Gå til innhold

Denne mannen får snart sparken eller blir sendt til Svalbard


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hei!

Du er din egen verste fiende. Jeg tror egentlig ikke du har særlig gjennomslagskraft her på DOL. Likevel er det forståelig at folk reagerer på dine hatefulle og rasistiske innsleg.

Jeg håper du gir deg.

Beste hilsen

Ettterlysning med dusør : Hvor er rasismen og hvor er hatet ?

Vis meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    131

  • Sør

    94

  • Zelig

    15

  • Bassisten

    7

Gjest knipetangsmanøver

Hei!

Går vi tilbake i tiden ser vi at noe av det "norske" var å være åpen for nye impulser -- innvandring var heller ikke uvanlig.

Den type norskhet du representerer assosieres best med "Stutum"...

Vennlig hilsen

Herr Får i Kål er helt riktig Dols svar på Stutum.

Dessverre forstår ikke Norges Stutumer at Stutum var en parodi, en ironisk figur. Stutumene har tatt Stutum på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Herr Får i Kål er helt riktig Dols svar på Stutum.

Dessverre forstår ikke Norges Stutumer at Stutum var en parodi, en ironisk figur. Stutumene har tatt Stutum på alvor.

Stutum var i tillegg intelligent på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Gå i deg selv.

Beste hilsen

Gjør jeg ikke det ?

Det virker som du tror du er en slags vismann og at alt du skriver blir tatt alvorlig og til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Herr Får i Kål er helt riktig Dols svar på Stutum.

Dessverre forstår ikke Norges Stutumer at Stutum var en parodi, en ironisk figur. Stutumene har tatt Stutum på alvor.

Ingen andre enn du forstår hvordan ting er ?

Bortsett fra frisører og drosjesjåfører da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Gjør jeg ikke det ?

Det virker som du tror du er en slags vismann og at alt du skriver blir tatt alvorlig og til ettertanke.

Hei!

Det virker kanskje slik på deg. Men det er dit problem. Ta det opp med din fastlege.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Det virker kanskje slik på deg. Men det er dit problem. Ta det opp med din fastlege.

Beste hilsen

Vi har visst alle våre problemer. Ikke plag meg med dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Vi har visst alle våre problemer. Ikke plag meg med dine.

Hei!

Eneste "problemet" mitt er de rasistiske og fremmedfiendtlige innleggene dine.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Syns du det? Fortell!

Han kunne sette tingene på spissen, få sagt mye, og det lå på kanten. Men det tippet ikke _over_ kanten, slik det skjer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne sette tingene på spissen, få sagt mye, og det lå på kanten. Men det tippet ikke _over_ kanten, slik det skjer her inne.

Det tippet åpenbart over kanten i og med at mannen måtte ta showet av luften fordi han fikk så mange brev og telefoner, samt godværsord på gata, nettopp av nordmenn som var så fryktelig enig i det han sa.

Utrolig men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Det tippet åpenbart over kanten i og med at mannen måtte ta showet av luften fordi han fikk så mange brev og telefoner, samt godværsord på gata, nettopp av nordmenn som var så fryktelig enig i det han sa.

Utrolig men sant.

Tippet Stutum over kanten - eller var det publikum som tippet?

Ser man på det mange skriver her inne, er det ikke "utrolig men sant"...men tvert imot som forventet. Dessverre.

Igjen, jeg synes det er supert at vi har DOL som et forum der vi kan få sagt litt av hvert rett ut og høre andres reaksjon på det og kanskje få justert sine egne meninger litt. Bare sunt. Jeg er ikke blant dem som ikke vil diskutere. Men jeg forventer at man er saklig. Og ikke rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei!

Eneste "problemet" mitt er de rasistiske og fremmedfiendtlige innleggene dine.

Beste hilsen

Men hvor er dise innleggene ?

Nå har jeg stilt det spørsmålet svært mange ganger uten svar.

Bare påstanden står uten begrunnelse.

Dette er siste gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Tippet Stutum over kanten - eller var det publikum som tippet?

Ser man på det mange skriver her inne, er det ikke "utrolig men sant"...men tvert imot som forventet. Dessverre.

Igjen, jeg synes det er supert at vi har DOL som et forum der vi kan få sagt litt av hvert rett ut og høre andres reaksjon på det og kanskje få justert sine egne meninger litt. Bare sunt. Jeg er ikke blant dem som ikke vil diskutere. Men jeg forventer at man er saklig. Og ikke rasistisk.

Skal jeg la deg justere mine meninger, eller omvendt ?

Hva mener du med å justere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippet Stutum over kanten - eller var det publikum som tippet?

Ser man på det mange skriver her inne, er det ikke "utrolig men sant"...men tvert imot som forventet. Dessverre.

Igjen, jeg synes det er supert at vi har DOL som et forum der vi kan få sagt litt av hvert rett ut og høre andres reaksjon på det og kanskje få justert sine egne meninger litt. Bare sunt. Jeg er ikke blant dem som ikke vil diskutere. Men jeg forventer at man er saklig. Og ikke rasistisk.

Stutum tippet ikke over kanten, men han ble et slags bevis på at man skal være forsiktig med ironi. Dog håper jeg vi har kommet litt lenger siden den gang.

Jeg har ikke lest hele diskusjonen her nå da jeg vet hva som går igjen. Udugelige innlegg som ikke sier noe som helst, platt, kjedelig, lite interessant, gjentagelser ut av en annen verden, et og annet eksempel om hva en eller annen pakistaner har sagt, en og annen henvisning til fastlegen, og generaliseringer som ikke ligner noe som helst.

Men rasistisk? Vel, det kan vel diskuteres. Det er, stort sett, en lang vi fra stigmatisiering og generalisering til rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Skal jeg la deg justere mine meninger, eller omvendt ?

Hva mener du med å justere ?

At ikke pakistanere deltar i skirenn har ikke noe med integrering eller manglende sådan å gjøre.

Derimot legger du som vanlig opp til en hånlig tone overfor alle som måtte være så dumme at de ikke forstår hva du mener. Og ikke skjønner at det du sier ikke er så rasistisk som vi som leser det oppfatter det som.

Jeg kommer faktisk ikke til å fortsette debatten med deg om dette. Du får trekke de konklusjonene du vil - du skriver dem sikkert her også. At jeg ikke kommenterer dem, betyr altså ikke at jeg er enig i deg eller mister munn og mæle eller mangler motargumenter. Jeg simpelthen bare vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

At ikke pakistanere deltar i skirenn har ikke noe med integrering eller manglende sådan å gjøre.

Derimot legger du som vanlig opp til en hånlig tone overfor alle som måtte være så dumme at de ikke forstår hva du mener. Og ikke skjønner at det du sier ikke er så rasistisk som vi som leser det oppfatter det som.

Jeg kommer faktisk ikke til å fortsette debatten med deg om dette. Du får trekke de konklusjonene du vil - du skriver dem sikkert her også. At jeg ikke kommenterer dem, betyr altså ikke at jeg er enig i deg eller mister munn og mæle eller mangler motargumenter. Jeg simpelthen bare vil ikke.

At pakistanere eller andre av våre nye landsmenn ikke deltar i skirenn er interessant, kanskje de selv kan svare på det ?

Jeg skal spørre et par pakistanere neste gang jeg ser noen, og et par andre av våre nye.

Jeg kan betro deg at veldig få liker lutefisk, også det som er så goooodt.

He-he.

De selv tar ikke slikt så alvorlig, da behøver ikke du bli fornærmet på deres vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

En pakistaner jeg kjenner veldig godt, er fortvilet for at noen få drittsekker av hans landsmenn ødelegger for hele den norsk-pakistanske befolkningen. Han klandrer ikke nordmenn for at pakistanere får et dårlig rykte, men legger hele skylda på de pakistanske som ødelegger. Drittsekkene vanærer hele familier på et par hundre mennesker, dette forstår ikke vi nordmenn. Det triste er at familien må beskytte og forsvare dem, det ligger i kulturen sier han selv.

"Drittsekkene vanærer hele familier på et par hundre mennesker, dette forstår ikke vi nordmenn. Det triste er at familien må beskytte og forsvare dem, det ligger i kulturen sier han selv."

Jovisst forstår vi dette! De vanærer jo ikke bare hele familier på et par hundre mennesker, iflg. flere her inne og andre steder, vanærer de jo alle andre paksistanere i landet! Alle dem tilhører neppe en eneste familie.

Så om man etter paksistansk standard har vanæret familien, har man etter norsk standard vanæret alle landsmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eneste "problemet" mitt er de rasistiske og fremmedfiendtlige innleggene dine.

Beste hilsen

"Eneste "problemet" mitt er de rasistiske og fremmedfiendtlige innleggene dine."

Det du påstår finnes ikke.

Dine problemer er nok av større art, og gjelder (ditt) enkeltindivid og ikke ALLE andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...