobbe", til at "alle somaliere helst ikke vil jobbe". Og igjen, til din slutning: "folk fra den afrikanske landsbygda senker heller livskvaliteten enn å jobbe". DET er en rasistisk ytring, fordi den i negativ retning sier noe om et flertall i en gruppe basert på erfaring med enkeltindivider. Det er derimot ikke rasistisk å si at "alle somaliere er så flinke med farger" -fordi du har møtt 5 somaliere med god fargesans.

Jeg tror ikke at du er rasistisk, men du har en tendens til å komme med rasistiske ytringer basert på feilslutninger, gjerne noe som er hentet fra oppslag i media. At du også skryter av andre folkeslag basert på enkelterfaringer går dermed for det samme, men det er altså ikke rasistisk.

Nå er det middagstid her -ha en god kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Du er sikkert ikke dement. Det er imidlertid aspekter ved din atferd som kan peke i retning av generelle lærevansker.

Men ikke gi opp!

Beste hilsen

Du verden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må stilles større krav til abeidssøkere generelt. Sjøl gikk jeg arbeidsledig en gang i tida og ble innkalt et par ganger, måtte vise alle søknader jeg hadde skrevet, i alt 70 stk. Ble sendt på kurs og tester. Alt slikt er det omtrent slutt med. Aetat ansetter flere og flere folk i kontorene sine, men det blir det ikke jobber av, unntatt for de få som blir ansatt da.

Ja, men da er det aetat det er noe galt med, ikke sant, ikke alle afrikanere fra landsbygda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Kinesere, philippinere og østeuropeere er sabla gode arbeidsfolk.

Er det rasistisk ?

">>Kinesere, philippinere og østeuropeere er sabla gode arbeidsfolk.

Er det rasistisk ?"

Dette kan vel knapt kalles rasistisk i og med at du ser ut til å mene det pent, men det er en helvetes generalisering av en gruppe mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Problemet her ligger i slutningen fra individuell erfaring til gruppe (eller kultur). Hva hvis 100 av 1000 pakistanerne i gruppen din mener at tavngsgifte ikke er del av deres kultur? Det er ikke rasistisk å da si at jo, det er en del av deres kultur, men det er jo feil å påstå det. Men så til hva denne diskusjonen handler om -slutningen fra at "enkelte somaliere har vist seg å ikke være særlig glade i å jobbe", til at "alle somaliere helst ikke vil jobbe". Og igjen, til din slutning: "folk fra den afrikanske landsbygda senker heller livskvaliteten enn å jobbe". DET er en rasistisk ytring, fordi den i negativ retning sier noe om et flertall i en gruppe basert på erfaring med enkeltindivider. Det er derimot ikke rasistisk å si at "alle somaliere er så flinke med farger" -fordi du har møtt 5 somaliere med god fargesans.

Jeg tror ikke at du er rasistisk, men du har en tendens til å komme med rasistiske ytringer basert på feilslutninger, gjerne noe som er hentet fra oppslag i media. At du også skryter av andre folkeslag basert på enkelterfaringer går dermed for det samme, men det er altså ikke rasistisk.

Nå er det middagstid her -ha en god kveld! :)

Afrikanere er vanlige mennesker som det kan stilles krav til på samme linje som andre voksne, ikke sant ?

For meg er det det samme hvilken farge de har. En som er blind gir trolig blanke f...

I Norge og Sverige er det farlig å diskutere innvandring og innvandreres rolle i arbeidslivet fordi _alt_ negativt blir tolket som rasisme, Ingen tør lenger ta tak i problemer som involverer innvandrere, da de risikerer jobbene sine. Problemene blir ikke løst, og vi alle får lide.

En ytring har godt av å bli uttalt i det offentlige rom, så man kan få en debatt. Ingen er tjent med skapgjemming. Ytringsfriheten har en hensikt.

Klassekampens redaktør sa en gang at vi må gi avkall på ytringsfriheten hvis resultatet kan bli mindre rasisme. Jeg tror mannen er gal, og trodde ikke slikt kunne komme fra dem som alltid har satt ytringsfriheten høyest. Det viser hvor redde vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

">>Kinesere, philippinere og østeuropeere er sabla gode arbeidsfolk.

Er det rasistisk ?"

Dette kan vel knapt kalles rasistisk i og med at du ser ut til å mene det pent, men det er en helvetes generalisering av en gruppe mennesker.

Det er altså urettferdig mot de andre som ikke er nevnt ? Nordmenn f eks. de er da noen jævla latsekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrikanere er vanlige mennesker som det kan stilles krav til på samme linje som andre voksne, ikke sant ?

For meg er det det samme hvilken farge de har. En som er blind gir trolig blanke f...

I Norge og Sverige er det farlig å diskutere innvandring og innvandreres rolle i arbeidslivet fordi _alt_ negativt blir tolket som rasisme, Ingen tør lenger ta tak i problemer som involverer innvandrere, da de risikerer jobbene sine. Problemene blir ikke løst, og vi alle får lide.

En ytring har godt av å bli uttalt i det offentlige rom, så man kan få en debatt. Ingen er tjent med skapgjemming. Ytringsfriheten har en hensikt.

Klassekampens redaktør sa en gang at vi må gi avkall på ytringsfriheten hvis resultatet kan bli mindre rasisme. Jeg tror mannen er gal, og trodde ikke slikt kunne komme fra dem som alltid har satt ytringsfriheten høyest. Det viser hvor redde vi er.

Jeg er i grunn ikke uenig i noe av det du sier her. Det jeg ikke kan forstå er behovet for å henvise til hvor i verden en person opprinnelig kommer fra. Det er det som gjør veien til fordommer og rasisme så kort.

Det er langt større individuelle forskjeller innen en gruppe enn det er likheter. Sånn er det med oss nordmenn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er altså urettferdig mot de andre som ikke er nevnt ? Nordmenn f eks. de er da noen jævla latsekker :)

Om det er urettferdig, snilt eller slemt, er uinteressant da det er svært generaliserende.

Det samme er setningen: Nordmenn er jævla gode til å gå på ski.

En usakelig påstand uansett hvor "snill" den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg er i grunn ikke uenig i noe av det du sier her. Det jeg ikke kan forstå er behovet for å henvise til hvor i verden en person opprinnelig kommer fra. Det er det som gjør veien til fordommer og rasisme så kort.

Det er langt større individuelle forskjeller innen en gruppe enn det er likheter. Sånn er det med oss nordmenn også.

En pakistaner jeg kjenner veldig godt, er fortvilet for at noen få drittsekker av hans landsmenn ødelegger for hele den norsk-pakistanske befolkningen. Han klandrer ikke nordmenn for at pakistanere får et dårlig rykte, men legger hele skylda på de pakistanske som ødelegger. Drittsekkene vanærer hele familier på et par hundre mennesker, dette forstår ikke vi nordmenn. Det triste er at familien må beskytte og forsvare dem, det ligger i kulturen sier han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr. definisjon, så tror jeg faktisk at jeg er rasist.

Jeg synes den norske kultur og væremåte er veldig mye bedre enn f.eks. i Pakistan.

Jeg synes til og med at islam er en undertrykkende, voldelig og kvinnefiendtlig religion. Dens tilhengere må utføre en hel masse meningsløse handlinger, som f.eks. faste, ikke spise svin, ikke drikke, be 5 ganger pr. dag, reise til Mekka osv.

Kristendommen er vel litt greiere sånn sett, uten altfor mange restriksjoner og merkelige påbud/forbud.

Selv tror jeg ikke på noe, og trives med det..

Så, jeg tilstår, jeg er rasist, jeg mener at norsk kultur er bedre enn andres.

Hva hudfarge angår, er det meg revnende likegyldig hvordan folk ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Pr. definisjon, så tror jeg faktisk at jeg er rasist.

Jeg synes den norske kultur og væremåte er veldig mye bedre enn f.eks. i Pakistan.

Jeg synes til og med at islam er en undertrykkende, voldelig og kvinnefiendtlig religion. Dens tilhengere må utføre en hel masse meningsløse handlinger, som f.eks. faste, ikke spise svin, ikke drikke, be 5 ganger pr. dag, reise til Mekka osv.

Kristendommen er vel litt greiere sånn sett, uten altfor mange restriksjoner og merkelige påbud/forbud.

Selv tror jeg ikke på noe, og trives med det..

Så, jeg tilstår, jeg er rasist, jeg mener at norsk kultur er bedre enn andres.

Hva hudfarge angår, er det meg revnende likegyldig hvordan folk ser ut.

Hei!

Tror nok ikke du er rasist. Men etnosentrisk - og lettere forkvaklet. Definitivt det siste.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Om det er urettferdig, snilt eller slemt, er uinteressant da det er svært generaliserende.

Det samme er setningen: Nordmenn er jævla gode til å gå på ski.

En usakelig påstand uansett hvor "snill" den er.

Det var bare en pakistaner påmeldt i Birkebeinerrennet, jeg vet ikke om det sier noe om pakistanere ? Svært få av våre nye landsmenn var påmeldt. Kraftig uderrepresentert med andre ord. Men de er overrepresentert i andre statistikker. Jeg syns det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakistaner jeg kjenner veldig godt, er fortvilet for at noen få drittsekker av hans landsmenn ødelegger for hele den norsk-pakistanske befolkningen. Han klandrer ikke nordmenn for at pakistanere får et dårlig rykte, men legger hele skylda på de pakistanske som ødelegger. Drittsekkene vanærer hele familier på et par hundre mennesker, dette forstår ikke vi nordmenn. Det triste er at familien må beskytte og forsvare dem, det ligger i kulturen sier han selv.

Nei, det er nok ikke lett.. Ikke lett for oss å hele tiden være tolerante, og ikke lett for dem å leve i Norge og fortsatt holde på de delene av sin kultur som de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Pr. definisjon, så tror jeg faktisk at jeg er rasist.

Jeg synes den norske kultur og væremåte er veldig mye bedre enn f.eks. i Pakistan.

Jeg synes til og med at islam er en undertrykkende, voldelig og kvinnefiendtlig religion. Dens tilhengere må utføre en hel masse meningsløse handlinger, som f.eks. faste, ikke spise svin, ikke drikke, be 5 ganger pr. dag, reise til Mekka osv.

Kristendommen er vel litt greiere sånn sett, uten altfor mange restriksjoner og merkelige påbud/forbud.

Selv tror jeg ikke på noe, og trives med det..

Så, jeg tilstår, jeg er rasist, jeg mener at norsk kultur er bedre enn andres.

Hva hudfarge angår, er det meg revnende likegyldig hvordan folk ser ut.

Norsk kultur og religion er best - _for deg!_

Den er ikke best - sånn objektivt sett, ja, objektivitet tror jeg ikke egentlig finnes.

Det er ikke rasisme om du mener den er best - _for deg_ - og lar andre i fred med det de mener er best - for seg.

Mener jeg.

Personlig tror jeg på Gud og synes andre menneskers tanker og meninger er noe av det mes spennende som finnes! Elsker dialog. Men vet også hva jeg mener er best - _for meg selv_. Nettopp i den erkjennelsen tillater jeg andre å velge det som er best for dem. Også når jeg er dypt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...