Gå til innhold

Denne mannen får snart sparken eller blir sendt til Svalbard


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

"er det ikke rart at innvandrere selv ofte har en helt annen mening enn antirasister ? Jeg tror antirasister ikke har peiling på hva som foregår, men lever kun i sin religøse overbevisning. "

Nei, det er ikke så rart. Det finnes utallige eksempler på hva rasisme kan føre til. Jeg forstår godt at antirasistene ønsker å slå ned på alle slike tendenser.

Men av og til må vi tørre å ta åpne diskusjoner rundt slike tema. Det er det kanskje lettere å innse når du selv er blant de som rammes av fordommene der ute.

En ting har jeg alltid lurt på:

Kvinnesakskvinnene, hvor er de ? De glimrer ved sitt fravær når undertrykking og tvangsekteskap blant våre nye landsmenn tas opp til debatt. Skyldes det fremmedfrykt ? De sier ikke et ord om saken. Er ikke det noe å kjempe for, eller er ikke innvandrerkvinner like mye verd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    131

  • Sør

    94

  • Zelig

    15

  • Bassisten

    7

Kadra forteller hvordan hun selv opplever det, thats it.

Jeg legger ikke mer i det. Det er det du som gjør.

Hun blir misbrukt som sannhetsvitne for at "somaliere er late". Mulig hun er lat, men det sier intet om hva andre somaliere er.

Igjen avslører du deg selv som løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting har jeg alltid lurt på:

Kvinnesakskvinnene, hvor er de ? De glimrer ved sitt fravær når undertrykking og tvangsekteskap blant våre nye landsmenn tas opp til debatt. Skyldes det fremmedfrykt ? De sier ikke et ord om saken. Er ikke det noe å kjempe for, eller er ikke innvandrerkvinner like mye verd ?

Hvor er du når rasisme tas opp?

Hvor er du når rasister myrder barn?

Hvor er du når hverdagsrasismen gjør at Ali ikke fikk jobben han var kvalifisert til?

Annet enn (som alltid) på samme side som rasistene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*med teskje*

Dine løgner om antirasister.

Og ditt ynkelige selv-erklærte martyrium fordi du blir stilt til veggs pga hat-innleggene dine.

Hvor er innleggene, jeg venter i spenning.

Det er noe du drømte sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hun blir misbrukt som sannhetsvitne for at "somaliere er late". Mulig hun er lat, men det sier intet om hva andre somaliere er.

Igjen avslører du deg selv som løgner.

Hva er det du vil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du har ikke lest media denne uken?"

Det er mulig jeg misforstår hva du prøver å si, men dersom du sikter til Kadras utsagn, så uttaler hun seg som privatperson, det er da opplagt. Vi kan da ikke nekte alle som ikke er offisielt utnevnte pressetalsmenn å uttale seg?

Hei,

Nei, jeg tenkte på en undersøkelse som viste at nordmenn arbeidet færrest timer i Europa.

Vedr. Kadra: Kadra har selvsagt lov til å uttale seg som privatperson.

Problemet oppstår når folk tror at hun uttaler seg som noe annet, og bruker henne som sannhetsvitne for påstander om "somaliere er late" og lignende idiotiske generaliseringer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JohnnyB

Hei JB,

Problemet er ikke diskusjonen, men hva diskusjonene er begrunnet med.

Når utgangspunktet er at "innvandrere er et problem" så er det lite å diskutere.

Så lenge man insisterer på å gruppere folk sammen på idiotiske måter (f. eks. etter hvor foreldrene er født) så kommer man ingen vei.

Integrasjon oppnår man ved likebehandling av ALLE individer, og ikke ved å si "innvandrere er slik, og skal behandles sånn", og "nordmenn er slik, og skal behandles sånn".

Med vennlig hilsen

"Så lenge man insisterer på å gruppere folk sammen på idiotiske måter (f. eks. etter hvor foreldrene er født) så kommer man ingen vei."

Dersom vi tar den aktuelle debatten som diskuteres her, så er vel den begrunnet i kulturelle forskjeller? Og kulturelle forskjeller har ofte en del å gjøre med hvor foreldrene er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er innleggene, jeg venter i spenning.

Det er noe du drømte sikkert.

Dine innlegg om "innvandrere" og "muslimer" er fulle av hat. Noe du selvsagt vet utmerket godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvor er du når rasisme tas opp?

Hvor er du når rasister myrder barn?

Hvor er du når hverdagsrasismen gjør at Ali ikke fikk jobben han var kvalifisert til?

Annet enn (som alltid) på samme side som rasistene....

>>Hvor er du når rasisme tas opp?

Jeg ahr vært mye til stede, men det tror ikke du på, og det gidder jeg ikke skrive om.

>>Hvor er du når rasister myrder barn?

Det har jeg ikke hørt noe om, men det har sikkert skjedd.

>>Hvor er du når hverdagsrasismen gjør at Ali ikke fikk jobben han var kvalifisert til?

Ali fikk jobb av meg, flere Ali'er og Mustafa'er. Hva andre gjør får de stå ansvarlig for.

>>Annet enn (som alltid) på samme side som rasistene....

Ikke på noens side jeg vet om, kun min egen. Vil ikke ha noe med pro eller anti.

Har alltid vært for å stille krav til mennesker, og har sett at det nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så lenge man insisterer på å gruppere folk sammen på idiotiske måter (f. eks. etter hvor foreldrene er født) så kommer man ingen vei."

Dersom vi tar den aktuelle debatten som diskuteres her, så er vel den begrunnet i kulturelle forskjeller? Og kulturelle forskjeller har ofte en del å gjøre med hvor foreldrene er født.

Vi bedømmer da ikke folk etter hvilken påstått "kultur" de har, men etter hva de som INDIVIDER har gjort (eller ikke gjort! ;) )....

Diskusjoner om "menn er sånn og sånn, svarte er slik og slik, jøder er sånn og slik" fører ikke til noen nyttig konklusjon, men bare til spredning av fordommer.

Utgangspunktet må være at mennesker er "like for loven" og "uskyldige til det motsatte er bevist", enten vi snakker om nasking i butikker, eller "latskap".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Hvor er du når rasisme tas opp?

Jeg ahr vært mye til stede, men det tror ikke du på, og det gidder jeg ikke skrive om.

>>Hvor er du når rasister myrder barn?

Det har jeg ikke hørt noe om, men det har sikkert skjedd.

>>Hvor er du når hverdagsrasismen gjør at Ali ikke fikk jobben han var kvalifisert til?

Ali fikk jobb av meg, flere Ali'er og Mustafa'er. Hva andre gjør får de stå ansvarlig for.

>>Annet enn (som alltid) på samme side som rasistene....

Ikke på noens side jeg vet om, kun min egen. Vil ikke ha noe med pro eller anti.

Har alltid vært for å stille krav til mennesker, og har sett at det nytter.

Igjen vrøvler du.

Dine "krav" stilles til "muslimer" og "innvandrere", og du har aldri skrevet innlegg hvor lignende "krav" stilles til nordmenn.

Og langt mindre krav til deg selv om anstendig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Dine innlegg om "innvandrere" og "muslimer" er fulle av hat. Noe du selvsagt vet utmerket godt.

Løgn. Hvor er innleggene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil ?

Hva jeg vil?

Være behjelpelig med å la deg avsløre deg selv, og alt hatet ditt.

Dine syke innlegg om "innvandrere" og "muslimer" (og sikkert også "jøder" - prinsippet er jo det samme) sprer sur galle, og rammer uskyldige grupper.

Mine innlegg til deg, derimot, er svar til deg (som individ), pga dine hat-innlegg mot uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Igjen vrøvler du.

Dine "krav" stilles til "muslimer" og "innvandrere", og du har aldri skrevet innlegg hvor lignende "krav" stilles til nordmenn.

Og langt mindre krav til deg selv om anstendig oppførsel.

Det går ikke an å trekke slutninger av hva folk ikke skriver, nå får du gi deg.

Anstendighet kan jeg ikke lære av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva jeg vil?

Være behjelpelig med å la deg avsløre deg selv, og alt hatet ditt.

Dine syke innlegg om "innvandrere" og "muslimer" (og sikkert også "jøder" - prinsippet er jo det samme) sprer sur galle, og rammer uskyldige grupper.

Mine innlegg til deg, derimot, er svar til deg (som individ), pga dine hat-innlegg mot uskyldige.

Du er ikke normal, snakk om ondsinnet løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å trekke slutninger av hva folk ikke skriver, nå får du gi deg.

Anstendighet kan jeg ikke lære av deg.

Ser du ikke hvor latterlig du er?

Du sverter hele grupper med uskyldige mennesker (enten det er muslimer, jøder, svarte, "innvandrere") i innlegg etter innlegg.

Og så hyler du opp når noen kritiserer DEG for innlegg du personlig (som individ) har skrevet.

Du får smake litt av den medisinen du kaster mot helt uskyldige, og det er godt å se at du ikke liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke normal, snakk om ondsinnet løgn.

Jeg skriver som en reaksjon på den løgnen du sprer om deg med, og som rammer uskyldige mennesker.

Det er din kampanje mot uskydlige mennesker som er ondsinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ser du ikke hvor latterlig du er?

Du sverter hele grupper med uskyldige mennesker (enten det er muslimer, jøder, svarte, "innvandrere") i innlegg etter innlegg.

Og så hyler du opp når noen kritiserer DEG for innlegg du personlig (som individ) har skrevet.

Du får smake litt av den medisinen du kaster mot helt uskyldige, og det er godt å se at du ikke liker den.

Jeg liker det veldig godt, og jeg har ikke annet å gjøre enn å få deg til å skrive mest mulig løgn og hets for å vise de andre her hvem du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JohnnyB

Hei,

Nei, jeg tenkte på en undersøkelse som viste at nordmenn arbeidet færrest timer i Europa.

Vedr. Kadra: Kadra har selvsagt lov til å uttale seg som privatperson.

Problemet oppstår når folk tror at hun uttaler seg som noe annet, og bruker henne som sannhetsvitne for påstander om "somaliere er late" og lignende idiotiske generaliseringer.

Med vennlig hilsen

"Nei, jeg tenkte på en undersøkelse som viste at nordmenn arbeidet færrest timer i Europa."

Hm, den finner jeg ikke. Derimot viste den tyske undersøkelsen fra 1999 at en gjennomsnittlig norsk industriarbeider jobber 1748 timer pr år, mens en tysker jobber 1592.

I tillegg ligger norge nær bunnen når det gjelder ferie og fri-dager i europa.

"Problemet oppstår når folk tror at hun uttaler seg som noe annet, "

Hvem tror det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg skriver som en reaksjon på den løgnen du sprer om deg med, og som rammer uskyldige mennesker.

Det er din kampanje mot uskydlige mennesker som er ondsinnet.

Hvordan ble du slik ? Tror du det nytter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...