Gå til innhold

Denne mannen får snart sparken eller blir sendt til Svalbard


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg har også kontakt med utlendinger og kan ikke skjønne at du mener der er raringer som kommer på Migrapolis.

Men jeg er også i kontakt med utlendinger/innvandrere som er så flaue over å ikke være hvite at de drikker litervis av melk for å bli hvitere og som ikke snakker sitt morsmål med barna sine for at de skal bli norske og det er ensbetydende med å bare snakke norsk (!?).

Poenget er at det er like mange forskjeller mellom dem som det er mellom oss som har bodd i landet noen hundre år.

Generaliseringer er ikke et godt i en mangfoldig verden. Eller vil du påstå at nordmenn er likskjendere, for eksempel? Er sikker på at utlendinger kan finne på å komme med en slik generalisering av nordmenn, slik er kulturen der at folk kan bli likskjendere. Er det ok? Eller er det rasisme? Jeg bare spør.

Problemet til mange her er at de undervurderer andre mennesker og tror de andre ikke er i stand til å skjønne at hudfarge ikke har noe med adferd eller livsførsel å gjøre.

Det er litt intressant at de ikke unner andre det miste vett og forstand.

Skal man irritere og støte noen fra seg er det bare å vurdere dem som dumme og snakke ut fra det.

De skriver gang på gang at _jeg ikke skjønner_ at hudfarge ikke har noe med adferd å gjøre, akkurat som jeg ikke vet det. De tror jeg er idiot, og det irriterer meg.

Det er helt utrolig hvor langt de kan gå for å overbevise meg om noe jeg vet fra før, men de spør ikke om jeg vet det.

Til alle: selvfølgelig vet jeg det ! Tror dere jeg er dum ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    131

  • Sør

    94

  • Zelig

    15

  • Bassisten

    7

Gjest stoiker

Utruleg bra innlegg, stoiker. Eg deler ikkje ut "*applaus*" ofte, men denne gongen fortener du det! :-)

Hyggelige ord fra deg veier tungt - takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til mange her er at de undervurderer andre mennesker og tror de andre ikke er i stand til å skjønne at hudfarge ikke har noe med adferd eller livsførsel å gjøre.

Det er litt intressant at de ikke unner andre det miste vett og forstand.

Skal man irritere og støte noen fra seg er det bare å vurdere dem som dumme og snakke ut fra det.

De skriver gang på gang at _jeg ikke skjønner_ at hudfarge ikke har noe med adferd å gjøre, akkurat som jeg ikke vet det. De tror jeg er idiot, og det irriterer meg.

Det er helt utrolig hvor langt de kan gå for å overbevise meg om noe jeg vet fra før, men de spør ikke om jeg vet det.

Til alle: selvfølgelig vet jeg det ! Tror dere jeg er dum ?

"Til alle: selvfølgelig vet jeg det ! Tror dere jeg er dum ? "

Det kan godt vera du veit det, men du burde kanskje tenkje litt over årsaka til at vi andre får inntrykk av det motsatte heile tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Til alle: selvfølgelig vet jeg det ! Tror dere jeg er dum ? "

Det kan godt vera du veit det, men du burde kanskje tenkje litt over årsaka til at vi andre får inntrykk av det motsatte heile tida...

Selvfølgelig skjønner jeg det. Det gjenspeiler noe av holdningene ellers i samfunnet. En gruppe i dette landet utnevner uskyldige folk til rasister, det har motsatt virkning av de vi ønsker oppnå. Det må bli slutt på denne mistenkeliggjøringen og vi må begynne å snakke sammen, ikke hate hverandre. Latterlige utspill av dumhet blir framstilt som dødsens fralig rasisme, og i stedet for å le høyt av det, gjør vi det til en grov forbrytelse.

En dust av en byggmester som mangler halve hjernen burde vært framstilt som en representant for duste-Norge, ikke som forbryter.

Noen kunne spurt meg: er du rasist ? Det har ingen gjort, de bare tar det som en selvfølge fordi jeg tar opp innvandring og det jeg oppfatter som problemer. I stedet for å forske å finne en løsning, tyter det fram hat og angrep som er helt malpalssert. Men de er blitt lært opp til det av våre medier.

En som våger ta opp innvandingsproblemer er automatisk rasist !

Jeg blir forbannet når jeg blir beskyldt for slikt, og det blir helt sikkert mange andre også.

Det er hva jeg vil fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skjønner jeg det. Det gjenspeiler noe av holdningene ellers i samfunnet. En gruppe i dette landet utnevner uskyldige folk til rasister, det har motsatt virkning av de vi ønsker oppnå. Det må bli slutt på denne mistenkeliggjøringen og vi må begynne å snakke sammen, ikke hate hverandre. Latterlige utspill av dumhet blir framstilt som dødsens fralig rasisme, og i stedet for å le høyt av det, gjør vi det til en grov forbrytelse.

En dust av en byggmester som mangler halve hjernen burde vært framstilt som en representant for duste-Norge, ikke som forbryter.

Noen kunne spurt meg: er du rasist ? Det har ingen gjort, de bare tar det som en selvfølge fordi jeg tar opp innvandring og det jeg oppfatter som problemer. I stedet for å forske å finne en løsning, tyter det fram hat og angrep som er helt malpalssert. Men de er blitt lært opp til det av våre medier.

En som våger ta opp innvandingsproblemer er automatisk rasist !

Jeg blir forbannet når jeg blir beskyldt for slikt, og det blir helt sikkert mange andre også.

Det er hva jeg vil fram til.

Problemet Ulv, er at du er problemorientert, ikkje løysingsorientert. Når du lirer av deg innlegg etter innlegg som sår tvil om evnene eller motiva til innvandrarane utan å koma med eit einaste innlegg om korleis løysa problema utover det å senda dei heim og stenge grensene. så er det ikkje rart ein sit att med det inntrykket ein gjer.

Sjølv om du ikkje personleg meiner alt du skriv - altså at du bringer vidare det andre har skrive, gjer det ikkje saka betre. Det einaste du oppnår er å spreia meir framandfrykt, når det viktigaste vi kan gjera for å løysa dei store problema samfunnet slit med er å minska denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Problemet Ulv, er at du er problemorientert, ikkje løysingsorientert. Når du lirer av deg innlegg etter innlegg som sår tvil om evnene eller motiva til innvandrarane utan å koma med eit einaste innlegg om korleis løysa problema utover det å senda dei heim og stenge grensene. så er det ikkje rart ein sit att med det inntrykket ein gjer.

Sjølv om du ikkje personleg meiner alt du skriv - altså at du bringer vidare det andre har skrive, gjer det ikkje saka betre. Det einaste du oppnår er å spreia meir framandfrykt, når det viktigaste vi kan gjera for å løysa dei store problema samfunnet slit med er å minska denne.

Det kan finnes mennsker som har løsninger og ressurser som aldri får se dagens lys på grunn av antirasistenes herjinger.

I Sverige er det enda verre, i grunnen er alt rundt innvandring verre i Sverige. Enda mer aggressive rasister og antirasister, mye mer kriminalitet og folk er enda reddere for å snakke om problemene. Partene hater hverandre i en grad man aldri har sett. Noen kaller det arven etter Oluf Palme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så? Siden når fikk Kadra rett til å uttale seg på andres vegne?

Ble hun valgt av somaliere som talsmann?

Eller er det slik at du like godt kunne tatt Viggo Kristiansen, sitert ham og gjort ham til talsmann for alle nordmenn?

===

Vet du om noe land i verden hvor folk arbeider *mindre* enn i Norge, forresten?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JohnnyB

Hva så? Siden når fikk Kadra rett til å uttale seg på andres vegne?

Ble hun valgt av somaliere som talsmann?

Eller er det slik at du like godt kunne tatt Viggo Kristiansen, sitert ham og gjort ham til talsmann for alle nordmenn?

===

Vet du om noe land i verden hvor folk arbeider *mindre* enn i Norge, forresten?

Med vennlig hilsen

"Hva så? Siden når fikk Kadra rett til å uttale seg på andres vegne?"

Har hun gjort det? Hvem sier hun har gjort det? Du må være bra trangsynt for å ta en persons uttalelser til inntekt for en hel folkegruppe...

"Vet du om noe land i verden hvor folk arbeider *mindre* enn i Norge, forresten?"

Ja.

Tyskland, Danmark, Luxemburg, Italia, Nederland, Portugal er bare noen av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg så det der, men hadde tenkt å spare det litt til temperaturen ble litt høyere. :-)

Ja-ja.

er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ? Jeg tror antirasister ikke har peiling på hva som foregår, men lever kun i sin religøse overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva så? Siden når fikk Kadra rett til å uttale seg på andres vegne?

Ble hun valgt av somaliere som talsmann?

Eller er det slik at du like godt kunne tatt Viggo Kristiansen, sitert ham og gjort ham til talsmann for alle nordmenn?

===

Vet du om noe land i verden hvor folk arbeider *mindre* enn i Norge, forresten?

Med vennlig hilsen

Alt blir ofret.

Til og med somalierne selv får ikke lov å uttale seg, dette kaler jeg _ekstrem_ antirasisme.

Til og med utlendingene sjøl skal holde kjeft, det blir sikkert en bra dialog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det der, men hadde tenkt å spare det litt til temperaturen ble litt høyere. :-)

Ja-ja.

er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ? Jeg tror antirasister ikke har peiling på hva som foregår, men lever kun i sin religøse overbevisning.

Du skriver: "er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ?"

*ler*

Så én innvandrer representerer plutselig andre innvandrere.

På samme måte kan jeg selvsagt påstå at jeg, som nordmann, uttaler meg for alle nordmenn?

Eller ble løgnen din litt for åpenbar når man skinner lys på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir ofret.

Til og med somalierne selv får ikke lov å uttale seg, dette kaler jeg _ekstrem_ antirasisme.

Til og med utlendingene sjøl skal holde kjeft, det blir sikkert en bra dialog.

Pisspreik.

Kadra, slik som deg, meg og alle andre, representerer oss selv.

Du uttaler deg ikke på vegne av "alle nordmenn", like lite som jeg eller Kadra gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hva så? Siden når fikk Kadra rett til å uttale seg på andres vegne?"

Har hun gjort det? Hvem sier hun har gjort det? Du må være bra trangsynt for å ta en persons uttalelser til inntekt for en hel folkegruppe...

"Vet du om noe land i verden hvor folk arbeider *mindre* enn i Norge, forresten?"

Ja.

Tyskland, Danmark, Luxemburg, Italia, Nederland, Portugal er bare noen av disse.

Du har ikke lest media denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JohnnyB

Jeg så det der, men hadde tenkt å spare det litt til temperaturen ble litt høyere. :-)

Ja-ja.

er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ? Jeg tror antirasister ikke har peiling på hva som foregår, men lever kun i sin religøse overbevisning.

"er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ? Jeg tror antirasister ikke har peiling på hva som foregår, men lever kun i sin religøse overbevisning. "

Nei, det er ikke så rart. Det finnes utallige eksempler på hva rasisme kan føre til. Jeg forstår godt at antirasistene ønsker å slå ned på alle slike tendenser.

Men av og til må vi tørre å ta åpne diskusjoner rundt slike tema. Det er det kanskje lettere å innse når du selv er blant de som rammes av fordommene der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ?"

*ler*

Så én innvandrer representerer plutselig andre innvandrere.

På samme måte kan jeg selvsagt påstå at jeg, som nordmann, uttaler meg for alle nordmenn?

Eller ble løgnen din litt for åpenbar når man skinner lys på den?

Hvilken løgn ? Forklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JohnnyB

Du har ikke lest media denne uken?

"Du har ikke lest media denne uken?"

Det er mulig jeg misforstår hva du prøver å si, men dersom du sikter til Kadras utsagn, så uttaler hun seg som privatperson, det er da opplagt. Vi kan da ikke nekte alle som ikke er offisielt utnevnte pressetalsmenn å uttale seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Pisspreik.

Kadra, slik som deg, meg og alle andre, representerer oss selv.

Du uttaler deg ikke på vegne av "alle nordmenn", like lite som jeg eller Kadra gjør det.

Kadra forteller hvordan hun selv opplever det, thats it.

Jeg legger ikke mer i det. Det er det du som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ? Jeg tror antirasister ikke har peiling på hva som foregår, men lever kun i sin religøse overbevisning. "

Nei, det er ikke så rart. Det finnes utallige eksempler på hva rasisme kan føre til. Jeg forstår godt at antirasistene ønsker å slå ned på alle slike tendenser.

Men av og til må vi tørre å ta åpne diskusjoner rundt slike tema. Det er det kanskje lettere å innse når du selv er blant de som rammes av fordommene der ute.

Hei JB,

Problemet er ikke diskusjonen, men hva diskusjonene er begrunnet med.

Når utgangspunktet er at "innvandrere er et problem" så er det lite å diskutere.

Så lenge man insisterer på å gruppere folk sammen på idiotiske måter (f. eks. etter hvor foreldrene er født) så kommer man ingen vei.

Integrasjon oppnår man ved likebehandling av ALLE individer, og ikke ved å si "innvandrere er slik, og skal behandles sånn", og "nordmenn er slik, og skal behandles sånn".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken løgn ? Forklar.

*med teskje*

Dine løgner om antirasister.

Og ditt ynkelige selv-erklærte martyrium fordi du blir stilt til veggs pga hat-innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...