Gå til innhold

Billy Bragg- noen som har hørt om ham?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Billy Bragg spelar med jamne mellomrom i Oslo, og har gjeve ut ein haug skiver. Du finn desse i norske platebutikkar også. T.d. her: http://www.zailor.no/default.asp?Side=Soek&PartnerId=186&SoekNavn=CdArtist&SoekType=Hurtig&SoekTekst=Billy+Bragg

Billy Bragg er forøvrig kjent som ihuga sosialist, og er i Noreg kjent for å ha kalla Carl Ivar for fascist. Bra musiker. Bra mann.

Billy Bragg spelar med jamne mellomrom i Oslo, og har gjeve ut ein haug skiver. Du finn desse i norske platebutikkar også. T.d. her: http://www.zailor.no/default.asp?Side=Soek&PartnerId=186&SoekNavn=CdArtist&SoekType=Hurtig&SoekTekst=Billy+Bragg

Billy Bragg er forøvrig kjent som ihuga sosialist, og er i Noreg kjent for å ha kalla Carl Ivar for fascist. Bra musiker. Bra mann.

Oj!!! Vet du når han kommer til Oslo??? Har du hørt plata Victim of geography. Compilation. Nydelig!!Tror det er en samleplate

Kan du anbefale noen av de andre?

Oj!!! Vet du når han kommer til Oslo??? Har du hørt plata Victim of geography. Compilation. Nydelig!!Tror det er en samleplate

Aner ikkje når han kjem til Oslo. Du kan fylgja med på nettsida hans: http://www.billybragg.co.uk/

Det er ganske lenge sidan eg høyrde noko på Billy Bragg, så eg er ingen kjenner, og har ikkje høyrd den skiva du nemnte. Men eg burde sikkert ta opp tråden igjen! :-)

Gjest Kurt Kubein

Hei, dø! Jeg så Billy Bragg live på John Dee i Oslo i fjor høst, sammen med bandet sitt, The Blokes (med bl.a. en strengetraktør fra The Damned og en pianist fra Small Faces). Konserten var råbra, de tuller mye på scenen, publikum er i godt humør, men det er alvor i det hele også. (Politikk.)

Mange av platene hans er ikke særlig "fine" i den klassiske betydningen, men anbefalelsesverdige likevel. Om du liker balladetypen Billy Bragg, så må du sjekke ut de to platene han gjorde sammen med Wilco! Mermaid Avenue vol. 1 & 2. Disse inneholder tekster av den amerikanske folkmannen Woody Guthrie (Bob Dylans store helt), som ble tonesatt av Bragg og Wilco i forbindelse med disse to utgivelsene. Anbefales på det varmeste! "California Stars", "Ingrid Bergman" osv. er nydelige melodier.

Ivrig hilsen

Annonse

Hei, dø! Jeg så Billy Bragg live på John Dee i Oslo i fjor høst, sammen med bandet sitt, The Blokes (med bl.a. en strengetraktør fra The Damned og en pianist fra Small Faces). Konserten var råbra, de tuller mye på scenen, publikum er i godt humør, men det er alvor i det hele også. (Politikk.)

Mange av platene hans er ikke særlig "fine" i den klassiske betydningen, men anbefalelsesverdige likevel. Om du liker balladetypen Billy Bragg, så må du sjekke ut de to platene han gjorde sammen med Wilco! Mermaid Avenue vol. 1 & 2. Disse inneholder tekster av den amerikanske folkmannen Woody Guthrie (Bob Dylans store helt), som ble tonesatt av Bragg og Wilco i forbindelse med disse to utgivelsene. Anbefales på det varmeste! "California Stars", "Ingrid Bergman" osv. er nydelige melodier.

Ivrig hilsen

Hei Kurt! HÅper du leser dette! Tusen takk for tilbakemeldingen! Platene skal kjøpes inn så raskt som mulig!!! Kan du anbefale andre artister i sammen sjanger? Jeg elsker plata "Victim of Geography"

Gjest Kurt Kubein

Hei Kurt! HÅper du leser dette! Tusen takk for tilbakemeldingen! Platene skal kjøpes inn så raskt som mulig!!! Kan du anbefale andre artister i sammen sjanger? Jeg elsker plata "Victim of Geography"

Hei, dø!

Ja, den plata er god! Andre artister.. Tja.. Jeg tar meg noen friheter her og tenker litt vidt.. (Ikke alle av Braggs plater er nemlig som din favoritt.)

Du kan jo sjekke ut SOLOPLATENE til Bill Janovitz (tidligere vokalist og gitarist i Buffalo Tom). Veit ikke hvor lett det er å få tak i disse i Norge, men..

Sjekk også ut "Till We Outnumber'em: Live From Cleveland", en hyllestplate for Woody Guthrie. En nydelig skive! Inneholder bl.a. Billy Bragg, Ani DiFranco (min store heltinne), Indigo Girls, Tim Robbins, Pete Seeger og Bruce "The Boss" Springsteen!

Ben Harper.

Mark Lanegan - "Scraps At Midnight".

Du har sikkert hørt Radiohead, men en bootleg (med god kvalitet) med kun akustiske versjoner av en del av deres låter bør du sjekke ut. "Radiohead acoustic", hehe. Den kan du derimot bare glemme å få kjøpt i vanlige sjapper.

Låter:

"Sunshower", Chris Cornell.

"Yellow Ledbetter", Pearl Jam.

"Thumbin' My Way", samme band.

Ok, får holde foreløpig.

Ivrig hilsen

• 5 måneder senere...
Gjest Kurt Kubein

Hallo. Jeg mente å huske at noen lurte på Billy Bragg en gang i tiden, og et raskt søk ga meg svar.

Det er min plikt i alle fall å opplyse deg om at Billy Bragg spiller på John Dee i Oslo den 3. mars!

Håper du bruker "Svar til meg"-funksjonen, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...