Gå til innhold

Denne mannen får snart sparken eller blir sendt til Svalbard


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    131

  • Sør

    94

  • Zelig

    15

  • Bassisten

    7

Gjest JohnnyB

Når "diskusjonen" har utgangspunkt i fordommer og løse påstander (som har liten eller ingen relevans) så er det åpenbart at hensikten med diskusjonen ikke er "å løse problemet", men å skape flere fordommer og flere problemer.

At én "innvandrer" er kriminell kan da ikke en annen "innvandrer" hjelpe for. Det er grupperingen ("hvor foreldrene er født") som er idiotisk.

Hvis diskusjonen var "hva kan vi gjøre med kriminelle" (uavhengig av foreldres fødested) så kunne man hatt en intelligent diskusjon. Da er grupperingen basert på *handlinger* som personer er dømt for, og ikke på ting de ikke kan hjelpe for (som fødested, eller hudfarge).

Med vennlig hilsen

"Når "diskusjonen" har utgangspunkt i fordommer og løse påstander (som har liten eller ingen relevans) så er det åpenbart at hensikten med diskusjonen ikke er "å løse problemet", men å skape flere fordommer og flere problemer."

Her har du tydligvis bestemt deg for hva som er fakta. Men selv om du skulle ha rett, så er det interessant å ta diskusjonen. Det er ingen tvil om at det finnes utbredte holdninger som går på at "somaliere er arbeidssky". Jeg ville tro at somalierne selv ville være interessert i å få klarlagt dette, enten for å tilbakevise det, eller for å finne årsakssammenhengene og evnt. å gjøre noe med det. Å tie ihjel diskusjonen er ikke produktivt for noen.

"Hvis diskusjonen var "hva kan vi gjøre med kriminelle" (uavhengig av foreldres fødested) så kunne man hatt en intelligent diskusjon."

Forutsatt at det ikke finnes noen relasjon idet hele tatt mellom fødested og kriminalitet. Men dersom det i det hele tatt er mulig at det finnes en slik relasjon, så er det uansvarlig ikke å søke å få klarhet i dette. Og jeg ville slett ikke bli overrasket dersom det viste seg at det var en sammenheng mellom hvilken kultur man kom fra og kriminell adferd. Det betyr selvsagt ikke at ALLE fra denne kulturen er kriminelle, men det kan bety at vi må gjøre noe for unge pakistanere i oslo i for å hindre rekruttering til de gjengene som har vokst fram her.

Et flerkulturelt samfunn bør vedkjenne seg at kulturene har ulike sider, det bør legge vekt på å bevare de gode, og å håndtere de dårlige på en forsvarlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JohnnyB

Hei,

Hennes ytring er gjengitt fordi hun var/er somalier, og ikke fordi hun er en tilfeldig kjendis.

Det ligger implisitt at hun liksom skal være en autoritet på dette.

Med vennlig hilsen

Tullball. Hadde hun ikke vært kjendis hadde hun aldri fått uttalt seg.

Og den eneste som ser på henne som en autoritet på dette området, må være deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullball. Hadde hun ikke vært kjendis hadde hun aldri fått uttalt seg.

Og den eneste som ser på henne som en autoritet på dette området, må være deg.

Så du mener at det er "helt tilfeldig" at Kadra (med "somalisk bakgrunn") uttaler seg om somaliere?

Hvorfor ikke ta en annen kjendis? Anne-Kat, Shabana, Kongen, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*ler*

Og på nytt viser du hvordan du reagerer når du ikke fikk det som du ville, men når mobberen fikk smake sin egen medisin!

Jeg er ikke syk og trenger ingen medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørs forsøk på å sverte meg er patetiske.

Du har svertet deg selv.

Og jo mer du sutrer over at du fikk smake din egen medisin, jo mer patetisk blir du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest message in a bottle

Du forhindrer debatt ved å trakassere og spre hat, i innlegg etter innlegg.

Din mobbing av uskyldige mennesker er syk.

Stå på! Jeg er 100% enig i det du sier om Fårikål, men orker ikke selv å krangle med gjøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke syk og trenger ingen medisin.

Det er ikke "innvandrere" eller "muslimer" heller, men du trakasserer og mobber likevel.

Men når andre gir deg den "medisinen" du kaster etter uskyldige, så sutrer du som et lite barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på! Jeg er 100% enig i det du sier om Fårikål, men orker ikke selv å krangle med gjøken

Takk!

Han bedriver trakassering av uskyldige svært mange helger. Det pleier å gå ut over muslimer, innvandrere, asylsøkere, kvinner eller andre tilfeldige grupper.

Heldigvis har han for vane å avsløre sin egen hensikt allerede i første innlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Når "diskusjonen" har utgangspunkt i fordommer og løse påstander (som har liten eller ingen relevans) så er det åpenbart at hensikten med diskusjonen ikke er "å løse problemet", men å skape flere fordommer og flere problemer."

Her har du tydligvis bestemt deg for hva som er fakta. Men selv om du skulle ha rett, så er det interessant å ta diskusjonen. Det er ingen tvil om at det finnes utbredte holdninger som går på at "somaliere er arbeidssky". Jeg ville tro at somalierne selv ville være interessert i å få klarlagt dette, enten for å tilbakevise det, eller for å finne årsakssammenhengene og evnt. å gjøre noe med det. Å tie ihjel diskusjonen er ikke produktivt for noen.

"Hvis diskusjonen var "hva kan vi gjøre med kriminelle" (uavhengig av foreldres fødested) så kunne man hatt en intelligent diskusjon."

Forutsatt at det ikke finnes noen relasjon idet hele tatt mellom fødested og kriminalitet. Men dersom det i det hele tatt er mulig at det finnes en slik relasjon, så er det uansvarlig ikke å søke å få klarhet i dette. Og jeg ville slett ikke bli overrasket dersom det viste seg at det var en sammenheng mellom hvilken kultur man kom fra og kriminell adferd. Det betyr selvsagt ikke at ALLE fra denne kulturen er kriminelle, men det kan bety at vi må gjøre noe for unge pakistanere i oslo i for å hindre rekruttering til de gjengene som har vokst fram her.

Et flerkulturelt samfunn bør vedkjenne seg at kulturene har ulike sider, det bør legge vekt på å bevare de gode, og å håndtere de dårlige på en forsvarlig måte.

Hei,

Hvorfor skulle somaliere være forpliktet til å rette opp i andre folks fordommer?

Det er da folk som UiF som er ansvarlig for å "ordne tankene i eget hode", og ikke somaliere som plikter å gjøre det for ham.

Til sammenligning:

Det er ikke gullsmeder som plikter å oppdra folk til ikke å stjele. Det er UiFs eget ansvar at han ikke trakasserer/mobber/stjeler.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Når "diskusjonen" har utgangspunkt i fordommer og løse påstander (som har liten eller ingen relevans) så er det åpenbart at hensikten med diskusjonen ikke er "å løse problemet", men å skape flere fordommer og flere problemer."

Her har du tydligvis bestemt deg for hva som er fakta. Men selv om du skulle ha rett, så er det interessant å ta diskusjonen. Det er ingen tvil om at det finnes utbredte holdninger som går på at "somaliere er arbeidssky". Jeg ville tro at somalierne selv ville være interessert i å få klarlagt dette, enten for å tilbakevise det, eller for å finne årsakssammenhengene og evnt. å gjøre noe med det. Å tie ihjel diskusjonen er ikke produktivt for noen.

"Hvis diskusjonen var "hva kan vi gjøre med kriminelle" (uavhengig av foreldres fødested) så kunne man hatt en intelligent diskusjon."

Forutsatt at det ikke finnes noen relasjon idet hele tatt mellom fødested og kriminalitet. Men dersom det i det hele tatt er mulig at det finnes en slik relasjon, så er det uansvarlig ikke å søke å få klarhet i dette. Og jeg ville slett ikke bli overrasket dersom det viste seg at det var en sammenheng mellom hvilken kultur man kom fra og kriminell adferd. Det betyr selvsagt ikke at ALLE fra denne kulturen er kriminelle, men det kan bety at vi må gjøre noe for unge pakistanere i oslo i for å hindre rekruttering til de gjengene som har vokst fram her.

Et flerkulturelt samfunn bør vedkjenne seg at kulturene har ulike sider, det bør legge vekt på å bevare de gode, og å håndtere de dårlige på en forsvarlig måte.

Jeg kan ikke bli mer enig med deg, og at slike debatter må holdes i det offentlige rom, slik at evt misforståelser kan oppklares og vi kan se de som uttaler seg. Feil opplysninger kan bli korrigert og sannheten kan eksponeres.

Nå er det ikke sikkert at alle aktører er så interesert i sannheten, hvis sannheten er negativ.

Jeg stoler på det norske folks intelligens og tror at de forstår at ikke alle i en gruppe er like.

Men noen mener tydeligvis at nordmenn er for dumme til å skjønne noe som helst og er redd for at vi vil misforstå.

En gruppe i dette landet anser nordmenn som tilbakestående rasister, men alle nordmenn er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du har svertet deg selv.

Og jo mer du sutrer over at du fikk smake din egen medisin, jo mer patetisk blir du.

Gå vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er ikke "innvandrere" eller "muslimer" heller, men du trakasserer og mobber likevel.

Men når andre gir deg den "medisinen" du kaster etter uskyldige, så sutrer du som et lite barn.

Gå vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest message in a bottle

Jeg kan ikke bli mer enig med deg, og at slike debatter må holdes i det offentlige rom, slik at evt misforståelser kan oppklares og vi kan se de som uttaler seg. Feil opplysninger kan bli korrigert og sannheten kan eksponeres.

Nå er det ikke sikkert at alle aktører er så interesert i sannheten, hvis sannheten er negativ.

Jeg stoler på det norske folks intelligens og tror at de forstår at ikke alle i en gruppe er like.

Men noen mener tydeligvis at nordmenn er for dumme til å skjønne noe som helst og er redd for at vi vil misforstå.

En gruppe i dette landet anser nordmenn som tilbakestående rasister, men alle nordmenn er ikke det.

Nei, heldigvis, men DU ligger veldig tett opptil betegnelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...